Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

efter missfall, hur lång tid tog det innan mens och så vidare kom tillbaka?

Fick missfall för ett tag sedan. Undrar hur lång tid det tog för er innan ni fick tillbaka mensen? Och hur lång tid tog det innan ni fick nytt plus?

Vet ej om man orkar försöka snart igen av rädsla att det ska ske igen. Bland mina vänner tycker jag det verkar som det tagit ca 1 år innan de plusat.

• Svar på tråden efter missfall, hur lång tid tog det innan mens och så vidare kom tillbaka?
  • Anonym (?)

Härligt att höra att ni plussade så fort efteråt. Läste ngt på 1177 att man skulle låta en mens komma innan man försöker igen? Fick mitt i v 7 också.

Ska ringa bm imorn. Ringde när jag började blöda smått men ej orkat ringa sedan dess. Måste avboka ul å bm besök.

• Anonym (?)

Härligt att höra att det gått fort för många. Ger lite hopp. Ni som då aldrig fick mens innan graviditet, hur visste ni att ni var gravida sen? Bara nyfiken:)

Hur blev det med er mens? Fortsatte den i samma cykel som innan graviditeten eller blev den annorlunda?

Kram på er

• Anonym (?)

En fråga bara. Känner att jag är nu rädd att få missfall igen om vi skulle bli gravida. Vet ej om jag skulle palla må så här igen på kort tid. Hur tänkte ni efter missfallet?

• Anonym (?)
    emelielj skrev 2013-12-06 20:34:17 följande:

Mitt första missfall var i v 10 och då blev jag såklart ledsen men inte så det tog över allting liksom. Precis därefter sa dock sambon att han ångrat sig och ville vänta med ett syskon (vi har en tvååring hemma) och då brast det för mig.
    Ett år senare ville han börja försöka och då blev det missfall igen tyvärr fast i v 6. Ju tidigare ju bättre känner jag men det var ju självklart inte roligt! Hände på semestern i Grekland också.
    Men när vi kom hem plussade jag igen, det var då jag inte hann få mens emellan.

Sen har jag fått höra flera gången att två missfall på raken är ovanligt, och tre på raken är mycket ovanligt!

Känner att chocken börjat lägga sig nu när blödningen minskar. Skönt att höra. Har en grabb på 4,5 år som kom på första försöket. Så vi kan ju, men samtidigt har man ju blivit 5 år äldre sedan sist. Även om vi "bara" är 30 nu så tänker jag ändå på det
  • Anonym (?)

Hur snabbt började ni jobba efter missfallet? Varit hemma ett par dagar för jag blött så dant. Tänkte jobba måndag men känner mig mentalt helt slutkört. Orkar ej göra mkt idag:(

• Anonym (?)

Jag fick missfall i ons morgon och fortsatte jobba för jag kände att jag "bryter" ihop om jag säger ngt till chefen. Jag grät hela tors natt och från och till i tors. Det känns bättre nu men känner en enorm trötthet efter allt. Säkert en kombination av chocken och allt blod som man mister.

Vet ej hur jag ska göra på mån:(.

• Anonym (?)

Är det "fel" att vara hemma ett par dagar v som kommer. Känner mig svag i benen när jag varit uppe å styrt ett tag å får migrän. Min mamma tycker jag ska gå på mån för att inte vara hemma å grubbla. Men känner att det inte är därför utan att jag är helt slut fysiskt.

• Anonym (?)
    Anonym (Här med.) skrev 2013-12-08 15:06:56 följande:

Jag tycker du ska lyssna på din kropp. Mår du dåligt så ska du vara hemma! Jag hade förhoppningar om att blödningen hade gett sig något efter en morgon och fm med mindre blid o h inga koagler. Tji fick jag, började blöda rikligare vid 12-13.. Suck! Vill bara att allt ska vara ute nu, små blöda har jag inga "problem" med, men är lite små less på koagler och riklig "mens" nu . Hoppas på att det går bra att jobba för mig i veckan.. Lite i taget!

Tyckte det hade lugnat sig igår men idag har jag haft riktigt ont å blöder mer:(. Hört av mig till mon chef å blir hemma imorn å på tis.

Måste imorgon ta samtalet till bm och avboka inskrivning och ul:(.
  • Anonym (?)
    Anonym (Här med.) skrev 2013-12-08 15:06:56 följande:

Jag tycker du ska lyssna på din kropp. Mår du dåligt så ska du vara hemma! Jag hade förhoppningar om att blödningen hade gett sig något efter en morgon och fm med mindre blid o h inga koagler. Tji fick jag, började blöda rikligare vid 12-13.. Suck! Vill bara att allt ska vara ute nu, små blöda har jag inga "problem" med, men är lite små less på koagler och riklig "mens" nu . Hoppas på att det går bra att jobba för mig i veckan.. Lite i taget!

En fråga. Blir helt kluven vad jag ska säga till kollegor när de frågar varför jag varit borta. Jobbar som ssk med bara kvinnliga kollegor, samtidigt som snacket snabbt går när det är fruntimmer;).

