• Anonym (ledsen mamma)

rädd mamma

För en vecka sen fick jag o min sambo plötsligt besök av socialen. Dom meddelade att min son ( inte min sambos biologiska) sagt i skolan att min sambo retar honom och inte är snäll. Dom hade också haft honom inne på polisförhör där dom sagt att sambon slår honom på väg till skolan. Nu har både jag och sambon vart på polisförhör....och jag har vart på möte hos socialen. Allt är extremt jobbigt och jag kan inte se nånting klart. Min sambo har alltid stått mina barn nära. Jag har en dotter på 9, sonen på 6 och ett gemensamt på 2 år. Va händer nu????? En utredning har startat på alla mina barn. Jag tänker bara att nu kommer de ta barnen ifrån mig! Kan dom det?? Jag är alltså inte anklagad för något utan bara min sambo. Hjälp jag har gråtit i flera dagar och är helt slut i huvudet av allt tänk.

• Svar på tråden rädd mamma
  • Emilia1980

Kasta ut honom och lämna barnen själv på dagarna trots att jag egentligen inte ska anser jag inte att va att inte göra något .

• Katlan

Soc kommer inte att bara "ta" dina barn bakom din rygg, det fungerar inte så.
    I största möjliga mån vill de att barnen ska vara i sin hemmiljö men om det absolut inte går så måste de ju se på andra möjligheter.

Sedan behöver inte en placering innebära att du aldrig får se dina barn!
    Dessutom, skulle det bli tal om att placera så för guds skull... separera från din sambo.
    Du säger ju själv att du inte kan leva utan dina barn.
    Är sambon problemet så har du inget val liksom, inte om du vill vara med dina barn.

Föräldrar till placerade barn blir inte av med vårdnaden när barnen flyttar och i de flesta fall (iallafall som jag känner till) så får barnen komma hem igen när saker och ting retts ut och lagts till rätta.
    Handlar det om en kortare tid (max tre månader) handlar det oftast inte heller om familjehem utan om ett temporärt jourhem.

Prata med soc, försök att samarbeta. Det lönar sig i längden.

• Emilia1980

Absolut har jag inget val. Jag ska fråga dom om det är bättre om vi bor själva ett tag. Hoppas dom ser mig för den mamma jag är.

• Anonym (:()

Grymma flera av er är mot TS  jag tycker att hon gör precis som hon ska. Ni måste väl ändå förstå hur svårt detta är.  TS skall föda barn och behöver stöttning av sin man och barnet som påstått sig ha blivit misshandlad säger att han inte vet varför han sagt så.

Och att bara påstå att ekonomin löser sig genom att söka mera bostadsbidrag, vet ni inte hur lång tid det tar ? Hur skall dom klara sig ekonomiskt under tiden med två boenden.

TS jag förstår att du är livrädd klart som fn man skulle vara det . Att känna som du, är en helt normal reaktion.

Håller alla tummarna för att det snabbt löser sig för er 

• Anonym (:()
    Anonym (:() skrev 2013-11-10 17:04:19 följande:
    Grymma flera av er är mot TS  jag tycker att hon gör precis som hon ska. Ni måste väl ändå förstå hur svårt detta är.  TS skall föda barn och behöver stöttning av sin man och barnet som påstått sig ha blivit misshandlad säger att han inte vet varför han sagt så.

Och att bara påstå att ekonomin löser sig genom att söka mera bostadsbidrag, vet ni inte hur lång tid det tar ? Hur skall dom klara sig ekonomiskt under tiden med två boenden.

TS jag förstår att du är livrädd klart som fn man skulle vara det . Att känna som du, är en helt normal reaktion.

Håller alla tummarna för att det snabbt löser sig för er 
    Fick någon konstig pil i inlägget hoppas det inte betyder något knasigt Glad
  • Emilia1980

Ja visst känns det tufft. Försöker va som vanligt med barnen samtidigt som jag är bestört. Nu har jag iallafall gjort det jag kan. Ifall jag får ta och va själv med mina 3 och en nyfödd får det väl bli så då. Har ingen koll på nått just nu. Han får väl stötta mig på telefon och träffa bebisen när det passar. Känns inget bra men det viktigaste är att barnen mår bra

• Emilia1980

Nu är det måndag, barnen är lämnade till skolan. Jag pratade med läraren om allting så nu är det ur världen. Mailat socialen och berättat att JAG lämnar barnen till skolan o frågade om dom tycker att jag borde bo själv med barnen ett tag för att se om sonens beteende ändrar sig. Hoppas jag gjorde rätt, det känns bra iallafall. Känns som jag gjort det jag kan för att göra situationen bra för barnen.

• Anonym (?)

Hur har det gått idag? Vad sa soc till din sambo?

• Emilia1980

Dom hade frågat honom om min sons beteende hemma, hur deras relation är. Jag lämnade barnen på skolan och har mailat socialen men hon sa att vi kan prata på vårt möte på onsdag. Försöker andas mellan varven och umgås med barnen. Det fick bra på bussen till skolan så jag fortsätter att sköta lämnande och hämtande.

• en blind vän

Hej TS
    Jag har levat I en relation där exet slog vårt gemensamma barn. Socialen skickade barnet till mig jag hade flyttat. Exet fick föräldrautbildning. Och en massa möten med soc. Det löste sig till slut. Jag kan intyga att jag hade svårt att acceptera att mitt ex hade kunnat slå vårt barn. Du har en jobbig tid framför dig men jag tror inte soc tar dina barn. 

• Emilia1980

Huvudsaken är att dom förstår att jag som mamma gör det jag ska och skyddar mina barn. Från och med idag är jag med dom hela tiden när dom inte är i skolan och hos vänner då såklart.

• Anonym (abc)

Jag ser det som högst osannolikt att soc skulle ta barnen utan att först ge ts alternativet att kasta ut sambon. Det är ju enbart sambon som ev har gjort pojken illa.

Svar på tråden rädd mamma