louisep87 skrev 2014-10-31 11:25:17 följande:
Oj. Nu kommer det att bli långt. Allt startade när jag var nitton år. Åt neovletta 28 blev gravid ändå. Skrapning v10. Valde abort självmant. Började med neovletta igen.hade humörsvängningar så jag bytte till cerazette för 4år sedan. Slutade i januari i år 19 januari får jag mensen. 10 mars kom nästa mens. Den 26 mars åkte jag in till sjukhuset pga magsmärtor och det visade sig vara ägglossning. Den 19 april kom mensen igen. Sen blev det stopp ända till den 23 september. Nu har det inte hänt nå mer. De sa när jag var upp på vul i juli att jag har tendens till pco. Skulle mensen vara borta i 6 månader skulle jag kontakta kvinnokliniken. Men den var ju bara borta i 5 månader. Tycker ni jag ska kontakta dom ändå? Kram
Alltså för det första så tycker jag p-piller är ett elände. Jag mådde jättedåligt när jag åt dem, kände mig liksom frånvarande från min kropp typ som att jag levde i en bubbla. Noll sexlust och när jag väl slutade med dem (för närmare 10 år sedan) tog det exakt 104 dagar (lite över 3 mån alltså) innan jag fick mens igen. Minns det tydligt fortfarande.
Åter till dig. Jag tycker att du ska känna lite hur du själv känner. Känns det väldigt jobbigt att det strular så kontakta dem nu, berätta att det tog 5 månader innan mensen kom och hur du känner för det. Dom borde kunna ge dig råd hur du ska gå vidare och om du kan få hjälp nu, trots att det inte gått 6 mån. Fråga skadar ju inte, det värsta dom kan säga är nej och då vet du.
Känns det inte jättejobbigt kan du ju avvakta en cykel till (då menar jag inte 5 månader utan kanske 35-40 dagar) händer inget inom den tiden så ring dem.
Men hade jag varit i din sits hade jag nog ringt nu.