• Zora

Tempar/Fertility friend

Själv tror jag äl testet kommer visa pos imorgonbitti. Vi mös igårkväll och nu vet jag inte riktigt hur vi ska lägga upp det framöver.. Sambon är nämligen sån att han har det lite svårt att avsluta ibland om vi myser för ofta... Särskilt nu när vi inte kan använda sängen iom att dottern sover i samma rum. Han är liksom mer bekväm med sängen.

Förra månaden blev testet pos samma dag som äl var (tror dock att det visat pos redan kvällen innan om jag testat då) och trots mys den morgonen blev det inget. Tror äl skedde på eftermiddagen då för jag hade äl smärtor.

Så, om vi väntar till imorgon kväll kan det ju redan vara försent och gör vi det idag kanske det visar sig att äl sker på sön el måndag och så många dagar i rad tror jag kan bli problematiskt.. Hur sjutton ska man göra? Hoppas på att det räcker med igår och idag, eller köra på igår och imorgon? Sen reser han dessutom bort söndag kväll.....

• Zora
    AnnC skrev 2014-09-26 13:17:46 följande:

Haha, känner igen dilemmat zora!

Kör på imorgon tycker jag! Om det är pos imorgon och äl är imorgon så lever ju ägget ett dygn!

O dessutom med tanke på att han åker iväg på söndag.. Tror stenhårt på imorgon

Haha! Det finns fler som har det som vi alltså Ja, vi får kanske sikta på imorgon och hoppas att det räcker med igår också
  • Zora

Som jag trodde! Glad gubbe på Äl testet imorse! Får se om det går att få till något under dagen

• Zora

Tack för tillropen! Ska banne mig se till att det blir mys ikväll!! Nu SKA det bli bebis!!!!

• Zora
    AnnC skrev 2014-09-27 11:52:18 följande:

Min temp var en halv grad över strecket idag, det ska ju räcka så länge den är över men blir ändå lite nojjig, hoppas det ökar lite mer till imorgon.

Ja det ska ju räcka, håller tummarna att det stiger mer imorgon
  • Zora
    AnnC skrev 2014-09-28 06:28:52 följande:

Nä vet ni vad, nu dippade det igen o det känns som mensen ska komma så det är nog kört. En lutealfas på 7 dagar?? Får nog ringa gyn imorgon isf... :(

Men den håller sig ovanför röda strecket? För i såfall behöver det ju inte betyda något, tom om den går under strecket ibland behöver det inte betyda något Kolla in inlägg 509 som E88 skrivit
  • Zora

Igår var sambon trött, orkade inte mysa!!! Va? Jag lyckades dock till slut övertyga honom om att det var en bra idé så sent omsider fick vi faktiskt till det Hoppas det blir bättre när vi flyttar och vi och dottern får varsina egna rum!

Annars hade jag fruktansvärd äl smärta igår som höll på att sätta käppar i hjulen dessutom.. Brukar få ont soM håller i sig runt 30 min, men igår hade jag så ont att jag varken kunde sitta eller stå Det släppte efter kanske 2 h och en alvedon. Hoppas det inte betyder att något är fel när det gör så ont. Har haft så vid nåt tillfälle tidigare också.

• Zora

Tack AnnC! Ja jag hoppas verkligen det var ett ägg och inte något annat som gjorde ont.

Ja att vi fick till det var ett under för han var väldigt motsträvig, även fast han tyckte det var trevligt när det väl ändå blev av Får hoppas det var vört övertalningskampanjen

Hmm.. Ja din kurva ser ju lite lurig ut måste jag säga. Men om man tar bort den låga tempen på dag 20 så har du ju faktiskt bara en dag under strecketoch den tempen kanske också är fel? Ibland hoppar den ju lite som den vill trots att man tar vid samma tidpunkt. Hoppas verkligen att det inte betyder att mensen redan är påväg även om kurvan pekar lite åt det hållet.

• Zora

Alltså, jag funderar lite på en sak. Fick ju positivt på Äl testet igår morse och hade igår em/kväll en fruktansvärd Äl smärta, så jag antar att ägget lossade då. Men om man tittar på tempen så hade jag visserligen en höjning imorse, men väldigt liten.. Tror ni ägget släppte igår ändå? Eller är höjningen för liten? Ska väl egentligen vara minst 0,2 grader?

Följdfråga. Om det nu inte släppte igår, utan kanske idag, tror ni det räcker att vi fick till det igår kväll? Hittills har det ju inte blivit något trots att vi haft mys samma dag som Äl testet visat pos och jag känt av Äl (och även FF satt den dagen som Äl dag)

• Zora

Tack!! Jag ska försöka släppa det. Vill bara så gärna att det tar sig nu så är väl onödigt fundersam. Det blir som det blir ändå, jag vet ju det.

Tempen är kvar på exakt samma nivå som igår, så jag vet inte riktigt vad det säger. Kanske att inget ägg släppte pga att tempen inte höjts så mycket? eller så är de senaste två temparna lite fel av någon anledning. Är väl bara att försöka ha is i magen de närmsta två veckorna och försöka att inte spekulera så mycket

Svar på tråden Tempar/Fertility friend