• Jagheterjohan

Vintråden

Jag har alltid haft en passion för mat och vin, att hitta den perfekt kombinationen med dryck och mat kan få mig att göra volter. Jag tyckte det behövdes en ordentlig vintråd här så här har vi den nu, ska ni diskutera vin, tipsa, få svar på frågor angående druvor etc så är jag här för er!

Jag själv har jobbat på flera restauranger i Stockholm och har gått en hel del olika vinkurser. Vin för mig ska inte vara komplicerat och det är det inte, många försvårar det bara. Och de bästa vinerna jag har druckit har jag fått tipsade till mig, det är ju så det ofta går till. Så tipsa mig gärna om era favoritviner, vardagsviner, you name it! 

Tänkte att jag börjar med två frågor: Vad för vin drack du senast? Och vad fick dig att köpa det?

• Svar på tråden Vintråden
  • Vickslick
    Margaux skrev 2015-01-17 21:42:49 följande:
    Låter dyrt.... God vin men lite "mycket" för min smak! Hoppas du gillar det!
    Vilket fint namn du har här! :) Favoritdistriktet?
  • Petrol

Jag är väl ingen vinfantast egentligen och mina smaklökar  är nog lite trubbiga men jag har en favorit som heter nbnc iallafall (2533). Har någon druckit det och skulle kunna säga något i närheten vore det lite roligt att prova nångång.

• Margaux
    Vickslick skrev 2015-01-26 10:55:18 följande:
    Vilket fint namn du har här! :) Favoritdistriktet?
    Tack! Jag tackar absolut inte nej till något gott från Margaux men det är inte mitt favvo distrikt. Det är för dyrt!

Om jag måste välja ett så blir det Bourgogne!
  • GretaF
    cloudberry79 skrev 2015-03-16 15:19:44 följande:

Jag köpte det här förra helgen www.systembolaget.se/5595c och tyckte det var alldeles perfekt. Prislappen är ju relativt hög, men den är värd varenda krona!

Det gick inte att få upp den länken, vilket vin var det?
  • Fredrikaa
    GretaF skrev 2015-04-29 13:33:41 följande:

Någon som har beställt Morbergs nya? Kan någon säga vad det är för druvor i detta? www.supremewine.se/campaign/appassionato/&utm_medium=Email&utm_campaign=appassionato

Finns i beställningssortimentet, så du får nog gå till ett Systembolag och fråga om de har den inne och vad den innehåller. http://www.systembolaget.se/73266

För på hemsidan så framgår det inte, Bolaget provar inte varor i beställningssortimentet verkar det som. Vilket kan tyckas märkligt om du frågar mig. 
Svar på tråden Vintråden