• Anonym (?)

efter missfall, hur lång tid tog det innan mens och så vidare kom tillbaka?

Fick missfall för ett tag sedan. Undrar hur lång tid det tog för er innan ni fick tillbaka mensen? Och hur lång tid tog det innan ni fick nytt plus?

Vet ej om man orkar försöka snart igen av rädsla att det ska ske igen. Bland mina vänner tycker jag det verkar som det tagit ca 1 år innan de plusat.

• Svar på tråden efter missfall, hur lång tid tog det innan mens och så vidare kom tillbaka?
  • emelielj

Ja man blir jättenojjig! Fick också skrapas efter de första missfallet. Kändes förjävligt och jag bröt ihop innan jag sövdes när alla 8 pers kom in i rummet när jag låg där helt öppet..

Det är jobbigt men blir bättre, lycka till tjejer!

• Anonym (?)

Är det "fel" att vara hemma ett par dagar v som kommer. Känner mig svag i benen när jag varit uppe å styrt ett tag å får migrän. Min mamma tycker jag ska gå på mån för att inte vara hemma å grubbla. Men känner att det inte är därför utan att jag är helt slut fysiskt.

• Anonym (Här med.)

Jag tycker du ska lyssna på din kropp. Mår du dåligt så ska du vara hemma! Jag hade förhoppningar om att blödningen hade gett sig något efter en morgon och fm med mindre blid o h inga koagler. Tji fick jag, började blöda rikligare vid 12-13.. Suck! Vill bara att allt ska vara ute nu, små blöda har jag inga "problem" med, men är lite små less på koagler och riklig "mens" nu . Hoppas på att det går bra att jobba för mig i veckan.. Lite i taget!

Anonym (?) skrev 2013-12-07 20:54:29 följande:
    Är det "fel" att vara hemma ett par dagar v som kommer. Känner mig svag i benen när jag varit uppe å styrt ett tag å får migrän. Min mamma tycker jag ska gå på mån för att inte vara hemma å grubbla. Men känner att det inte är därför utan att jag är helt slut fysiskt.

• Anonym (?)
    Anonym (Här med.) skrev 2013-12-08 15:06:56 följande:

Jag tycker du ska lyssna på din kropp. Mår du dåligt så ska du vara hemma! Jag hade förhoppningar om att blödningen hade gett sig något efter en morgon och fm med mindre blid o h inga koagler. Tji fick jag, började blöda rikligare vid 12-13.. Suck! Vill bara att allt ska vara ute nu, små blöda har jag inga "problem" med, men är lite små less på koagler och riklig "mens" nu . Hoppas på att det går bra att jobba för mig i veckan.. Lite i taget!

Tyckte det hade lugnat sig igår men idag har jag haft riktigt ont å blöder mer:(. Hört av mig till mon chef å blir hemma imorn å på tis.

Måste imorgon ta samtalet till bm och avboka inskrivning och ul:(.
  • Anonym (?)
    Anonym (Här med.) skrev 2013-12-08 15:06:56 följande:

En fråga. Blir helt kluven vad jag ska säga till kollegor när de frågar varför jag varit borta. Jobbar som ssk med bara kvinnliga kollegor, samtidigt som snacket snabbt går när det är fruntimmer;).

Känns ju dumt att man ska fundera på sådant. Men gör det
  • hannis

Jag fick aldrig ngn mens utan blev gravid direkt. På första ägglossningen alltså.

• dreams85

När det gäller att få tillbaka ägglossningen, är det någon som vet om det spelar någon roll hur långt gången man var när missfallet inträffade? Min graviditet avstannade i vecka nio men stöttes ut i vecka tolv, dröjer det längre innan ägglossningen kommer tillbaka då än om jag fått missfall i t.ex. vecka sex?

Sen undrar jag hur det funkar med graviditetshormoner och ägglossning. Nu några dagar efter missfallet visar graviditetstestet svagt positivt. Vet ju inte hur länge det kommer visa plus men kan man få ägglossning innan hormonerna är nere på noll, dvs. innan graviditetstesten är negativt?

• Anonym (3barnsmamma)

Jag fick ett tidigt missfall, v 5, månaden senare kom mensen och ytterligare en månad så var jag gravid igen och 9 mån senare kom en söt liten tjej!

