• eagle87

Tempar/Fertility friend

Sajocawa skrev 2015-10-29 20:09:56 följande:
    Vet inte riktigt om det finns någon gräns, men när hade du BIM? En kemisk graviditet räknas ju som att det aldrig riktigt fäster ordentligt och kommer ut med mensen/när mensen skulle kommit, så det var aldrig en riktigt graviditet och hade man inte testat före BIM hade man inte vetat om att det var en graviditet.. Så om du fick missfall före/på BIM +- någon dag så var det kanske kemiskt, annars ett vanligt tidigt missfall. Nu minns jag inte riktigt allt du uppdaterat om men ifall man fått ut nån klump känns det inte heller som kemisk graviditet, då jag förstått det som att det aldrig blir något överhuvudtaget och då kan ju ingen klump komma ut, utan det ter sig bara som en vanlig mens... (Men försöker bara tänka logiskt nu så det är inte 100% säkert)
    Ja hade bim den 21 okt O plussare den 25. De va då jag testade första gången. De va inte alls som en vanlig mens. Stor genomskinlig klump osen massa röda klumpar O typ hela blödningen va gelé konsistens. Usch
  • eagle87

Okej då var det mf jag fick. Känns fortfarande jobbigt :( även fast ja va gravid kort tid saknar jag att vara gravid så mkt. Från att jag plussa till jag blöda är nog en av de lyckligaste timmarna i mitt liv, känslan av att veta att det är ett liv därinne. Titta på min man O tänka han ska bli pappa snart, de har inte gått en enda dag sen missfallet som jag inte gråtit. Saknar de lilla pyret därinne sååå mkt. Vem hade de blivit? Som ja skrev innan drömde jag att va gravid innan jag plussa. I drömmen såg jag världens sötaste pojke med lockigt hår. Känner ni andra samma som haft MF? Ja tror inte jag kommer läka tills jag plussar igen .

• eagle87
    Allex skrev 2015-10-30 09:29:36 följande:
    Åh vännen! Fy vad jobbigt! Jag hinner tänka så/drömma så redan dagarna innan bim. Du blev gravid, det gick, så det kommer att gå igen. Det ordnar sig vännen. Tänk inte på att du gråter varje dag, ut med det bara. Det är jättetråkigt det som hänt.... Styrkekramar till dig!
    Åh tack för ditt stöd. De betyder mycket.

Tack för alla erat stöd <3.
  • eagle87
    TheRealMe skrev 2015-10-30 10:10:05 följande:
    Massa styrkekramar till dig. Förstår att det är jobbigt för dig men vi finns här för dig :).
    O du kommer plussa snart igen ska du få se.

Jag fick kontakta min gynläkare igår om en tid för en ultraljudsundersökning för att se om mina äggblåsor växer (äter dubbeldos pergotime). Sedan efter det skulle dom ta ställning ifall jag kanske skulle få ta ägglossningsspruta.. Ja på fredag vet man då :)
    Hur gick det hos gyn??
  • eagle87
    En del av oss skrev 2015-10-29 20:03:40 följande:

[quote=75936890][quote-nick]eagle87 skrev 2015-10-29 20:01:37 följande:[/quote-nick]

Slutar du ta agnus castus efter äl?

Hur lång tid tog de för dej O bli gravid efter din kemiska?

Om man börjar blöda på äl+18 är de en kemisk eller ett missfall?!

[/

Jag slutat med Agnus Castus när jag får coverline.

Har du testat + och börjar blöda kort därpå så är det kemiskt men kan lätt misstas som försenad mens och fel på testet, men som gyn sa du kan aldrig ha positivt test utan HCG i kroppen.

Jag blev gravid direkt efter min senaste kemiska i september plus 22 september och sedan 2 dagar sparsam mens och sedan mörkbrun spottings följt av en halv dag ljusgula flytningar. Fick en supertidig äl på dag 11 och sedan plus 11 dagar efter äl. Stor oro fortfarande då ingen graviditet gått vägen än.

Hoppas verkligen du får behålla graviditet denna gång O allt går bra :)
  • eagle87

De har inte ens gått en vecka sen missfallet O min man messar mig idag när jag är på jobbet. Han e hemma hos sin syster som jag hatar O messar mig om hur mysigt O kul han har med hennes bebis. Jag är så jävla sårad över att han kör upp de i mitt ansikte. Häromdan sa han är de inte dags att du slutar gråta O komma över de? De har gått ett par dagar nu.

• eagle87
    En del av oss skrev 2015-11-01 21:24:05 följande:

[quote=75948493][quote-nick]Sajocawa skrev 2015-11-01 22:15:55 följande:[/quote-nick]

Lite symptom är ju bättre än inga alls åtminstone! Skönt med en koll i alla fall! Det förtjänar alla, men vi behöver det mer än nånsin nu! Får jag fråga när graviditeten avstannade förra gången?

Ska åka till dominikanska republiken i fyra veckor, gifter mig därborta på en strand om 26 dagar. Ska försöka hålla mig med ett test till dess ifall jag inte fått mens :)

[/

Åh gud vad mysigt och grattis till giftermålet.

Min förra graviditet avstannade i v.8 sedan har jag haft många tidiga missfall som kommit inom några dagar efter plus, hade jag aldrig testat hade jag tagit det som en någon försenad mens.

Jo välkomnar ala symtom men samtidigt kan man inte koppla av eftersom man kan ha symtom ändå trots MA.

Kommer du kunna hålla dig ifrån oss under semestern tror du ?

De kommer gå bra denna gång. Du är redan i vecka 6 :)
  • eagle87

Fattar ingenting. Bara på dag 8 O redan såhär starkt äl test. Testade direkt efter MF O de va nästan helt blankt. Ja får nästan blankt sen sånhär styrka osen starkt. Brukar ha äl runt dag 20.

• eagle87
    En del av oss skrev 2015-11-02 07:22:43 följande:

Fan i helvete inte nu igen...brunt, orange, rosa

Förstår din oro just nu. Förhoppningsvis är allt ok. Kram...
  • eagle87
    Sajocawa skrev 2015-11-02 19:56:52 följande:
    Ja hon är gravid, jag ska få en lillebror i februari

Hm, om du skulle gå i 6+0 men det visar att hjärtat inte slår, hur snabbt kan du få en ny tid då, det borde du fråga, det är nog det som avgör vilken tid du ska ta i så fall...
    Men jag hade nog ändå valt att ta den senare oavsett om det är efter inskrivning eller inte, kan väl vara skönt att snacka lite med barnmorskan och berätta om bla din oro i vilket fall :) det kommer säkert gå bra för dig!
    Bara nyfiken. Hur gammal är du O hur gammal e din mamma?
Svar på tråden Tempar/Fertility friend