• Mli242

November bebisar 2013 följas åt fram till BF?

Hej! tänkte att vi kunde följas åt fram tills bebisen kommer? tips och råd, symtom krämpor ja allt!

Jag har BF 21 november med mitt första barn, har haft en jätte bra graviditet! ingen halsbränna, inga cravings, inga vattensamlingar, ingen foglossning, ja har klarat mig helt enkelt.

Jag har ca 3 veckor kvar och börjar bli såååå otålig!! vill ha bebis nu!  har börjat fått "mensvärk" sen 4 dagar tillbaka som kommer och går i toppar, värk i rygg och ett tryck neråt. Jag blir knäpp av å vänta tror hela tiden att det är något på gång. har köpt hallonbladste å få se om det ger något före, under och efter förlossningen. började faktiskt få förvärkarna efter jag började dricka det ( 4 dagar sen)... så vet inte om de är teet eller inte. önskar verkligen att bebisen kommer tidigare är så rädd att den ska växa på sig å vara stor... har för övrigt varit väldigt liten hela graviditeten men man vet ju aldrig.. min sambo vägde 5000g när han kom ut =/ å jag vägde 3600g.. så man vet aldrig! "hen" får gärna väga 2900g =P lagomt. Så nog pratat om mig! Berätta hur ni haft/har det tips å råd å ja allt ni kommer på! skulle vara såå kul å se hur de blir för var och en!
    Skrattande 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-03 17:30
    glömde skriva att jag är i vecka 38 (37+2) =D

• Svar på tråden November bebisar 2013 följas åt fram till BF?
  • maggie84

I fredags blev vi föräldrar till en helt perfekt liten flicka! :)
    Natten mellan torsdag och fredag gick jag upp vid 1 och märkte att slemproppen börjat lyssna. Då började också småvärkar med jämna mellanrum under hela natten. Det var hanterbart en bra stund in på förmiddagen på fredagen, men runt halv tolv började jag klocka dem mer noggrant för att se hur tätt det var. På en timme tilltog de i styrka rejält. Skulle äta lunch vid 13-tiden och sen ringa förlossningen var planen. Efter en hamburgare var jag tvungen att gå på toa. Då gick vattnet. Ringde förlossningen direkt och värkarna tilltog i styrka hela tiden. Vi åkte ganska direkt. Blev inskrivna runt 14.30, sen följde några väldigt intensiva timmar med värkar och krystningar. Kl. 18.28 var hon ute! Gick ganska fort med andra ord...
    Idag har vi kommit hem och jag försöker smälta allt...många blandade känslor i omlopp!
    Heja på er andra som väntar nu och lycka till! Glad

• je3ssica

Åh vad roligt grattis!! 
    Själv är jag BF+5 idag, ska till BM på torsdag för att göra hinnsvepning så vi hoppas på bebis till helgen!  

• Elin8401

Den 19 nov  kom våran prinsessa till värleden
    2910gram och 48 cm lång.

Åkte in kl 21.00 på måndag kväll
    kl 8.39 på tis morgon tittade honn ut

1v innan beräknad bf =)

• Mli242

Grattis till er som fåttt bebisar!! hoppas ni andra får snart också! här snosas de bebis för fullt! =)

• Ikkaa

Hittade denna tråden å läser, såå mysigt, jag längtsr till min skrutt verkligen huuur mycke som helst !! :).
    Hoppas ni alla mår bra, och har alla fått, eller hur går det för er :)?

• je3ssica
    Ikkaa skrev 2013-11-30 00:23:25 följande:

Hittade denna tråden å läser, såå mysigt, jag längtsr till min skrutt verkligen huuur mycke som helst !! :).
    Hoppas ni alla mår bra, och har alla fått, eller hur går det för er :)?

Jag är inne på bf+10 nu och det går riktigt segt. Har ställt in mig på igångsättning nu, ska på kontroll 6/12 och då planera in ett datum för igångsättning.
  • josefyyyn

Den 23 kom vår lilla sessa Tilia, 3800g och 53cm. Lycka till alla som ännu inte fått :)

• maggie84

Åh, bf + 10, förstår att det är segt! :(
    Sätter de igång 14 dagar efter beräknat bf hos dig också?

• je3ssica
    maggie84 skrev 2013-12-01 13:03:20 följande:

Åh, bf + 10, förstår att det är segt! :(
    Sätter de igång 14 dagar efter beräknat bf hos dig också?

Ja det gör dom, eller ska dit på kontroll då och så bestämmer dom ett datum beroende på hur läget är så förhoppningsvis blir jag väl igångsatt i nästa helg! :)
  • Ikkaa
    je3ssica skrev 2013-12-01 01:24:48 följande:
    Jag är inne på bf+10 nu och det går riktigt segt. Har ställt in mig på igångsättning nu, ska på kontroll 6/12 och då planera in ett datum för igångsättning.
    Oj, jag förstår att det börjar bli segt ! Hoppas bebisen kommer ut snart då, så du slipper igång sättning, alltid skönare å få "normalt"-har jag hört ! All lycka till, till dig ! :)
    josefyyyn skrev 2013-12-01 02:08:16 följande:
    Den 23 kom vår lilla sessa Tilia, 3800g och 53cm. Lycka till alla som ännu inte fått :)
    Vad vackert namn ! :) Grattis till tösen :)

• je3ssica

I lördagsnatt kom äntligen vår lilla prins till världen! Jonathan 4085g och 52cm lång, världens finaste kille! <3

Svar på tråden November bebisar 2013 följas åt fram till BF?