• Mimipig

Tempar/Fertility friend

Mila skrev 2017-02-08 18:28:11 följande:

Wohoo äntligen kom det papper hem om tid till en läkare för fertilitetsutredning! :) vi har väntat sedan september

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
    Vilken lång väntan? Är det så i hela landet? Eller olika köer beroende landsting? Ny värld... grattis till papperna i vilket falk!
  • Mimipig
    Bell13 skrev 2017-02-09 14:25:26 följande:

När jag gjorde ivf 2013/2014 så upptäcktes det att jag bara producerar ägg från höger äggstock. Kom nåt enstaka från den vänstra bara.

Intressant. Undrar hur äggstockarna kommunicerar om turordningen. Jag har pco på ena, undrar om den andra sköter de flesta äggsläpp då..? Eller hur de samarbetar... li
  • Mimipig

Vad långsamt det känns så här i början av cykeln. DPO3. Beräknad ÄL först 28/2. Tänk när man var tonåring och trodde att man kunde bli gravid precis närsomhelst, då ett oskyddat ligg kändes som ett hot om en garanterad graviditet. Nu kämpas det istället. Så länge kvar till nästa chans... så långsamt tiden går...

• Mimipig
    Mimipig skrev 2017-02-09 15:44:43 följande:

Vad långsamt det känns så här i början av cykeln. DPO3. Beräknad ÄL först 28/2. Tänk när man var tonåring och trodde att man kunde bli gravid precis närsomhelst, då ett oskyddat ligg kändes som ett hot om en garanterad graviditet. Nu kämpas det istället. Så länge kvar till nästa chans... så långsamt tiden går...

Menade CD3. Mens.
  • Mimipig

Träffade en väninna ikväll som kämpade med att bli gravid i nio månader, hon hamnade hos en fertilitetsläkare som sa åt henne att bara ha sex var tredje dag för att få bättre kvalitet på spermier. Då tog det sig direkt. Någon annan som håller den linjen? Jag har inte vågat annat än att ligga varje dag runt ÄL i rädsla av att missa chansen. Åsikter?

• Mimipig
    Mila skrev 2017-02-11 07:25:15 följande:
    Om mannen har lite sämre simmare så är det ju bra att inte köra varje dag. Men är simmarna bra så ska det inte göra någon skillnad. Men jag säger oftast till min sambo att hålla sig och att inte bada några dagar innan äl :)
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
    Ja, det är vad jag har hört också, men min väninnas man hade fått utmärkta svar på sitt spermaprov. Trots detta rekommenderades var tredje dag för god kvalitet. Det är så förvirrande detta. Enligt denna teori skulle förklaringen till att det inte tar sig alltså ligga i att man försöker för mycket med dåliga skott som resultat. Man gör sig själv en björntjänst.

Men vem vågar dra ner på takten när ÄL närmar sig? Och vem ska man lita på?
  • Mimipig
    Bell13 skrev 2017-02-12 07:31:57 följande:

Nu har båda apparna satt ut ägglossning. Tror mer på att nc har rätt den här månaden. Oavsett vem som har rätt så har vi täckt in. Har ingen större förhoppning för det känns som en konstig cykel över lag

Ja, det ser ju ut som ÄL blev av till slut i alla fall. Hur långa cykler brukar du ha?
  • Mimipig

Min cykel är oftast 35 dar. Min mens har precis slutat. Kollade sekretet imorse och det är eggwhite. Cd 6. Hur är det möjligt? Beräknad ÄL först 28/2. Vad står på tror ni?

• Mimipig
    Bell13 skrev 2017-02-12 10:27:04 följande:
    Jag har också fertila flytningar lite grann nu och min tapp stenhård jättelångt ner.
    Ibland har jag rätt slemmig mens, kan det vara det du har? Att det är lite hinna som skulle kommit ut med mens men som kommer nu?
    Du har förmodligen rätt. Tappen är rätt mjuk, men själva öppningen är hård, men det är den alltid. Det vore extremt märkligt om ÄL var nu, inte rimligt alls.
  • Mimipig
    Erla skrev 2017-02-12 12:33:38 följande:
    Det är vanligt att ha fertila flytningar även under perioder då man inte är fertil :) jag kunde ha det då och då utan att det innebar äl.
    Det låter som en rimlig förklaring. Tror verkligen inte på ÄL nu.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend