• eagle87

Tempar/Fertility friend

Tack för alla grattis :))))
    Hoppas bara de håller sig :)

• eagle87

Ni som haft missfall hur var de? Har börjat blöda mer O de rött färskt blod. Så jävla orolig. Kliniken kan inte göra ngt. De säger bara avvakta en vecka O testa iben .

• eagle87

Blöder fortf. Blödde en halv binda igår, under natten lite mindre, fortf blod på pappret.

Tempen fortf hög? Hade ont igår i svanken O lite molvärk i magen. Brösten ömma fortf. Vården gör inget i detta stadie. De sa bara avvakta O ta ett nytt test om en vecka. Ja tänkte tests igen på onsdag O de om cb ökat från 1-2 till 2-3. Hur mycket blöder de om de missfall?

• eagle87

Nånstans långt inne mig finns ett svagt hopp om att kanske allt är ok, folk har blödit innan, kanske jag plussar svart på test med linjer kanske de etc. Vet inte om jag är naiv.
    Är jag dum O naiv nu? Tack för allt stöd vet inte va ja hade gjort utan er.

• eagle87
    Allex skrev 2015-10-26 22:01:03 följande:
    Men vad händer vännen! Har du blödigt? Jag har inte läst så långt bak i tråden..... Du har väl kontaktat gyn/kvinnoklinik antar jag? Kram på dig!
    Hej äntligen undrade vart du O symetrical var.. Hon e ju fortf borta :(

Japp kan du tänka dej började blöda igår efter positivt digitalt. Blöder fortf O svagt pos idag på cb.... Kliniken vill inte göra ngt förräns man är i vecka 6 :( de säger bara avvakta hemma.
  • eagle87
    Symetrical skrev 2015-10-27 13:31:51 följande:
    Men vännen då! Här är jag! Inte varit inne på tråden på ett par dagar. Hur går det för dig?

Kan du inte lägga upp testen så att vi kan jämföra hur starka de är?
    Äntligen....

Vet du vad. Tempen är nästan nere nu O blöder mer. Kom även en stor klump idag.
    Mår bara så dåligt. Nu är vi borttagna oxå från ivf listan. Ångrar så mkt att jag kontakta kliniken när jag fick positivt.

När kan jag räkna med äl? Fick äl på dag 21 denna cykel.
  • eagle87
    Symetrical skrev 2015-10-27 19:35:23 följande:
    Det förstår jag sannerligen att du gör! Förbannade mög, rent ut sagt! Enda trösten jag kan ge är att du uppenbarligen kan bli gravid på egen väg, samt som någon skrev innan att man lättare blir gravid igen efter ett tidigt MF. <3

Eftersom du redan har fått tempsänkning, samt förhoppningsvis blött ut det mesta borde inte äl bli mer än max en vecka senare än annars, men såklart omöjligt att veta säkert.

Hang in there, babe!
    Du fick mens nyligen va.. Så detta blir andra försöket efter missfall. Mår du dåligt över ditt lr känns de ok?

Ja hoppas verkl jag blir gravid fort O äl kommer i tid. Ja kände precis efter äl att de tagit sig så nu vet jag iaf hur de känns O va gravid.
  • eagle87
    En del av oss skrev 2015-10-29 18:15:32 följande:

[quote=75936632][quote-nick]nepe skrev 2015-10-29 19:03:19 följande:[/quote-nick]

Hur har du gjort då, legat varannan dag from mens eftersom du inte vet när äl kommer? :) Supersugen på att prova!

[/

Jag har gått under utredning hos gyn så gjort vul för att veta när äl förväntas ske och konstigt nig har ÄL antingen skett samma dag eller inom 48 timmar när jag varit på kontrol.

Men jag har tempat varje dag haft koll på flytningar och livmodertapp. Börjat testa med äl test på dag 7 och även ätit Agnus Castus fram till coverline. Dag 5 börjar jag även med EPA glandin för att underlätta för ett ev befruktat ägg att fästa bättre.

Från dag 6-7 har jag haft samlag varannan dag innan nattsömnen och vid positivt test varje dag i 3 dagar i rad. Från coverline till BIM så tar jag progesteron vaggisar och dricker daggkåpate som sägs främja fertiliteten och lindra PMS symtom och tar även 1/4 tablett Albyl Minor .

Jag hittade faktiskt en tråd om maximal chans till graviditet inne på planerar barn på FL den gick ut på att börja testa med ÄL test på dag 10 och börja med sex varannan dag från dag 8. Vid positivt test sex varje dag i 3 dagar och sedan paus 1 dag och så sex ytterligare 1 dag till fast det har dock jag skippat.

Jag provade detta 2 cykler efter många fruktlösa försök och blev gravid båda gångerna men första blev kemisk graviditet och dena gång hoppas jag gå hela vägen.

Slutar du ta agnus castus efter äl?
    Hur lång tid tog de för dej O bli gravid efter din kemiska?

Om man börjar blöda på äl+18 är de en kemisk eller ett missfall?!
  • eagle87
    En del av oss skrev 2015-10-29 20:03:40 följande:

[quote=75936890][quote-nick]eagle87 skrev 2015-10-29 20:01:37 följande:[/quote-nick]

Slutar du ta agnus castus efter äl?

Hur lång tid tog de för dej O bli gravid efter din kemiska?

Om man börjar blöda på äl+18 är de en kemisk eller ett missfall?!

[/

Jag slutat med Agnus Castus när jag får coverline.

Har du testat + och börjar blöda kort därpå så är det kemiskt men kan lätt misstas som försenad mens och fel på testet, men som gyn sa du kan aldrig ha positivt test utan HCG i kroppen.

Jag blev gravid direkt efter min senaste kemiska i september plus 22 september och sedan 2 dagar sparsam mens och sedan mörkbrun spottings följt av en halv dag ljusgula flytningar. Fick en supertidig äl på dag 11 och sedan plus 11 dagar efter äl. Stor oro fortfarande då ingen graviditet gått vägen än.

Hur många veckor är du nu? Hur länge hade ni försökt? När brukar du vanligtvis få äl?

Ja tror ägget hade fäst jag testade inhe innan bim. Väntade tills bim +4 O fick gravid 1-2 på cb. Börja blöda samma dag så äl +18. Har slutat blöda nu så blödde i 4-5 dagar. Får äl runt dag 20. Vet inte när ja ska börja testa med äl test. Vad tycker ni?

Den månad jag blev gravid fick jag nästan pos från cd 18. Så jätte lång lh stegring. Starkt positivt på dag 21.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend