• Anonym (ledsen mamma)

rädd mamma

För en vecka sen fick jag o min sambo plötsligt besök av socialen. Dom meddelade att min son ( inte min sambos biologiska) sagt i skolan att min sambo retar honom och inte är snäll. Dom hade också haft honom inne på polisförhör där dom sagt att sambon slår honom på väg till skolan. Nu har både jag och sambon vart på polisförhör....och jag har vart på möte hos socialen. Allt är extremt jobbigt och jag kan inte se nånting klart. Min sambo har alltid stått mina barn nära. Jag har en dotter på 9, sonen på 6 och ett gemensamt på 2 år. Va händer nu????? En utredning har startat på alla mina barn. Jag tänker bara att nu kommer de ta barnen ifrån mig! Kan dom det?? Jag är alltså inte anklagad för något utan bara min sambo. Hjälp jag har gråtit i flera dagar och är helt slut i huvudet av allt tänk.

• Svar på tråden rädd mamma
  • zeraff

Vad säger din sambo om det hela?
    Och vad säger sonen om det när du pratar med honom?

Det enklaste är att din sambo får lämna hemmet under tiden så barnen kan fortsätta gå i skolan, ring socialen och fråga vart han ska ta vägen under tiden.

• Emilia1980

Kanske för att JAG vet att det inte är sant....kanske för att det är jag som drabbas.....kanske för att min son mår hur bra som helst och när jag frågat honom om allt det här så säger han att han inte vet varför han sa så....Vem tycker och tror du blir drabbad i det här...bland alla lögner vem e det som kommer i kläm? min son har inget konsekvens tänkande och fattar inte va som kan hända. 

• Anonym (Fråga)

Fråga soc vad de råder dig att göra i detta läge. Det visar att du är samarbetsvillig och dessutom får du veta vad de bedömer är bäst.

• Emilia1980

Ja har tagit emot all hjälp jag har blivit erbjuden och stretar inte emot alls, absolut inte. Dom vill hjälpa mig med en utredning om autism och adhd. Ja sa ja och gick med på detta.....Vi kommer bli splittrade som familj precis när vi ska ha en bebis till. Vi kommer bo isär och detta kommer barnen verkligen reagera på.

• Anonym (flytta)
    Emilia1980 skrev 2013-11-10 12:08:03 följande:
    Kanske för att JAG vet att det inte är sant....kanske för att det är jag som drabbas.....kanske för att min son mår hur bra som helst och när jag frågat honom om allt det här så säger han att han inte vet varför han sa så....Vem tycker och tror du blir drabbad i det här...bland alla lögner vem e det som kommer i kläm? min son har inget konsekvens tänkande och fattar inte va som kan hända. 
    Inte för att vara elak men jag undrar hur du vet det.
  • Emilia1980

För att jag är arbetslös och inte borta från hemmet. Min sambo är ensam 20 min på en fullsatt buss på morgonen med barnen och då skulle han slå min 6 åring framför folk???? Annars är det jag som är med barnen

• Anonym (flytta)
    Emilia1980 skrev 2013-11-10 12:18:56 följande:
    För att jag är arbetslös och inte borta från hemmet. Min sambo är ensam 20 min på en fullsatt buss på morgonen med barnen och då skulle han slå min 6 åring framför folk???? Annars är det jag som är med barnen
    Säger sonen att han slår honom på bussen?
  • Emilia1980

Ja, att min sambo sparkat honom i ryggen?! och slagit honom med knuten näve i huvudet....Detta skulle inte gå att göra på denna bussen som går på morgonen. 

• YummyMami
    Emilia1980 skrev 2013-11-10 12:25:04 följande:
    Ja, att min sambo sparkat honom i ryggen?! och slagit honom med knuten näve i huvudet....Detta skulle inte gå att göra på denna bussen som går på morgonen. 

Är de bara jag som tror så normal överaktiv fantasi här????
    Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
  • Anonym (flytta)
    Emilia1980 skrev 2013-11-10 12:25:04 följande:
    Han kanske har smällt till honom lätt i ryggen och huvudet på väg till bussen när sonen fjantat sig eller bråkat?
Svar på tråden rädd mamma