• Reflexen

Tempar/Fertility friend

Syoss:

Jag hade min äl på dag 21 i cykeln, mot normalt dag 14. Fick påpeka flera gånger att de inte kunde räkna från första mensdagen på mig pga detta samt pga datering vid vul. Undrar om min bm hade godtagit endast FF som "bevis"? De gillar det där med första mensdagen!

Men, men, datumet är ju inte så himla viktigt, som du skriver! Jag blir glad bara det tittar ut ett friskt barn i någorlunda rätt tid! :)

• Reflexen

Malin: Min termometer sparar inte senaste värdet, den står alltid på 36,5 när den sätts igång. Blir en riktigt tråkig graf av den

• Reflexen

Eagle, även jag är benägen att hålla med om att din man inte uppför sig riktigt som han borde. Hans beteende känns inte helt okej!!

• Reflexen

Malin: molvärk och äggviteflytningar låter bra.

Symmetrical: hoppas på långsam stegring för dig, då

Allmänt: tror att sex varannan eller var tredje dag är helt ok strategi, speciellt om man inte har supertydliga äl-tecken (värk, flytningar etc) och måste köra så en längre period. Det beror ju också på hur mannen funkar, om han orkar prestera vid oftare sex eller inte! Vi körde varannan dag när det tog sig i somras, blev dagen innan och dagen efter äl.

• Reflexen
    Malin 845 skrev 2015-11-04 17:31:01 följande:

Ja det känns ju lovande :)

Det skulle nog kunna gå varje dag, men vi satsar på varannan och kanske varje om det finns tid :). Nu har jag ju molnande värk och flytningar. Så vi ska försöka få till det så ofta som möjligt :). Men om man ligger dagen efter, kan det inte vara för sent att ligga då?

I helgen är det dock inte många stunder vi är ensamma.. Men vi får försöka om det nu skulle bli positivt till helgen :). Hur går det för dig? Väntar du på äl eller bim? :)

Jag har sån tur att jag är gravid! Har kommit halvvägs och får förhoppningsvis en liten i mars

Jag har hängt i tråden sedan jag började tempa i slutet av 2013. Nu tempar jag ju inte, men läser fortfarande samt skriver ibland.
  • Reflexen

Eagle: vilka idioter du träffat på, så tråkigt att du fått så många dumma kommentarer! Jag har också lärt mig att de tidiga mf oftast beror på att embryot inte var okej. Typiskt att folk ska lägga sig i och komma med sånt skitsnack!

Försök att hålla dig uppe utan att ta emot deras konstiga "råd"! De där tidiga mf kan man inte påverka. De är smärtsamma och fruktansvärda, men förr eller senare kommer en livskraftig graviditet! Vet att det är svårt att tänka så när man är mitt i sorgen, men försök!

Kram (från hon som efter tre mf nu är gravid i v 21!)

• Reflexen

Nu tycker jag, som en av dem som hängt i tråden längst, att det är dags att sluta med tjafset! Vi har haft en trevlig stämning och hjälpt samt peppat varandra genom både bra och ledsna tider. Det vill jag ska fortsätta karaktärisera denna tråden! Alla som är intresserade av tempmetoden ska kunna skriva här utan rädsla för påhopp!

Därför ber jag nu i all vänlighet att du tänker på hur du uttrycker dig i dina inlägg, En del av oss! Det handlar inte om vad du kan, utan om att du i dina inlägg tyvärr låter otrevlig och nedlåtande. Häng gärna här med oss, men om det är omöjligt för dig att uttrycka dig på annat sätt är det bättre att du inte svarar alls.

• Reflexen

Secretly: jag skulle nog satsa på idag och se vad tempen gör imorgon. Om den höjs mycket imorgon, så äl troligtvis var idag så kör imorgon också. Om du inte ser nån tendens till stegring imorgon, så ta en vilodag och kör på tisdag igen.

Håller tummarna!!

Svar på tråden Tempar/Fertility friend