• Mimipig

Tempar/Fertility friend

Fan. Morgonens Temp känns ju inte så kul. Fick en rosa flytning igårkväll också. Jag vet att man inte ska lägga så mycket vikt vid enstaka dippar, men jag hade ju föredragit en höjning...
  • Mimipig
    FrökenE1985 skrev 2017-03-10 08:40:41 följande:

Alltså denna nervositet! Fortsatt hög temp, svaga skuggor/spökstreck på testen så får vänta på den där j*kla tiden att den ska gå så man vet om mensen kommer eller ej. Blir ett PE idag eller imorn. Är nog bäst att vänta till imorn. Så otålig nu bara! Haha

Jag håller alla tummar! Fanken vad nervöst det är när det närmar sig BIM.
  • Mimipig
    royce skrev 2017-03-10 09:03:14 följande:

den verkar ju ändå hålla sig en bra bit över follikelfasens temp. Tappa inte modet!

Det håller onekligen hoppet uppe lite. Och gårdagens rosa flytning. Fick exakt en sån när jag var gravid med sonen, får aldrig såna före mens annars. Jag försöker att inte hoppas för mycket, men det är ju omöjligt att låta bli. Känner ingenting i kroppen övrigt, men det gjorde jag inte sist heller. Förutom att brösten växte, men det kom nog lite senare.
  • Mimipig
    FrökenE1985 skrev 2017-03-11 09:52:42 följande:

Tempen fortfarande hög här. Inget test som jah tolkar som positivt idag heller. Men jag skymtar något. Bim imorgon.

Väldigt spännande nu!!!
  • Mimipig
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-11 11:17:28 följande:

Japp!

Fast jag är knäpp och tänker "åå varför drack jag igår, nu vart ju min temp fel" *asgarv* Snacka om att man blir störd av detta eviga testande och "känna efter" Haha

Nu ska jag bara njuta avden fina dagen. Hälsa på min mans 105 åriga gammelmormor och sen äta på rosegarden med min man och svärmor

Önskar alla en fin dag!

Haha. Ja, samma här. Tempen upp lite idag, säkert pga gårdagens vin. Undrar om den hade dalat mkt annars, sist sjönk tempen rejält på just ÄL+11 och sen kom mens på äl+14. Hade alltså kunnat veta det redan idag - om jah inte druckit vin igår... och ikväll är det kalas igen, så det blir inte heller korrekt Temp imorgon.
  • Mimipig

Nu känns det tyvärr helt kört för den här gången. Ingen mens ännu, men en brun flytning. Mensen kommer förmodligen under dagen. När jag skrev in tempen så flyttade ff ÄL igen för tredje gången, tillbaka till cd19. Så jag är plötsligt BIM +1. Känns dock poänglöst att ta ett gravtest. Åååååååh, besvikelsen!!!
  • Mimipig
    FrökenE1985 skrev 2017-03-12 09:34:35 följande:

De gör fertilitetsutredningar på den kliniken så det var därför jag gick dit. Bor i Stockholm så det är ju en hel djungel av kliniker här. Men kommer nog gå till nån annan nästa gång. Frågan är vart som är bäst att vända sig. Man vill ju inte att de ska komma och säga att vi måste vänta ytterligare ett år heller pga av mf. Usch vad förvirrande allt känns just nu.

Jag håller så tummarna för dig! Jag bor också i Sthlm och har tid hos min läkare på Ultragyn i april om det inte tagit sig innan dess och det verkar ju inte som om det kommer att ha gjort det. Nästa ÄL är typ samma dag som jag ska dit, min cykel är ca 35 dar. Jag får erkänna att jag inte vet ett dugg om vad som kommer ske på det första mötet? De tar blodprov och kollar några värden gissar jag?
  • Mimipig

Och där kom mensen. Såååå ledsen, arg och besviken att jag inte ens orkar känna något.

• Mimipig

Och där kom mensen. Såååå ledsen, arg och besviken att jag inte ens orkar känna något.

• Mimipig
    FrökenE1985 skrev 2017-03-13 08:20:07 följande:

Lite mens värk igår men inte så mycket som jag brukar ha. Känns lite idag med. Rosa flytning igår och lite rent blod när jag kände på tappen idag och tempen sjönk så mensen kommer troligen under dagen eller imorn.

Så nu måste jag välja om jag ska pausa bebisverkstaden och börja medicinera för att få kbt-behandling för ptsd eller vänta med behandlingen tills jag fått en bebis. Och man har ju ingen aning om hur lång tid det tar. 10 försök nu och nästa blir försök nr 11. Inget lätt beslut och känner mig helt tom.

Fy vad tråkigt. Känner mig också helt nollställd nu. Men jag har åtminstone inte ditt dilemma. Hur lång behandling rekommenderas? Ett halvår minst?
Svar på tråden Tempar/Fertility friend