• Ylle99

Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?

Va spännande med Fet-försöket!!! Vad glad jag blir över att det är dags! Hoppas verkligen det går vägen!

Intressant med studien. Det kanske blir nån banbrytande metod, vem vet ;)?

När ni berättar om era föräldrar och svärföräldrar känner jag mig ganska lyckligt lottad. Min mor fick veta (jag messade, orkade inte muntligt) när vi började med inseminationer. Men vi har inte pratat så mkt om det. Det är inget jag vill vända och vrida på tillsammans med henne, vi har inte den relationen. Men hon har frågat då och då hur det har gått.

Mina svärföräldrar förstod väl eftersom de haft liknande svårigheter, inget jag hade kunnat ana. Och de avstår från frossa i andras babylycka inför oss, tack gode Gud.

Precis som Orka skriver, visa att du inte är intresserad eller liknande när din okänsliga svärmor drar igång.

Ja, visst är det typiskt när man tänkt "bonda" med nån som man tror oxå är barnlös men så visar det sig att det inte är så. Det har hänt mig också och jag har blivit så besviken!

Överaktivt immunförsvar... Jag har stött på det här på forumet men inte annars. Är inte helt insatt. Är det mer en teori till varför det inte funkar eller finns det vetenskapliga belägg för det? Det kanske är ett sånt tillstånd det finns lite varierande resultat kring?

Man börjar ju fundera på allt möjligt och alla tänkbara orsaker till varför det inte funkar.

En vecka sen vi var hos läkaren nu och jag har återigen börjat betvivla att det finns nåt där. Vi får se.

Kram

• Ylle99

Ja, vädret är jätteskönt! Gillar särskilt kvällarna! Jag bor nära en sjö och det är så underbart att kunna gå ut om kvällen och gå en promenad fastän klockan är halv nio- nio. Massa folk ute som promenerar, cyklar och grillar.

Det är svårt att förstå att det verkligen är vår tur. Ska vi verkligen bli medlemmar i den där åtråvärda klubben? Jag var på hälsosamtal idag. Kände mig väldigt präktig, haha. Tränar ( i vanliga fall), ingen alkohol att tala om, röker inte, äter allt osv.

Hoppas allt går vägen imorgon, Orka! Då blir det ett antal veckor med lutinus eller alt gulkroppshormon? Hoppas, hoppas det går vägen!!!

Kram

• Ylle99

Glömde skriva att jag är klar med Klara Zimmergrens bok! Jag har lyssnar på hennes sommarprat så jag kände igen en del, men den är likväl klart läsvärd! Den handlar nästan lika mycket om hennes kärlek till annat som gör livet värt att leva; nämligen hundar och djur.

Jag är ingen utpräglad djurmänniska men jag tyckte ändå att avsnitten om hunden och andra djur hon möter har en relevans i helheten.

Läs den! Hög igenkänningsfaktor.

• Ylle99

Skönt att du har så många i frysen! En förlorad blasto blir ju inte hela världen.

Ok, så man slipper t om lutinus. Jag tänkte man ändå behövde ta det för att hjälpa kroppen att fatta. Men skönt att såklart att slippa den!

Om två veckor vet du säkert om det lyckades el ej. Hoppas, hoppas!!!

Själv har jag blivit magsjuk. Inte roligt alls. Helt sängliggande. Skräp.

• Ylle99

Men så fruktansvärt, Calqyl! :(

Verkligen dåliga nyheter. Usch...när man väl kämpat så varför kan det inte gå hela vägen då? Som om nån vill jävlas extra mycket med en...

Vilken vecka är du i?

Hade du några embryo i frysen?

Ni får rå om varandra i helgen så mkt ni kan. Ut med ilska, sorg, uppgivenhet.

Jag mår lite bättre idag så jag har kunnat lyssna lite på radio. Jag vet inte om det var någon av er eller om det var någon i nån annan tråd (som jag smygläser) som tipsade om ivfpodden. Den är helt klart att rekommendera. Lyssnade på några avsnitt idag. Kloka och förtroendeingivande människor!

Orka- jag funderade vidare på det där med att du inte behövde nån lutinus och klurade väl ut att det måste just så som du skrev. Mkt att ha koll på.

