• Anonym (?)

efter missfall, hur lång tid tog det innan mens och så vidare kom tillbaka?

Fick missfall för ett tag sedan. Undrar hur lång tid det tog för er innan ni fick tillbaka mensen? Och hur lång tid tog det innan ni fick nytt plus?

Vet ej om man orkar försöka snart igen av rädsla att det ska ske igen. Bland mina vänner tycker jag det verkar som det tagit ca 1 år innan de plusat.

• Svar på tråden efter missfall, hur lång tid tog det innan mens och så vidare kom tillbaka?
  • Anni Me

Beklagar ditt missfall, sånt är alltid jobbigt :(

Min mens kom aldrig tillbaka innan jag plussade igen. Fick ett tidigt missfall i v 7, och månaden efter blev jag gravid igen och den gången gick det vägen och min dotter fyller ett år nu i dagarna.

• Anonym (?)

Härligt att höra att ni plussade så fort efteråt. Läste ngt på 1177 att man skulle låta en mens komma innan man försöker igen? Fick mitt i v 7 också.

Ska ringa bm imorn. Ringde när jag började blöda smått men ej orkat ringa sedan dess. Måste avboka ul å bm besök.

• Nyfiken gul

fått tre tidiga missfall - alla runt vecka 4-5 

Mensen kom punktligt månaden efter (om jag utgår från att missfallsdagen är första mensdagen)  

det tog tre år innan det blev en bebis efter det...

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Ida82

Jag fick missfall förra julen och fick aldrig min mens utan plussde nån månad efter missfallet och nu har ja en tjej på 2 månader jag skrapades efter mf eftersom ja aldrig slutade blöda och då är rekomenerar de att vänta en mens! De gjorde ju inte ja men de är mitt tredje barn ? lycka till och hoppas du får en bebis till nästa år

• Anonym (mensan)

ena gången tog det en mens emellan och andra gången blev det pluss direkt månaden efter.
    jag hörde oxå att man skulle vänta av någon och att det bara var att köra på av andra så det blev mitt val och det gick fint det.
    Mensen och äl kom som vanligt efter mf i v.6-7

• emelielj

Efter första missfallet tog det ca en månad innan mensen kom igång igen.
    Efter andra missfallet blev jag gravid direkt och hann då inte få mens. Är nu i v 21!

• Anonym (?)

Härligt att höra att det gått fort för många. Ger lite hopp. Ni som då aldrig fick mens innan graviditet, hur visste ni att ni var gravida sen? Bara nyfiken:)

Hur blev det med er mens? Fortsatte den i samma cykel som innan graviditeten eller blev den annorlunda?

Kram på er

• emelielj

Mensen kom aldrig och jag fick ont i brösten, då tog jag ett positivt test!

• Anonym (mensan)
    Anonym (?) skrev 2013-12-05 20:07:59 följande:
    Härligt att höra att det gått fort för många. Ger lite hopp. Ni som då aldrig fick mens innan graviditet, hur visste ni att ni var gravida sen? Bara nyfiken:)

Hur blev det med er mens? Fortsatte den i samma cykel som innan graviditeten eller blev den annorlunda?

Kram på er
    jag hade väldigt tydlig äl båda mf och det va precis som på förväntad tid. jag blödde bara lite klumpigare/slemmigare och räknade mf som dag 1.
    den gången jag fick en mens emellan kom den på minuten.
    När jag vart gravid direkt så hade vi tajmat min tydliga äl och jag hade ju precis varit gravid så jag kände det nog allt på mig ;)
    lycka till
  • Angeliica

Hej tänkte bara dela med mej, jag fick ett missfall i juli i vecka 11 och det tog 34 dagar för min mens att komma sen efter det blev jag gravid igen och är idag i vecka 15 och har titta på min bebis 2 gånger och allt är bra så att känner mej helt trygg denna gång. Mitt råd är att försöka igen så fort du/ni känner att ni orkar så ska du nog se att det där löser sig. Lycka till!

Svar på tråden efter missfall, hur lång tid tog det innan mens och så vidare kom tillbaka?