• Anonym (Här med.)
    Anonym (?) skrev 2013-12-08 22:52:09 följande:
    En fråga. Blir helt kluven vad jag ska säga till kollegor när de frågar varför jag varit borta. Jobbar som ssk med bara kvinnliga kollegor, samtidigt som snacket snabbt går när det är fruntimmer;).

Känns ju dumt att man ska fundera på sådant. Men gör det

Bra att du har hört av dig till din chef, man ska lyssna på kroppens signaler.
    Och vad gäller kollegorna så är det bara ett val som är helt upp till dig, känner du att du vill berätta så gör du det. Och egentligen, ja - ryktet går, men det är ju absolut ingenting att skämmas över att ha fått ett missfall.
    Jag har inte berättat om det på mitt jobb, av den enkla anledningen att HK är i ett annat land och vi i Sverige är bara två personer. Jag känner att de inte behöver få veta att vi planerar syskon ännu, då skulle tankarna om framtiden för bolaget börja snurra, och kanske helt i "onödan".

Jag tänkte berätta om min graviditet i Januari om den hade fått fortsätta, alltså efter de mest kritiska veckorna. Men nu blev det ju inte så och jag sa därför ingenting heller iom att missfallet skedde när jag ändå var tvungen att vara hemma med sjukt barn.

Jag tror att blödningen kommer lite till och från. Trodde även jag att min blödning hade börjat ge med sig igår morse då det kommit ytterst lite på natten/morgonen, men sedan drog det igång igen på dagen.
    Än sålänge så blöder jag mindre idag, men man vet inte om det kommer dra igång igen här, känner att det drar en del i ljumskarna och äggstockarna till och från.. hittils är det mest blodblandat slem och inga rejäla mörkröda blödningar *peppar peppar*

Dream85: Jag tror absolut att man blöder mer ju längre in i graviditeten man gått. Men det är säkert individuellt också. Har hört folk som fått tidigare missfall v.5-6 och de blöder som en vanlig menstruation.

Jag fick mitt i vecka 9 och har haft rätt mycket blödningar, rikliga, mycket koagler/klumpar och första 3-4 dagarna rann det som vanligt blod.. hua hua =/
    Graviditetshormonerna sitter nog i olika länge de med, läkaren sa till mig att de brukar försvinna i samband med första mensen efter MF.
    Jag har inte testat själv ännu, vet inte om jag kommer att titta heller faktiskt.. får se hur det blir med det.

Känns kul att se solskenshistorierna med lyckad graviditet efter MF!
    Jag är rätt OK psykiskt, men är fortsatt rädd för vad framtiden har att erbjuda, vore ju oerhört tråkigt att genomgå ännu ett missfall alltså.. =(

Min största rädsla per idag är ändå att det skall komma en störtblödning pga rester som eventuellt kan finnas kvar. (Fick en störtblödning för några år sedan som sagt, och det är bland det värsta jag varit med om, speciellt med tanke på att jag dessutom är extremt känslig för just blod..)
    Får nog ta och boka ett VUL för att se så allt är borta när blödningen börjat ge med sig, för att lugna psyket. =/

• dreams85

Anonym (Här med.) : Jag blödde extremt mycket under några timmar med klumpar och massa annat otrevligt, satt på toaletten och det bara rann men sen minskade det rejält och det har inte blivit mer efter det. Nu räcker det med trosskydd så det är väldigt sparsamt. Bara några timmar efter att min störtblödning avtagit fick jag komma tillbaka till gynakuten och göra ett vul och då såg de att i stort sett allt var borta. Var bara lite slemhinna kvar och det är väl den som kommer nu. 

Tror absolut att det kan vara bra för dig att göra ett vul så du vet att allt är borta och så du slipper oroa dig för att få en störtblödning. Är nog lättare att gå vidare också när du vet att allt är borta.

Jag kommer också vara extremt rädd för ett till missfall. Nästa gång kommer jag inte våga vara glad förrän jag gått förbi vecka tolv och sett på ul att det ser bra ut. Men samtidigt finns inte alternativet att inte bli gravid heller, vill ju ha ett till barn så det är bara att försöka och hoppas på det bästa. Läste någon barnmorska som sa att det är ganska vanligt med ett missfall men ovanligt med två och har man haft ett kan man tänka att man "har haft sitt" och att risken därför är väldigt liten. Man vet ju inte om man tillhör dem som får fler missfall men det är kanske ett sätt att lunga tankarna iaf.

Svar på tråden efter missfall, hur lång tid tog det innan mens och så vidare kom tillbaka?