• eagle87

Tempar/Fertility friend

pugsnotdrugs skrev 2015-11-24 11:28:35 följande:
    Jag förstår dig! Skulle inte heller vilja det med tanke på hur hon är mot dig:/ vad säger din man om testet förresten? :)
    Han har hopp.. Säger att de för tidigt etc. O skickar massa länkar till forum där folk inte testat pos förräns bim lr fått neg på äl +11
  • eagle87
    pugsnotdrugs skrev 2015-11-24 14:10:44 följande:
    Bra, jag har också hopp:)
    Ja har hopp för dig men inte mig. Tror aldrig jag kommer plussa igen.
  • eagle87

Experter behöver er. Gjorde ett progestron blodprov i fredags. Fick tillbaka idag O de lågt. Bara 19nmol på äl+7. Har inga lågt progestron symptom. Läkaren verkar inte bry sig så mkt. Ska beställa kräm. Vilken är bäst??

• eagle87
    Allex skrev 2015-11-24 20:30:44 följande:
    Det finns massor av information på nätet om detta. 

Jag har testat en kräm som heter ProgesterAll och den kan man köpa här: 
    www.femalebalanceshop.com/progesteronkram-progesterall

Den har en styrka på 1,7% progesteron.

Men de rekommendationerna som står på den sidan har inte hjälpt mig, det har hjälpt många men inte mig. De rekommenderar att man smörjer ca 20 - 60 mg  2 ggr dagligen.

Men jag har hittat denna sida: www.progesterone-info.com/

Där har jag hittat mer information och information som passar in på mig och mina problem. Jag har även bytt till en starkare kräm som heter NatPro som man skickar efter på denna sida: 
    www.organicproducts-llc.com/natpro-progesterone-cream.html

Jag betalade via PayPal och fick hem krämen inom en vecka. Den krämen har en styrka på 3,33%.

De rekommenderar att man ska smörja 100 - 200 mg varje dag, uppdelat på 2 ggr under dagen. Då får man in sig ca 33 mg progesteron  i varje smörj och det är så mycket som produceras som mest i kroppen (kring dag 21).  

Jag har smörjt med ProgesterAll i ca 10 cykler - ingen skillnad i spottings... och ingen bebis. Jag har smörjt med NatPro i en cykel och spottings har gått ner en del, men det kräver nog några cykler till. Jag har även hittat en facebook grupp som drivs av samma kvinna som driver sajten - "
    Progesterone Cream (Natpro) and Estrogen Dominance"
    Jag har fått mycket hjälp därifrån, bara genom att läsa andras kommentarer

En sak jag tänkte på är att det inte är jättebra att bara ta progesterontest, man måste jämföra det och se det i förhållande till östrogen. Samt att ta blodprov inte ger den sanna bilden. I blod testas serum eller plasma, d v s man har centrifugerat bort de röda blodkropparna. Ur detta material får man inte hela sanningen. För att få en uppfattning om hur mycket fria könshormoner en person har tillgång till (det intressanta mätvärdet) behöver man även värdet på SHBG ? sex hormone binding globuline ? som fungerar som transportproteiner av hormonerna. Därefter kan man räkna ut fritt hormonvärde. I saliv får man de fria hormonernas värde direkt. Skillnaden är att det är betydligt dyrare att testa saliv kontra blod och att salivtester inte görs i Sverige, utan måste skickas till USA för analys. 

Hoppas du hittar det du söker!
    Tack för all info :) kollat alla länkar du sa O natpro verkar bäst. Ja e jätte förvirrad dock för ja märker på tempen dennA månad att progestron faktiskt är lågt fick dip redan 11 dagar efter äl. Men vanligtvis är min luteal fas 14 dagar, googlade om missfall kan sänka progestron i följande cykel etc O de kunde de. Har läkartid på onsdag om de nu vill ta nya prover denna cykel kan jag ju inte börja med krämen än.... :/ bifogR bild på denna månads kurva jämfört me tidigRe månader
Svar på tråden Tempar/Fertility friend