• dreams85

efter missfall, hur lång tid tog det innan mens och så vidare kom tillbaka?

När det gäller att få tillbaka ägglossningen, är det någon som vet om det spelar någon roll hur långt gången man var när missfallet inträffade? Min graviditet avstannade i vecka nio men stöttes ut i vecka tolv, dröjer det längre innan ägglossningen kommer tillbaka då än om jag fått missfall i t.ex. vecka sex?

Sen undrar jag hur det funkar med graviditetshormoner och ägglossning. Nu några dagar efter missfallet visar graviditetstestet svagt positivt. Vet ju inte hur länge det kommer visa plus men kan man få ägglossning innan hormonerna är nere på noll, dvs. innan graviditetstesten är negativt?

• dreams85

Anonym (Här med.) : Jag blödde extremt mycket under några timmar med klumpar och massa annat otrevligt, satt på toaletten och det bara rann men sen minskade det rejält och det har inte blivit mer efter det. Nu räcker det med trosskydd så det är väldigt sparsamt. Bara några timmar efter att min störtblödning avtagit fick jag komma tillbaka till gynakuten och göra ett vul och då såg de att i stort sett allt var borta. Var bara lite slemhinna kvar och det är väl den som kommer nu. 

Tror absolut att det kan vara bra för dig att göra ett vul så du vet att allt är borta och så du slipper oroa dig för att få en störtblödning. Är nog lättare att gå vidare också när du vet att allt är borta.

Jag kommer också vara extremt rädd för ett till missfall. Nästa gång kommer jag inte våga vara glad förrän jag gått förbi vecka tolv och sett på ul att det ser bra ut. Men samtidigt finns inte alternativet att inte bli gravid heller, vill ju ha ett till barn så det är bara att försöka och hoppas på det bästa. Läste någon barnmorska som sa att det är ganska vanligt med ett missfall men ovanligt med två och har man haft ett kan man tänka att man "har haft sitt" och att risken därför är väldigt liten. Man vet ju inte om man tillhör dem som får fler missfall men det är kanske ett sätt att lunga tankarna iaf.

• dreams85
    Anonym (Här med.) skrev 2013-12-09 11:54:04 följande:

Vad skönt att det "gick över" fort och att det är sparsamt för dig nu.
    Jag hoppas ju på att kroppen skött sitt, men ska faktiskt ta och ringa gyn imorgon för att försöka få en tid som kan lugna mitt psyke.

Det tär verkligen på mig att gå och tänka på att en störtblödning kan ske, så jag hoppas verkligen att de kan ta sig an mig.. Annars så söker jag till en privatklinik. Känns som att jag inte har många alternativ, att gå runt och vara hispig tjänar man inte på.

Precis, jag har hört detsamma.
    Och även om det är en liten tröst så kan man ju inte vara säker på att man inte är en av dem som får upprepade.

Bara tiden som kan avvisa.
    Men som du säger, alternativet att inte få ett barn är värre.

Nu har jag privilegiet att ha en son på tre år, och det är jag så himla tacksam för!Det är bara det att ett syskon hade varit väldigt härligt, för både oss och för honom.. Vi vill så gärna!:)
    Bara att kämpa på och hoppas att det tar sig igen, och att man får behålla det lilla knytet nästa gång.
    Och precis som dig så kommer jag inte ta ut någonting alls i förskott, kommer säkert inte vara lugn förens man får se den sprattla på UL i vecka 17-18.

När var det du fick MF?

Om man blöder mycket och det inte vill sluta så står det iaf på 1177 att man ska kontakta en gyn. Man kan behöva göra en skrapning för att få bort allt. Tycker verkligen de borde ta sig an dig, kan ju inte vara bra vare sig för psyket eller kroppen att vara orolig och det finns ju risker med att inte allt kommer ut.

Mitt missfall upptäcktes i vecka tolv men fostret hade dött i vecka nio. Jag har också en son, han är 16 månader och det gör så mycket att man har honom. Vill också gärna få syskon så hoppas verkligen vi blir gravida snart igen.
Svar på tråden efter missfall, hur lång tid tog det innan mens och så vidare kom tillbaka?