• Herr Grön

Vad mat faller dig bäst i smaken?

Jag fiskar här... vill gärna ta del av lite tips och ideer omkring mat och matlagning. Kanske jag glömt något men hoppas att någon i så fall kompleterar och framför allt, skriv gärna ett par rader omkring din favorit mat, vad du tycker är gott att skölja ned med osv.. och varför inte något smarrigt recept Drömmer

Husman eller finlir, hälsokost eller vad det än må vara, överös mig med förslag  Skål

Väl mött!

Angel came down from heaven yesterday (Jimi Hendrix)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad mat faller dig bäst i smaken?
  • Dexter dot com

Så länge det är hemlagat från grunden går det mesta ner.
    Favoriten är ankbröst, rotsaksgratäng med getost och calvadossås, det slår allt men laxkotletter, juliennegrönsaker ,pressad potatis och vitvinssås kommer inte långt efter.

• Emy88

Jag älskar pastarätter och även nötkött, lamm och vilt. Fisk och skaldjur klarar jag tyvärr inte av.

• Herr Grön
    Flash Gordon skrev 2013-12-10 16:45:57 följande:

Tja, det går väl an. Men jag är trött på ris. I alla fall den typen av ris.
    Håller faktiskt med dig där Obestämd

Har aldrig testat fullkornsris till sushi, inte ännu!
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Pizza och hamburgare är ju gott. Men det kan man ju inte äta varje dag av uppenbara skäl, så jag skulle nog inte påstå att det är något jag föredrar i den här frågan.

Det svaret får nog gå till fisk/vegetariskt. Tonfisk är en absolut favorit som jag äter i varje fall någon gång i veckan, men gärna oftare i alla dess former. Gärna i sallad, bas i broccoli eller grönsallad och så allt möjligt annat, kompletteras med en hemmagjord dressing av turkisk yoghurt, kvarg eller liknande och smaksatt med honung, lite sirap, cayennepeppar, chilipulver, färsk chili, vitlök och så vidare. Även tonfiskgratäng är en höjdare.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Flash Gordon
    Herr Grön skrev 2013-12-10 16:51:01 följande:
    Håller faktiskt med dig där Obestämd

Har aldrig testat fullkornsris till sushi, inte ännu!

Basmatiris är nog det enda ris jag uppskattar fortfarande.

Lever som tur var där jag kan få färsk fisk och skaldjur varje dag. Om jag vill.

Behövs egentligen inga hamburgare och pizzor men ändå så blir det både pizza hut och mcd med jämna mellanrum. Man är för lat

Fast favorit-junk-food har blivit fish n chips nu.
  • Aniiee

Tack för kicken i baken, TS. Nu har jag äntligen "vågat" göra den där tråden jag gått och tuggat på en vecka lite drygt....

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Herr Grön
    Aniiee skrev 2013-12-10 17:14:59 följande:
    Tack för kicken i baken, TS. Nu har jag äntligen "vågat" göra den där tråden jag gått och tuggat på en vecka lite drygt....
    Spännande... vad för tråd? berätta
  • Tekka

Försöker att äta så mycket vegetariskt som det går.. Inte bra med för mycket kött!!! 

• Aniiee
    Herr Grön skrev 2013-12-10 17:17:18 följande:
    Spännande... vad för tråd? berätta
    =) Den här: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m71914407.html

Ingenting egentligen med din TS att göra, men jag går ibland och segdrar på saker tills jag ser något annat i samma ämne.
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Liberal

Ja du Herr Grön, jag valde vad som ännu så länge leder ligan här.. kött! En favorit är färser och gärna blandfärs, älskar taco av alla dess slag :)) Gör vi som i musiktråden då ;))

http://www.taco.nu/

Svar på tråden Vad mat faller dig bäst i smaken?