• Mimipig

Tempar/Fertility friend

mamalolo skrev 2017-02-03 12:18:02 följande:

Märkligt! Kanske är det så att östrogenet peakar snabbare ibland, eller LH peakar närmare inpå östrogenökningen? Hormoner alltså. :-/ Vilken CD är du på?

Hoppas att det orkar fram några små simmare trots allt! Antagligen hinner ni ligga imorgon också?

Simmarna påverkas nog inte, bara han själv orkar...
  • Mimipig
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-03 10:41:52 följande:

Tänkte testa igen i morgon men nu känns det som om mensen är på g så det behövs nog inte. :(

Har det kommit något blod? Testa ändå!
  • Mimipig
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-03 13:54:28 följande:

Nepp. Ingenting. Testar i morgon om mensen inte startat.

Inget blod - hoppfullt!

Själv tänker jag nog testa imorgon bitti fast jag har BIM först på onsdag. Vill inte skapa massa falska förhoppningar... känner mig inte ett dugg gravid. Fast det gjorde jag inte när jag var gravid förra gången heller.
  • Mimipig
    Bell13 skrev 2017-02-03 14:11:50 följande:

Äntligen blir det ägglossning även för mig. Ett ärligt försök trots allt

Yay!
  • Mimipig
    Mila skrev 2017-02-03 14:31:32 följande:

När min sambo lämnade spermaprov så frågade de om han varit sjuk senaste 2 veckorna. För så länge kunde spermierna påverkas av infektion eller feber, enligt dem iaf.

Det var som sjutton.
  • Mimipig
    Mila skrev 2017-02-03 14:31:32 följande:

När min sambo lämnade spermaprov så frågade de om han varit sjuk senaste 2 veckorna. För så länge kunde spermierna påverkas av infektion eller feber, enligt dem iaf.

Påverkas de direkt eller är det de som bildas som påverkas? Dvs, att tre mån senare dyker det upp svaga spermier pga en förkylning i november? Typ?
  • Mimipig
    Bell13 skrev 2017-02-04 07:18:54 följande:
    Har alltid fått neg så tidigt. Positivt tidigast på dag 12 e äl
    Jag blev lite ivrig. Vi var på dejt igår m barnvakt hemma så det var mest en kul grej att testa. Får testa igen imorgon kanske. Med morgonurin. Känner mig dock väldigt ogravid.
  • Mimipig

DPO 11 idag och nu på kvällen börjar jag känna som mensvärk. Minns inte hur tidigt mensvärk brukar komma innan mens (min har varit frånvarande) men kan den komma redan tre dagar innan beräknad mens? Vad kan det annars vara? Minns inte att jag hade några sådana värkar när jag var gravid. Eller?

Svar på tråden Tempar/Fertility friend