• Calqyl

Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?

Kan tänka mig att det inte är någon höjdare, men som sagt resulterar det i en bebis kan det nog vara värt det ;)

Så synd orka men det var nog ett klokt beslut! Det tar sig säkert inte för mig första gången så kanske vi får ruva samtidigt iaf. Det är ju en på tre som lyckas så Ylle99 har redan fyllt den kvoten ;)

Jag har väldigt tydliga ägglossningsspänningar och flytningar vilken jag tycker är konstigt då oralgutransprutan ska förhindra ägglossning??

Ikväll ska jag springa ett lopp på 5km med jobb och försöker inte oroa mig, borde väl inte kunna påverka på något sätt?

Imorgon ska jag på möte och hålla en presentation för massa folk jag aldrig träffat förr. Hade varit nervös i vanliga fall och nu är jag ännu mer nervös eftersom jag bara har ivf i huvudet, kan knappt koncentrera mig på någonting annat..

Fullt upp som vanligt!

• Calqyl

Kan tänka mig att det inte är någon höjdare, men som sagt resulterar det i en bebis kan det nog vara värt det ;)

Så synd orka men det var nog ett klokt beslut! Det tar sig säkert inte för mig första gången så kanske vi får ruva samtidigt iaf. Det är ju en på tre som lyckas så Ylle99 har redan fyllt den kvoten ;)

Jag har väldigt tydliga ägglossningsspänningar och flytningar vilken jag tycker är konstigt då oralgutransprutan ska förhindra ägglossning??

Ikväll ska jag springa ett lopp på 5km med jobb och försöker inte oroa mig, borde väl inte kunna påverka på något sätt?

Imorgon ska jag på möte och hålla en presentation för massa folk jag aldrig träffat förr. Hade varit nervös i vanliga fall och nu är jag ännu mer nervös eftersom jag bara har ivf i huvudet, kan knappt koncentrera mig på någonting annat..

Fullt upp som vanligt!

• Calqyl

Så skönt att du fått komma hem!

Oj blev väldigt orolig när jag såg vad du skrivit men jag mår bra så hoppas det inte förstört någonting.. får se vad dom säger imorgon på äggplocket.

• Calqyl

Ingen fara, kul att du bryr dig ;)

Allt gick bra idag, känner mig trött, öm och lite bakfull bara. Det blev 7 ägg och ska ringa dit imorgon för att höra hur det gått med befruktningen. Så håll tummarna för mig! Hoppas vi får några till frysen ifall det inte tar sig första gången för jag är inte så sugen på att göra om äggplocket även om det gick bra..

Börja du känns dig bättre Ylle99? Vågar du tro på att du är gravid?

• Calqyl

Då säger vi grattis på riktigt nu!! Så roligt för dig :) Har du fått tid till UL? På min klinik gör man det i v7.

Jag hade väldigt bra personal men dom var så många och allt gick så snabbt så efter jag fått lugnande fick jag lite panik och började gråta, min sambo var och lämnade sitt prov och kom inte förrän vi nästan var klara så kan ha varit det som kändes jobbigt också... Men men skönt att det är över och att jag fick bra resultat :) Fick också precis beskedet att 4 ägg blivit befruktade! Så skönt, ett steg närmre :) Ska ringa imorgon och få tid för återinförande.

Vet inte var Novabusen tog vägen, kanske att hon fortfarande väntar på att få börja med ivf och håller sig borta härifrån sålänge. Jag brukar själv göra så för att försöka tänka på annat.

• Calqyl

Ja det är nog bra att försöka va lite coola ;) jag har märkt att för varje steg man klarar av är man överlycklig ca 5 minuter sen börjar man oroa sig för nästa steg! kommer nog inte vara helt lugnt förrän bebisen liggen i armarna men då kommer man ha tusen nya saker att oroa sig för ;)

Jag har fått tid på måndag för återförande, var helt inställd på att det skulle bli idag eller imorgon men eftersom jag har fyra fina, befruktade ägg gör dom en långtidodling och så får jag tillbaka en blastocyst på måndag. Så spännande och så nervöst!!

Nu ska jag försöka jobba lite, inte så lätt att hålla tankarna i styr dock ;)

Trevlig helg!

• Calqyl

Kul att få lite livstecken från dig Orka ;) Hoppas det gått bra med flytten!

Jag har tyckt det varit skönt att få vila både kropp och knopp ett par dagar, när jag väl får in blastocysten kommer jag börja oroa mig igen.. Imorgon ska jag prova brudklänningar igen så då är det skönt att inte behöva oroa sig ;)

Hur mår du Ylle99? Känner du dig lite bättre?

Kram på er!

• Calqyl

Hej!

Usch stackars dig Orka! Att det kan vara så olika. Men 31 ägg! Tänker att det är kanske blev så när det blir så många stick!? Vet ni varför dom måste tömma alla äggblåsor? Jag stack "bara" hål på 8 och det tyckte jag var många nog! Kunde du frysa in alla som blev befruktade?
    Väldigt starkt och omtänksamt av dig att inte berätta något förrän vi gjort våra äggplock :)

Idag har vi fått tillbaka en blastocyst och därav mitt bildval. Tycker majblomman påminner lite om en blastocyst, det är maj månad och Maj har namnsdag idag ;)
    Vi fick också två till frysen och en som skulle utredas vidare? som vi skulle få besked om via brev. Testdag blev den 4/6 vilket jag tycker låter sent? Tror vi kommer testa den 31/5, då är det 16 dagar sedan befruktiningen och borde visa rätt resultat.
    En annan sak jag funderade på va om ni fick reda på om det blev "vanlig" befruktning eller ICSI?

• Calqyl

Tack! Ja det känns jätteskönt med en back-up eller eventuella syskon ;)

Okej då är det nog inte så konstigt ändå, jag läste om en som hade ÄP samma dag som jag och hon fick testdag 28/5 men hon skulle kolla genom blodprov.

Min sambos prov har varit bra och ingen sa något så jag var säker på att det blev vanlig. Men vad jag förstått av papperna vi fick med oss hem provade dom vanligt först men inget befruktades och då gjorde dom icsi. Tycker det varit trevligt om dom informerat om det..

Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag tycker det är positivt eller negativt.. Om spermierna aldrig lyckats ta sig in i mina ägg har vi ju förklaringen till varför det aldrig tagit sig. Samtidigt är det ju tråkigt om spermierna har dålig kvalitet..

Många funderingar idag ;)

• Calqyl

Haha sant!

Ja det hade varit "skönt" att få en förklaring..
    Nej ingenting men det verkar som de bara kollar mängden och rörligheten, och kvaliteten ser de först vid IVF.

Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?