• Mimipig

Tempar/Fertility friend

Balkanskt skrev 2017-02-27 13:02:54 följande:

Jag har oxå blivit svintrött, skulle kunna sova dygnet runt känns det som. Hoppas ju att det är ett litet tecken bim imorgon eller på ons/Tors. Håller tummarna för oss :)

Min temp dippade en aning idag men är kvar uppe på trefasisk.

Såååå spännande nu!!!
  • Mimipig
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-27 17:51:05 följande:

Jag har samma BIM. Tycker dock att min kurva är knepig.

Jag tänker att man inte kan lita på tempen och hopp upp och ner, snarare stora penseldrag. Så man ska kanske inte ska lägga för mkt vikt vid lite enstaka Tempar. Jag funderar på att strunta i att tempa nu fram till BIM (fast det kommer jag inte, jag är för nyfiken) bara för att slippa se den långsamt fallande kurvan mot mens. I teorin då...
  • Mimipig
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-27 20:12:58 följande:

Jag älskar siffror och statistik så jag tempar. Kollar flytningar, cervix mm. Något stört absolut. :)

Haha, ja, det är lätt att ryckas med... hur fanken ska tappen kännas efter ÄL? Mjuk och utplånad? Min är hårdare än en näsa.
  • Mimipig

Livetsgång och Balkanskt - så spännande nu! Och hoppfullt ju!!! Hoppas ni båda får plus nu, nu, nu!

• Mimipig
    mamalolo skrev 2017-02-28 14:57:35 följande:

CD 14-11 någonting idag, fortfarande hög temp men ingen mens, låg hård tapp, blankt gravtest. Så slutar smörja med ProgesterAll nu även om det tar emot. Något är lurt med systemet. Denna cykel går till historien som den märkligaste någonsin. :)

Jag tycker att det ser lovande ut, om än förvirrande.
  • Mimipig

ÄL + 5 idag och är på ett utomordentligt argt och irriterat humör. Går i taket över minsta småsak, fick tom en kommentar från en kollega som undrade om jag vaknat på fel sida idag. Pms så här tidigt?

• Mimipig

Mera knas. Fick just på nytt starkare streck på ÄL-test och dessutom riktig eggwhite. Skrev in detta i ff - som då flyttade min ÄL från cd17 till cd19. Beräknad ÄL var egentligen på cd22. Så jag är allt lite skeptisk jag. Jag undrar om det faktiskt kan vara så att ÄL är just nu. Men då stämmer inte tempen alls... åsikter om ni tittar på min kurva?
  • Mimipig
    26anonym2326 skrev 2017-03-01 08:53:27 följande:

Hej :) jag undrar en sak!!

När ska tempen sjunka? Dagen innan bim? Samma

Dag? Eller?

SÅ tacksam för svar

Så olika. För mig började den dala flera dagar före mens. För andra efter mensen kommit.
  • Mimipig
    Balkanskt skrev 2017-03-01 09:37:23 följande:

Inget plus för mig trots trefasisk kurva, fick mens i morse ;( besviken är inte ens förnamnet.

Tror vi ska skippa kommande äl och satsa på en 2018-bebis ist.

Fanken då, det som verkade så lovande. Jag får erkänna att jag också funderar på att skippa nästa ÄL och satsa på en 2018-baby om det inte tar sig nu, men jag tror inte jag kommer att våga avstå från en ÄL. Jag blir 37 i mars, klockan tickar...
  • Mimipig
    Livetsgång skrev 2017-03-01 12:13:24 följande:

Ingen tant röd ännu här. 
    Ingen mensvärk, enbart lite lätt molvärk som drar lite men försvinner lika lätt.
    Tappen är lite hård men ännu stängd och inga spår av komma blödning heller.
    Igår va tappen knottrig i känsla och lite mjuk men nu åter hård får bara vit tjockaktig flytning på fingrarna annars känns det vid toatorkning helt torrt i övrigt.

Spännande. Jag håller tummarna för att det fortsätter så...
Svar på tråden Tempar/Fertility friend