Tempar/Fertility friend
Jag får aldrig fullt utslag på ÄL-testerna, detta är vad jag får jobba med, men visst ser 29/4 starkast ut?
Jag får aldrig fullt utslag på ÄL-testerna, detta är vad jag får jobba med, men visst ser 29/4 starkast ut?
Varför sätter FF ut Äl där??? Känns inte riktigt rätt tycker jag. Vad tycker ni?
Hej. Jag var aktiv i den här tråden i december-januari men i februari plussade vi äntligen på 10 försöket. Fick dock missfall i v 9. Jag har haft en mens sedan missfallet så kroppen är igång. Jag har börjat tempa igen men med blandade känslor. En del av mig vill försöka ha koll och kontroll på allt och en del av mig önskar att jag kunde ha en mer "händer det så händer det"-inställning. Det känns dock rätt omöjligt eftersom längtan efter barn är så stor.
Hur går det för er andra - Bell, Mamalolo m.fl.?
Kram till er alla i tråden!
Jag tycker också 29/4 verkar vara starkast. Jag får också liknande resultat som dig på mina ÄL-tester så brukar också spara några dagar för att kunna jämföra. :) varifrån köper du dina test? jag har haft gravidkollens nu men ska prova ett annat märka nästa gång, tänker att det kanske har med det att göra.
Tycker absolut testet från 29/4 ser starkast ut. Tråkigt att det inte funkar för dig än heller. Hoppas spolningen ger resultat nu för dig.
Min kompis som kämpade för att få barn i sju år (lyckades på sjunde ivf) frågade om jag hade babyklister. Har ni hört talas om det? Jag googlade och hittade att det var nåt danskt medel. Någon som vet nåt om det? Jag har inte tagit nåt främjande tillskott alls eftersom det gick så lätt att bli gravid med ettan. Tänkte att min livmoder redan kunde detta, men nu är jag onekligen äldre (37) och kanske borde tänka om?
Förlåt att jag tar över tråden helt, jag hade visst abstinens. Men en fråga som just slog mig: NÄR lägger ni in specifics i grafen? Alltså: om jag druckit vin och morgonen därpå får en högre Temp än vad jag borde ( tempen går alltid upp för mig när jag druckit alkohol har jag märkt) så lägger jag en markering på "drinking" vid den höga tempen morgonen därpå. Borde jag lägga in markeringen dagen innan istället, dvs på den dag jag drack? Jag har alltid lagt den på den dag som jag fått den högs tempen. Samma sak med "deprived Sleep" och andra signs. Lägger jag dem en dag för sent?
Vaknade av att jag har riktigt ont i magen. Grafen följer förra månadens nästan på pricken. Är ju för tidigt att kunna utläsa något egentligen men känns iaf lovande hittills. Har visserligen använt omräknaren som någon länkade till för ett tag sen men tycker nog att den stämmer bra överens eftersom kurvan då, som sagt, liknar förra månaden.
Ja det känns så sorgligt att ha fått vara så nära men sen förlora allt. Dock kändes det overkligt hela tiden och känns nästan fortfarande som det aldrig hänt, svårt att greppa liksom!
Precis. Det är omöjligt att inte försöka med alla medel att ha koll på allt nu. Det är bara så himla påfrestande att åka i denna karusell av hopp och förtvivlan varje månad. Jobbigt att du och din man har så olika inställning! Min sambo längtar lika mycket som jag men det blir ju ändå annorlunda när det ska hända i ens egen kropp. Det är liksom inte dom som tar temp, ägglossningstest och går och känner efter. Jag blir också så sjukt nervös när mens närmar sig och känner mig mer och mer misslyckad för varje gång den kommer.
Denna är det. Så lägger man in när man normalt tar tempen och sedan vilken tid man tog tempen den dagen så räknas det ut vad den bör ha legat på om man tempade den "normala" tiden.
www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php