• Iskristall

Tempar/Fertility friend

Jag har pco och gyn kan hjälpa dig ställa diagnosen och sen kommer de föreslå p-piller vid ej gravönskan. Eller progesteron för att framkalla bortfallsblödningar (som mens fast utan äl för att stöta ut slemhinnan). Eventuellt kan de skriva ut prergotime om de tycker det är lämpligt om inget allvarligt ligger bakom dina glesa menstruationer, vid gravönskan.

Hemkurer som jag läst om i min jakt på egenhjälp på pco är regelbunden träning, gå ner i vikt om övervikt föreligger (endast liten nedgång kan hjälpa om övervikten inte är så stor), äta lchf eller gi iallafall dra ner mycket på socker/kolhydrater. Sen att naturläkemedel som munkpeppar/agnus castus kan hjälpa tex.

Privat gyn är bara att googla på och sen ringa runt!

• Iskristall
    blackpeach skrev 2014-10-10 08:29:28 följande:

Orkar inte med detta. Tempen har inte höjts mer än 36.2. Fattar ingenting. :(

Äl på dag 17? Då kan du få vänta på höjning tills i morgon, det är inte alltid som höjningen kommer pangbom direkt efter äl, det har jag själv befarat. Ha förtröstan
  • Iskristall
    AnnC skrev 2014-10-10 12:11:36 följande:

Om jag har äl dag 14 som förra månaden så har jag äl på onsdag nästa vecka. Mannen ringde precis o chefen hade frågat om han kunde åka iväg på jobb måndag till onsdag. Aldrig i livet sa jag! chefen tycker nog att han har en hård fru men det skiter jag i haha.

Haha ja, ibland måste man vara hård

Louisep87: Jag tror nog (hoppas jag) att du nu kan lita på FF!! Jag håller tummarna. Och det borde absolut räcka med att ni hade sex dagarna innan äl.
  • Iskristall

Zora: Men så ville vi ju inte att det skulle bli heller Tummar hålls för nästa månad!

• Iskristall

Varför säger du så louisep87? Det finns väl stora förhoppningar kvar att mensen inte kommer?

• Iskristall

Säger samma, låter lovande louisep87! Tummarna hålls!

Jag väntar också på äl. Ew flytningar började igår. Så jag hoppas på äl snart här för mig med. Har inte börjat testa med äl-stickor än dock.

Heja AnnC! Försöker locka fram en bra äl åt dig Se om vi får följas den här månaden med?!

• Iskristall
    AnnC skrev 2014-10-18 10:26:45 följande:

Så kan det bli ibland nile90, tur man tempar!!

Jag tror o hoppas mitt ägg lossar idag också så hoppas med på ökning imorgon

Håller tummarna för att ditt ägg lossar!

För mig verkar det dra ut på tiden, fortfarande negativa äl-test...
  • Iskristall

För mig har det nog också alltid stämt om jag fått utslag på äl-test så har tempen i efterhand bekräftat äl. Man kan få positiva äl-test fast ägget inte släpper har jag läst. Enligt FF så ska äl bekräftas av att man har tre höga tempar och att de sedan fortsätter att vara höga. Har man tempat allt rätt utan felmarginaler så ska tydligen tempen vara ett säker tecken enligt FF. Men om man som jag nämnde FF och tempmetoden för sin gynekolog så kan man få reda på att alla inte tror på den metoden heller haha Min gyn nämnde också att får man utslag sent i cykeln så är det inte säkert att det är bra kvalitet på ägget. Han påstod att jag inte hade äl om jag hade längre cykler än 40dgr. Vad vet jag?

Svar på tråden Tempar/Fertility friend