• ensamärstark

Tempar/Fertility friend

Symetrical skrev 2016-03-12 12:33:31 följande:
    Låter riktigt lovande! Känns som att ni täckt in det optimalt, även om ägget mot förmodan släppte inatt någon gång, så är det ju befruktningsdugligt i ytterligare 12-24 timmar.

Har du tagit något mer ältest för att se om det blivit svagare?
    Jag hoppas det! Nu är det ju bara o vänta :/ jag tog ett imorse, det var fortfarande positivt men lite svagare än det igår kväll. Tänkte ta ett i EM/kväll igen
  • ensamärstark
    Malin 845 skrev 2016-03-17 16:57:35 följande:

En till. Jag ser sträck som inte finns...

Men va Malin? Vad lustigt! Jag har följt dig genom dagarna nu o trodde verkligen du var gravid i och med testerna :/
  • ensamärstark

Hej tjejer! Hoppas det är okej att jag slänger in en liten fråga här trots att jag ej tempar! Ni är ju så kloka här inne :)

Det är så att jag är på ÄL +6 idag. Imorse fick jag ihärdig mensvärk o när jag gick på toan förut var det rosa på pappret. Efter det har det ej kommit mer o mensvärken försvann.
    Jag tycker det hela var så skumt. Kan det vara mensen som är på väg redan såhär tidigt?

• ensamärstark
    Malin 845 skrev 2016-03-18 13:25:12 följande:
    Möjligtvis nidblödning? :) spännande!
    Ingen aning? Är det är ägget fäster?
    Men är det möjligt att mensen kommer såhär kort tid efter ägglossning? Om det skulle den som är på väg?
  • ensamärstark
    Malin 845 skrev 2016-03-18 13:35:08 följande:

Ja en del kan få en blödning när ägget fäster :). Nej det kan det knappt vara. Får du inte mer ont och blöder mer så var det möjligtvis nidblödning :)

Men oj vad spännande isf!

Jag har aldrig haft spottings såhär tidigt i cykeln. Jag har tidigare fått det typ ett par dagar innan mensen bara. Brukar ha lutealfas på 13-14 dagar
  • ensamärstark

Lite lätt spotting imorse med vid torkning efter toabesök med, samma som igår, måste väl vara mensen som är på väg ändå? Trots ÄL +7 ?

• ensamärstark
    SecretlyMe skrev 2016-03-19 09:51:34 följande:
    Säker på din ägglossning? Låter som hormonstrul annars om slemhinnan brister så tidigt efter ägglossning. :-/
    Nej helt hundra är jag ju inte. Hade positivt ältest i två dagar, mycket smärta o flytningar, sen försvann ju allt detdär, så jag räknar ju ägglossningen därifrån. Men som sagt helt hundra går ju inte att vara då jag ej tempar :/
  • ensamärstark
    Sajocawa skrev 2016-03-19 10:14:52 följande:
    Varför tempar du inte? Jag tycker nog det är bättre att bara tempa och inte äl-testa om man ska dra ner på något, tempen är ju ändå definitivt det helt säkraste för att ha koll på ägglossningen
    För att jag jobbar så oregelbundet. Dygn, natt ibland vaken natt. Sover alltid dåligt o vaknar i tid och otid. Så känner inte att det skulle bli något rättvist resultat av tempning för min del
  • ensamärstark
    SecretlyMe skrev 2016-03-20 20:06:35 följande:

Ja då ska du discarda, om du låg vaken så länge. Menade mest för att se vad ff gör, om du inte discardar, för att få ett hum om ägglossning varit eller ej

Hej förlåt om jag hoppar in och avbryter :) men jag undra bara vad du menade med att jag kunde ha obalans med hormoner? Jag har ju som sagt haft spottings (bara en gång på morgonen under fyra dagar nu) resten av dagarna har det varit vanliga flytningar.. Är på ÄL +9 idag. Vad är det som kan göra dessa spottings? För känns ju som att att det skulle vara nidis känns uteslutet eftersom jag är på dag fyra med dessa konstiga spotting nu?
  • ensamärstark
    SecretlyMe skrev 2016-03-21 15:54:44 följande:

Progesteronbrist. Det verkar som att din slemhinna inte lyckas byggas upp så att ett befruktat ägg kan fästa. Prova progesterall

Jaha tror du det kan vara det? Brukar ju som sagt aldrig få såhär innan, det är första cykeln detta kommer såhär tidigt, jag som trodde mest att progersterall var mest om man hade en kort lutealfas ;) man lär sig nytt varje dag! Tack för tipset jag ska handla in det. O även ringa min gyn o förklara läget tror jag, är nog dags för lite hjälp därifrån nu med :)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend