• Iskristall

Tempar/Fertility friend

Trist Lantlollan!

Jag fick äntligen äl på dag 27, så nu är jag snart halvvägs till BIM. Hatar oregelbunden mens, blir så sällan försök och så lång väntan

• Iskristall
    Tjogge skrev 2014-02-01 10:00:57 följande:
    Jag håller med! En helt evighet till äl när man har oregelbundna + långa cykler. Själv mår jag rätt krasst idag så får se om det är ÄL eller sjukdom som höjt min temp.

Ja, det är skit!

Hoppas det är äl som höjt din temp! Och krya på dig om du blivit sjuk.
  • Iskristall
    Lantlollan skrev 2014-02-02 10:41:43 följande:

Gud, vad glad jag är att jag hittade din tråd och började med FF. Jag hade ingen aning om allt det här. Så jag vill bara skriva TACK!

Mens idag (jättetråkigt, men jag var iaf förberedd) och min första cykel ser ut som den borde enligt vad jag förstått.

Nya, friska tag... :P
    Japp nu är det nya friska tag som gäller för dig! Nästa månad då jäklar liksom! Men skönt att du sett att du har en cykel som ser ut som den ska, det är väldigt bra förutsättningar! 
  • Iskristall

[quote=72589049][quote-nick]Tjogge skrev 2014-02-23 09:33:45 följande:[/quote-nick]

:( :( fattar verkligen inte varför. Hade en fin fin kurva o allt men Nix.. :( tempen sjönk helt ner idag så bara å invänta mensen.[/quot

Trist Tjogge, men tyvärr är inte en fin kurva allt

Jag hade själv en fin kurva förra vändan, men inte blev det nåt för det. Det är bara att fortsätta att försöka hålla humöret uppe och ta nya tag!

Kram

• Iskristall
    SaandraR skrev 2014-02-24 13:23:22 följande:
    Hej kikar in här med en fråga..:) jag tempar och fick positivt äl test igår men fick ingen temphöjning imorse.. äl testet är även positivt idag.

När brukar tempen höjas efter positivt äl test för er?

Igår hade jag jätte mycket äl känningar så trodde jag hade det då..

Äl ska väl ske ca 24-48 timmar efter första positiva äl testet. Och när temphöjningen kommer har äl redan varit.

Du får säkert temphöjning i morgon ska du se
  • Iskristall
    Lantlollan skrev 2014-03-02 07:56:20 följande:
    Det var en implantation dip - jag ÄR gravid!! Testade digitalt nyss och jag är så himla, himla glad!!

Stort grattis Lantlollan!
  • Iskristall

Tjogge: Har du kollat dina sköldkörtelvärden? Annars kanske höga östrogen nivåer kan vara boven, därav kanske inte det blivit nån äl än?? Men jag bara spekulerar. Har du nån pco diagnos som gör att du inte ägglossar eller brukar du göra det och när i såfall?

• Iskristall

Reflexen: Ja utan äl ska det inte bli nån höjning av tempen. Det är just temphöjningen som visar på äl. Om man då inte skulle få feber eller så av annan anledning.

Angående äggviteflytningar så har det hänt mig många gånger att jag har det och sen att det bara slutar utan äl. Så ja, visst kan det hända. Kroppen tror jag förbereder sig och försöker ägglossa men "kommer av sig" av nån anledning.

• Iskristall

[quote=73279857][quote-nick]Reflexen skrev 2014-05-20 20:35:17 följande:[/dete-nick]Tack för svar, iskristall!

Att höjningen uteblir = ingen ÄL visste jag ju. Blev förvirrad när jag fick en sån halvdan höjning. Ska se hur det utvecklar sig.

Spännande det här! [/quote]

Varsågod!

Höjningen kanske bättrar på sig i morgon! Kan ju varit en ägglossning men lite dåligt med progesteron (hormonet som höjer din temp efter ÄL) också... Lite svårt att veta förstås

• Iskristall

Finmamma: Jag har inte varit gravid men skulle säga att din kurva är perfekt. Det där är ingen tempminskning!

Svar på tråden Tempar/Fertility friend