Än en gång, Calqyl, ta hand om er!

Kram

• Ylle99

Hur mår du, Calqyl?

Orka, känns det fortfarande bra efter insättningen?

• Ylle99

Aha, så du jobbar så långt hemifrån. Tufft. Du orkar jobba?

Jag mår bättre men har svårt att äta all mat. Äter lättare mat i mkt små portioner. Svårt just nu att veta vad som beror på vad. Stekt mat klarar jag inte av att lukta på ens. Sambon har köpt näringsdrycker faktiskt.

Har ni någon semester? Min har börjat faktiskt (bortsett från en kort visit jag måste göra im). Så nu blir det uttag av semesterdagar och en massa komp och börjar igen i början av aug.

• Ylle99

Va gullig du är, Orka!

Även om det inte var till mig så muntrade de minsann upp ;).

Skönt att du slapp grav-nyheter på midsommar! Vet hur det är...

Mensvärken kan lika gärna vara nåt annat, Orka. Det är jag säker på!

Hoppas ni får en bra måndag!

Håller tummarna för att det går bra att jobba idag, Calqyl.

• Ylle99

Så tråkigt att läsa om er båda! Blir ledsen här på morgonkvisten.

Calqyl- att kroppen kan ta så lång tid på sig att fatta! Och helt bedrövligt att behöva gå och vänta så länge. Jag förstår verkligen att du börjar tvivla beskedet när kroppen sänder andra signaler. Man är ju funtad så...man hoppas, och hoppas, och hoppas... De minsta tecken får ens förnuft att ta semester fullständigt.

Kanske ringa 1177 el din egen mottagning och rådfråga? Bolla tankarna med någon? Jag tror det är jätteviktigt att kunna ventilera med någon. Det lättar bördan!

Jag beklagar verkligen, Orka. Så jävla sjukt surt (om du ursäktar språket) att det inte blev nåt den här gången heller!!! Det kunde väl ha fäst åtminstone liiiite...

Det positiva är ju att ni har fler embryon i frysen. Det är mkt positivt. Men...det bästa hade ju varit om ni inte behövt använda dem såklart.

Och din mans reaktion...ja, vad säger man. Han verkar ha svårt med känsloyttringar av det slaget. Det är ju ett sätt att hantera det för honom - genom att slå det ifrån sig. Och precis som du skriver kan man ju förstå det rent intellektuellt men att sen orka ha överseende med det när man själv är ett vrak, funkar inte.

Jag förstår att du blir jätteledsen av hans reaktion. Går det att prata om i efterhand? När ni båda lugnat er?

Stor kram till er båda!!!

Önskar jag kunde plocka upp er båda från era ledsamheter och göra nåt kul istället idag. Ta hand om er och försök göra nåt ni mår bra av.

• Ylle99

Hej på er!

Calqyl - du beskriver det så väl! Det stycket om att man inte alltid behöver prata om det. Oron, ängslan eller vad det nu kan vara finns ändå alltid där. Är det imorgon du ska till sjukhuset? Ja, sjukskriv dig om du känner att du behöver det! Självklart!

Det där med att dricka alkohol är svårt att tillåta sig själv att göra, tycker jag. Nu dricker jag inget såklart men jag menar tidigare. Även om jag tänkte att det är ok med ett glas vin så dök ändå tankarna upp i bakhuvudet om att jag förstörde min kropp/minskade chanserna osv.

Orka- fortsätt du med att tycka synd om dig själv. Det behöver man göra.

Jag mår bra. Idag tar jag min allra sista spruta!!! :). Känns så väldigt skönt! Imorgon är det läkarbesök, uppföljning efter överstimuleringen. Vi har varit lite oroliga till och från här hemma och turas om peppa varandra. Tänk om lilla pyret inte lever längre...det blir såklart väldigt tufft att ta. Men just nu känner jag mig optimistisk.

I övrigt har vi i veckan bokat flyg och hotell till en stad i Europa. Så vi har läst på om resmålet och förkovrat oss i guideböcker. Bra med fokus när tiden sniglar sig framåt.

Hoppas det går bra imorgon, Calqyl!

Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?