• Zora

Tempar/Fertility friend

louisep87 skrev 2014-10-08 11:11:33 följande:

Absolut. Men frågan är om jag ska lägga in en annan tid för att tema istället. Jobbar till tio varje kväll. Ställer klockan på sex för att karln kliver upp då. Tempar då sen somnar jag om. Kanske ska flytta fram den två timmar?

Det kan du ju göra om du känner att det är en bättre tid för dig och du oftast vaknar då. Men jag skulle kanske inte byta tid mitt i den här cykeln om jag var du. Om du ändå vill byta tiden under den hör cykeln så vänta tills FF bekräftat äl. Kan nog bli lite tokigt annars tror jag.

Själv tempar jag när sambon går upp eller när dottern vaknar. Brukar vara kring 05.50-06.20 tyvärr får jag ytterst sällan möjlighet att somna om
  • Zora

Jag blir så ledsen, men det här ser tyvärr inte bra ut alls Gissar att mensen kommer på lördag. Varför går det inte??

• Zora

FF satte ju äl till den 17:e för mig (alltså Bim på måndag) men tempen har sjunkit och imorse kunde jag ana en ytterst liten färgskiftning på pappret så jag tror att äl ändå var tidigare, den 15:e, som FF satte först och då alltså Bim imorgon.

Vi träffade ju alltså återigen äl perfekt (faktiskt bästa försöket den här gången) och ändå blidde det inget Ska sätta mig och beställa fler CB äl-tester nu och invänta 5:e eller 6:e försöket (beroende på om man räknar med första månaden då vi bara körde på utan att försöka ordentligt)

Hoppas någon av er övriga lyckas bättre denna månad.

• Zora
    blackpeach skrev 2014-10-11 21:57:36 följande:

Hur har det gått Zora????

Fortfarande ingen höjning för mig. Så jag hade väl inte äl Trots pos test och värk... :(

Hm vad skumt.. Har du inte fått ens en liten höjning? Tycker ju att du borde haft Äl ändå iom dom andra "symptomen". Höjningen kanske kommer imorgon? Håller tummarna!!

Jag vet inte hur det går riktigt. Fick ingen mens idag så måndag kanske trots allt var korrekt för Bim. Tempen sjönk inte mer idag iallafall, men bara att den sjönk igår gör att jag är ganska så säker på att den kommer imorgon el senast på måndag.. Har dessutom mensvärk och det känns precis som det brukar innan så ja.. Nya tag får det bli.

Jag har iallafall beställt fler Äl tester nu och EPA Glandin som jag hört ska vara bra om man försöker bli gravid. Sen äter jag så lite fisk så lite extra omega 3 kan ju inte skada ändå
  • Zora
    blackpeach skrev 2014-10-12 09:20:13 följande:

Spännande!! Håller tummarna.

Nu har FF att ut äl till dag 17. Om jag lägger in min höga temp från igår. Annars kan den inte sätta ut... Jaja. Om tempen håller i sig så borde jag haft äl iaf och då borde det finnas en chans. Bara vänta till bim 21:a...

Hoppas det går fin för er. Har du testat Zora?

Nej jag har inte testat. Inväntar Bim imorgon och som sagt lär mensen komma senast då. Annars får det bli test på tis el onsdag.

Håller tummarna för dig fram till Bim
  • Zora

Jag är över strecket, men det brukar jag alltid vara fram till mensen kommer. Först då brukar störtdyket komma... Men att det sjunker tidigare än Bim har hittills alltid betytt att mensen är på G

• Zora
    AnnC skrev 2014-10-12 12:11:56 följande:

Har du tagit nåt grav test zora?? När jag plussade med första barnet dippade tempen dagen innan jag plussade. Så just det behöver ju inte betyda att det är kört!

Nej har inte tagit något test. Inväntar Bim imorgon och om mensen mot förmodan håller sig borta tar jag ett test på tis eller onsdag. Hoppas gör jag ju, men med tanke på att äl var två dagar efter sista myset, tempen som dippat och typisk mensvärk så är inte oddsen så bra..
  • Zora
    AnnC skrev 2014-10-12 14:57:11 följande:

Fast jag tycker det låter lovande, imponerad över alla som lyckas hålla sig från test tills bim passerat haha.

"Mensvärk" känner man ju även när man är gravid. Hoppas!

jo jag minns att med dottern trodde jag hela tiden mensen skulle komma. Hon var inte planerad och jag tog ett test först 1 eller om det tom var 1,5 v efter Bim ja ja.. Vi får se imorgon. Mensen brukar vara punktlig 14 dagar efter Äl.
  • Zora
    AnnC skrev 2014-10-13 09:50:02 följande:

Hur går det zora och reflexen?

Tempen har sjunkit till samma nivå som för ett par dagar sedan, så jag väntar mensen under dagen.
  • Zora
    louisep87 skrev 2014-10-13 11:15:14 följande:

phpt98Mkd76024.jpg

Min kurva svänger kraftigt men den börjar bli lite stabil.och den håller sig över nu. Igår låg jag på 37,2 exakt hela dagen, var fruktansvärt trött. Sov till och med middag igår. Hoppas inte mensen kommer nu då. Tänker göra gravtest på bim +4 den här gången för att vara säker.

Ser bra ut! Håller tummarna för dig
Svar på tråden Tempar/Fertility friend