Känns ju dumt att man ska fundera på sådant. Men gör det
  • Anonym (?)

Angående att berätta på jobbet. Fick ett kryptiskt sms från en "nära" kollega som undrade hur jag mådde ovh skrev att jag får vara hemma så länge jag behöver. Vet att chefen haft svårt att hålla tyst om saker. Så hon kan ev ha försagt sig lite.

Säger jag till denna kollega vet jag att alla får veta, haha. Hon läcker som ett såll annars är hon underbar;). Men men. Skrev tillbaka till henne att vi tar det på ons. Så nu ställer jag in mig mentalt att jag säger det till några st som jag känner lite närmre å sen vet nig de flesta. Kommer dock börja gråta när jag säger det. Känner mig lugn å stabil annars nu men när jag säger det högt brister jag:(

• Anonym (?)

Måste bara skriva av mig. Varit uppblåst i magen idag och mått illa. Går magsjuka på dagis. Och klart som sjutton börjar jag kräkas nu. Jag som var laddad att gå till jobbet. Min "underbara" chef lät som om hon ej trodde mig nu när jag ringde. Fan kunde inte komma mer olägligt.

• Anonym (?)

Nu blir jag fundersam. Kan detta vara ngn komplikation efter mf? Kräkts en gång. Mår illa till och från och har frossa. Började blöda i ons ej stoppat ännu, men nu som vanlig mens. Min bm vill ej ha någon uppföljning om jag ej blöder efter 1 v, vilket jag måste ringa om imorn. Men kan jag ha fått någon infektion pga detta eller liknade? Tänkte ju magsjuka men ligger ju ej å spyr hela tiden, utan bara en gång å mår allmänt illa å matt.

• Anonym (?)
    Anonym (Här med.) skrev 2013-12-11 11:19:34 följande:
    Jag tror inte att kräkningar är några komplikationer, däremot ska man alltid uppsöka gyn om man får feber och illaluktande flytningar eller ont i "tjejmagen".
    (alltså värre än mensvärkssmärtor)
    Ta tempen och skulle det vara hög feber så skulle i alla fall jag vända mig till gyn, för säkerhetsskull.
    Jag blödde rikligt i en vecka, nu börjar det klinga av så sakteliga, kommer fortsatt små små koagler till och från, trådigt "slem" och blödningen är betydligt mindre.
    Tänkte försöka ringa privatgyn för att se så allt är borta inom kort, då de inte alls villa erbjuda mig en efterkontroll på gyn när jag ringde dem igår.. Suck =(
    Fick 39 i Temp igår. Blev att åka in. Men proverna visade ej bakteriell infektion och allt var ute. Så det var ngt virus. 1177 tyckte jag skulle in när tempen kom och jag inte kräktes mer utan illamåendet kommit vågor. Blir sjukskriven imorn, ledig fre. Bad chefen berätta idag då det som sagt pratas en del när man än borta. Vet ej vad jag skulle "hittat på" om man varit borta i 1,5 v.

Aja. Får väl vara snackis fram till jul;). Känner att jag mentalt kommit tillbaka. Mår ej dåligt på det alls på samma sett längre.
  • Anonym (?)

Här med. = glömde skriva att visst är det konstigt med uppföljningen? Förstår inte varför vården inte kan hjälpa en med detta med ett avslutande vul. Där jag bor har den privata bm lagt ner. Där kostade ett vul 300. Annars får man åka till annan stad. Inte klokt!! Men nu kollade hon igår så allt var i stort sett ute.

• Anonym (?)
    jamka skrev 2013-12-11 14:53:00 följande:

Hos mig vet alla på jobbet, de visste ju har lycklig jag var att jag var gravid, jag var ju i vecka 12 när det hände:(
    Jag fick en stor bukett av blommor från jobbet, den kom med taxi och det kom många fina sms...De är gulliga:)

Skönt att höra ngn mer som delat det med jobbet. Jobbar som ssk och vi delar mkt elände med varandra med skilsmässor, sjukdom å dödsfall bland kollegors anhöriga. Sen när någon är sjuk är det inte alltid uppskattat för då måste kollegorna ofta jobba extra eller byta turer:(. Så därför kände jag att det är lika bra att berätta nu när jag blev sjuk ännu mer:(.
  • Anonym (?)
    Ida82 skrev 2013-12-13 16:03:45 följande:
    Jag mådde illa igen och trött som attan och sen bara en känsla av att det var något :) Jag har ju två sen förr så kände igen tecknen men var lite osäker på om g testet stämde eftersom det kan visa positivt efter ett missfall så jag tog några g test ;)
    Fått plus direkt efter:)? När skedde detta? Alltså gravid nu eller var det ett tag sedan så bebisen kommit:)?

Nej vi har inte sexat till det ännu;). Men lite orolig att kroppen inte ska kunna ta ett befruktat ägg om det skulle bli så, så att det sker igen:(?
Svar på tråden efter missfall, hur lång tid tog det innan mens och så vidare kom tillbaka?