• Mimipig

Tempar/Fertility friend

HoppasPåEnTill skrev 2017-02-05 11:59:55 följande:

Det var ingen implantationsdipp. Mensen är här. :(

Buhu. Jag känner molande menskänsla, så min kommer förmodligen också när som helst.
  • Mimipig

Ingen mens än, DPO 13, men tempen dalar och det känns mensigt i magen, så jag har inga större förhoppningar om någon graviditet tyvärr. Men än är det kanske inte helt kört. Måtte mensen inte bli sen och luras åtminstone, mina cykler är så långa som de är...

• Mimipig
    Allex skrev 2017-02-05 23:01:41 följande:

Som du ser...Man blir inte klok på den... Den 1 februari började jag känna lite lite ömhet i brösten. Ömheten har lite grann kommit och gått under dagarna.... Men de har allteftersom dagarna gått blivit lite mer ömma. Jag tror innerst inne att det inte gick denna gång heller. Sekretet beteer sig som alla andra gånger det inte gick. Det som sticker ut är ömheten i brösten och den märkliga spottingsen som dök upp den 3 feb.... Sån mängd "blod" i spottingsen har jag inte haft. Så.... skulle tro att tempen går ner imorrn.

Bara att vänta och se. FF tror på mens på onsdag....

FF tror på mens på onsdag även för mig. Och jag har nog också gett upp hoppet med min dalande kurva...
  • Mimipig
    Balkanskt skrev 2017-02-06 09:01:09 följande:

Hemma igen och utan plus. Fick mens. Blev så jäkla ledsen, besvikelsen var total. Jaja bara på det igen.. äl sön - tis någon gång.

Mensjävel. Vad tråkigt. Hur lång cykel har du?
  • Mimipig
    mamalolo skrev 2017-02-06 12:49:23 följande:

Ah vad intressant! Jag pratade med CB:s kundtjänst och de avråder mig från att använda deras tester pga min PCOS. Den kan tydligen ge hormontoppar även under övriga cykeln. Så kan ev vara det som ger skillnad för mig nu. Dock visar ju både CB och billiga tester på ÄL inom kort (och jag har fått rund ring i tio dagar innan dess) så så fel ute kan den inte vara, känner jag.

Intressant och bra att veta, jag har också pcos.
  • Mimipig
    Skywalker skrev 2017-02-06 14:35:48 följande:

Nu har vi fått våra provsvar och jag har gjort en gynundersökning. Min sambos spermaprov var toppen, mitt tsh var normalt och äggreserven var möjligen något på den låga sidan men ändå okej. Hon kunde med ultraljud se fem blåsor i varje äggstock och hon kunde se att jag nyligen haft ägglossning (intressant med tanke på att min temp inte höjts nämnvärt ännu).

Så vi kör på ett tag till och har det inte hänt nåt till sen vår/sommar blir det att fundera på ivf... Typ så.

Så egentligen finns ingen anledning till att det inte skulle gå av sig själv? Vad testar de exakt? På vilket sätt kunde hon se att du haft ägglossning? Tom, trasig äggblåsa, eller hur funkar det? Vi lär hamna på samma undersökning om två månader.
  • Mimipig
    Malin 845 skrev 2017-02-06 17:10:30 följande:

Hej igen tjejer! Har försökt läsa ikapp lite, men ni skriver mycket! Sorry att jag varit så frånvarande, men det blev hemskt jobbigt när det inte ens tog sig när jag hade två mogna fina ägg förra cykeln..

Idag är jag iallafall på cd 13 utan varken letrozol eller andra läkemedel, och jag fick nu precis den understa Stickan :) vad tror ni, positiv ikväll/ inatt? :) bör jag ta en ny senare ikväll?

Sen undrar jag hur ni hade gjort med liggandet! Brukar ha äl med letrozol på cd 15/16, men det kan ju ändras på en letrozol- fri cykel.

Vi hade tänkt ligga imorgon igen. Vi låg i lördags sist :). Hur hade ni gjort?

Ligga, ligga, ligga! Så mkt ni orkar. Puh.
  • Mimipig
    Allex skrev 2017-02-06 22:29:30 följande:

Vi bojkottar mens på onsdagar helt enkelt

Ja, snälla, snälla. Ännu ingen mens. Jag var ute med en tjejkompis och drack vin ikväll. Vilket var ljuvligt. Men alkohol påverkar tempen har jag förstått eftersom den boxen finns. Så den ökar tempen eller? Hittar inte Ingo om HUR alkohol påverkar tempen.

Känner hugg i höger äggstock och allmän menskänsla tyvärr. Beräknad mens imorgon.
  • Mimipig
    mamalolo skrev 2017-02-07 05:26:36 följande:
    Låter som en kul kväll! Min blir högre, men vet att vissa kan få lägre. Oavsett är det bäst att discarda.
    Min Temp gick upp lite idag, förmodligen vinets förtjänst och inte en signal på att min dippande kurva mot mens vänder en trend. Men - ingen mens än!
  • Mimipig
    Allex skrev 2017-02-07 06:47:14 följande:
    Ja, mina blir också högre.. Tyvärr.

Idag sjönk min temp ytterligare... Fortfarande småöm i brösten. Imorgon kommer nog mens
    Vad denna väntan är enerverande! Om mensen tänker komma - kom då! Så man kan sluta hoppas i onödan.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend