• Anonym (?)

efter missfall, hur lång tid tog det innan mens och så vidare kom tillbaka?

Fick missfall för ett tag sedan. Undrar hur lång tid det tog för er innan ni fick tillbaka mensen? Och hur lång tid tog det innan ni fick nytt plus?

Vet ej om man orkar försöka snart igen av rädsla att det ska ske igen. Bland mina vänner tycker jag det verkar som det tagit ca 1 år innan de plusat.

• Svar på tråden efter missfall, hur lång tid tog det innan mens och så vidare kom tillbaka?
  • Anonym (?)

En fråga bara. Känner att jag är nu rädd att få missfall igen om vi skulle bli gravida. Vet ej om jag skulle palla må så här igen på kort tid. Hur tänkte ni efter missfallet?

• emelielj

Mitt första missfall var i v 10 och då blev jag såklart ledsen men inte så det tog över allting liksom. Precis därefter sa dock sambon att han ångrat sig och ville vänta med ett syskon (vi har en tvååring hemma) och då brast det för mig.
    Ett år senare ville han börja försöka och då blev det missfall igen tyvärr fast i v 6. Ju tidigare ju bättre känner jag men det var ju självklart inte roligt! Hände på semestern i Grekland också.
    Men när vi kom hem plussade jag igen, det var då jag inte hann få mens emellan.

Sen har jag fått höra flera gången att två missfall på raken är ovanligt, och tre på raken är mycket ovanligt!

• Kimona
    Anonym (?) skrev 2013-12-06 20:14:56 följande:
    En fråga bara. Känner att jag är nu rädd att få missfall igen om vi skulle bli gravida. Vet ej om jag skulle palla må så här igen på kort tid. Hur tänkte ni efter missfallet?
    Det var en oplanerad graviditet och vi står båda utan jobb så vore inte det ultimata läget att planera barn men ändå är jag så ledsen över att han prompt vill att vi skyddar oss.

Fick mf i augusti. Hade precis gått in i vecka 12 och fick veta att fostret tillbakabildats.

Det är saknaden av graviditeten och barnet som gör mig så ledsen tror jag. Att jag ska acceptera att vi gick från att acceptera läget och se fram emot vårt barn till att göra allt för att inte bli gravida igen :(
  • Anonym (?)
    emelielj skrev 2013-12-06 20:34:17 följande:

Mitt första missfall var i v 10 och då blev jag såklart ledsen men inte så det tog över allting liksom. Precis därefter sa dock sambon att han ångrat sig och ville vänta med ett syskon (vi har en tvååring hemma) och då brast det för mig.
    Ett år senare ville han börja försöka och då blev det missfall igen tyvärr fast i v 6. Ju tidigare ju bättre känner jag men det var ju självklart inte roligt! Hände på semestern i Grekland också.
    Men när vi kom hem plussade jag igen, det var då jag inte hann få mens emellan.

Sen har jag fått höra flera gången att två missfall på raken är ovanligt, och tre på raken är mycket ovanligt!

Känner att chocken börjat lägga sig nu när blödningen minskar. Skönt att höra. Har en grabb på 4,5 år som kom på första försöket. Så vi kan ju, men samtidigt har man ju blivit 5 år äldre sedan sist. Även om vi "bara" är 30 nu så tänker jag ändå på det
  • Tokfrans

När jag fick missfall i v.5 (samband med mensen) så kom min mens som vanligt igen och blev gravid igen på nästa ägglossning, va såklart nojig som fan att få missfall igen, för de va väldigt påfrestande för både psyket och kroppsligt för mig. Men allt gick bra när jag slutade oroa mig om de och bara njöt av att jag va gravid trots all illamående och spya :P . Men är i dag v.33 :)

• kossann

Fick bekräftat MA i v 13+5 5 oktober, skrapades 4 dagar senare. Sen tog det ca 4 veckor innan mensen kom. Har BIM på söndag så jag väntar på andra mensen sen skrapningen... 

• Anonym (?)

Hur snabbt började ni jobba efter missfallet? Varit hemma ett par dagar för jag blött så dant. Tänkte jobba måndag men känner mig mentalt helt slutkört. Orkar ej göra mkt idag:(

• Anonym (Här med.)

Fick missfall i Måndags (fick en brun flytning lördag kväll, hade ljusrosa blödning hela söndagen och mörkare med klumpar i mådags) "Lägligt nog" var min son sjuk hela veckan så kag har vabbat. Var in på gynakuten Mån eftermuddag där missfall konstaterades. Blöder fortsatt som en riklig mens, ibland "slemmigare" och ibland mer rinnande följt av rester(små koagler och hinnor) mensvärk smärta, ibland gör det rätt ont :/ Mf skedde i v.9 (8+3) Rent psykiskt är jag helt Ok, började bearbeta redan på Lördagen och grät ut ordentligt för att sen gå igenom allt i huvudet.. Känns äbdå ok nu som sagt om än väldigt tråkigt. Orolig för att allt inte ska komma ut så jag får en störtblödning bara.. (Fick jag för ng år sen efter en skrapning) men i o med att det blöder på o gortsatt kommer ut saker så hoppas jag att kroppen fixar "rensningen". Tänkte börja jobba på Måndag, även om det känns motigt. Får ta det lugnt och bunkra upp med bindor. Är även nojjig för att få missfall i framtiden, om man nu blir gravid om inte allt för länge. Mycket tankar är det !!

Anonym (?) skrev 2013-12-07 15:11:18 följande:
    Hur snabbt började ni jobba efter missfallet? Varit hemma ett par dagar för jag blött så dant. Tänkte jobba måndag men känner mig mentalt helt slutkört. Orkar ej göra mkt idag:(

• Anonym (?)

Jag fick missfall i ons morgon och fortsatte jobba för jag kände att jag "bryter" ihop om jag säger ngt till chefen. Jag grät hela tors natt och från och till i tors. Det känns bättre nu men känner en enorm trötthet efter allt. Säkert en kombination av chocken och allt blod som man mister.

Vet ej hur jag ska göra på mån:(.

Svar på tråden efter missfall, hur lång tid tog det innan mens och så vidare kom tillbaka?