• Jagheterjohan

Vintråden

Jag har alltid haft en passion för mat och vin, att hitta den perfekt kombinationen med dryck och mat kan få mig att göra volter. Jag tyckte det behövdes en ordentlig vintråd här så här har vi den nu, ska ni diskutera vin, tipsa, få svar på frågor angående druvor etc så är jag här för er!

Jag själv har jobbat på flera restauranger i Stockholm och har gått en hel del olika vinkurser. Vin för mig ska inte vara komplicerat och det är det inte, många försvårar det bara. Och de bästa vinerna jag har druckit har jag fått tipsade till mig, det är ju så det ofta går till. Så tipsa mig gärna om era favoritviner, vardagsviner, you name it! 

Tänkte att jag börjar med två frågor: Vad för vin drack du senast? Och vad fick dig att köpa det?

• Svar på tråden Vintråden
  • GretaF
    PetraO skrev 2014-01-14 12:01:55 följande:
    Jag drack för mycket så jag minns inte =(
    ajajaj
  • PetraO
    GretaF skrev 2014-01-15 09:59:00 följande:
    ajajaj
    Ja så himla typiskt. Men blir mer städat den här helgen kan jag lova. 
  • KaeJ

Everyday is a wineday?

Tänkte köpa detta idag, någon med erfarenhet?

• Margaux

Allegrini är en duktig producent så du får säkert ett gott glas ikväll KaeJ!

• Jagheterjohan

Jag tycker det är roligt att det har blivit lite liv i den här tråden, dock inte så många "recensioner" men vad gör det. Jag tänkte tipsa om att kolla in Den här lilla snabba ost och vinskolan: http://www.tasteline.com/Dryck/Vin/Molstads-vinskola/Molstads-ost--och-vinskola/

Kul att så många har gillat Un Poco´s satsning på vin, den var väldigt bra och prisvärd trots att man måste beställa en låda, passar utmärkt till blåmögel och en hängmörad entrecôte. 

• Ullebullen
    Jagheterjohan skrev 2014-01-16 10:14:22 följande:
    Jag tycker det är roligt att det har blivit lite liv i den här tråden, dock inte så många "recensioner" men vad gör det. Jag tänkte tipsa om att kolla in Den här lilla snabba ost och vinskolan: www.tasteline.com/Dryck/Vin/Molstads-vinskola.../

Kul att så många har gillat Un Poco´s satsning på vin, den var väldigt bra och prisvärd trots att man måste beställa en låda, passar utmärkt till blåmögel och en hängmörad entrecôte. 
    Ge mig OST! <3
  • Rosebud

Senast var det ett glas Ch. Talbot från 2004. Gillar de där druvorna och har druckit det vinet förut. 
    Ungefär samtidigt knipsades en flaska Heitz 2005 från Napa Valley. Ännu bättre.

• andol

Drack en god budgetvariant på champagne som heter Heidsieck Monopol i helgen. Mycket god, tråkigt att den inte finns på magnumflaska längre dock.

Svar på tråden Vintråden