Inlägg från: maggie84 |Visa alla inlägg
  • maggie84

November bebisar 2013 följas åt fram till BF?

Bf 23 november här. Har mått bra i stort sett hela graviditeten, förstår ju att det finns de som har det betydligt värre så jag har verkligen försökt att inte klaga. Illamående om kvällarna mellan v. 10 och 16 ungefär. Och foglossninsbesvär till och från. Jobbade sista dagen i fredags så nu är det vila och väntan...
    Har haft väldigt mkt sammandragningar sista veckorna och var hos läkaren förrförra onsdagen för att kolla upp det, men allt såg ut som det skulle, ingen förlossning på g då. Bebisen ligger med huvudet neråt och fixerat iaf. Har inte haft så mkt smärtor innan men igår kväll vid sex-tiden började en molande "mensvärk" i ena sidan av ryggen och magen. Det har suttit i hela natten och inte släppt ännu. Inte några direkta toppar eller dalar, utan ungefär konstant smärta...dock helt hanterbart än så länge, inte så jag inte vet var jag ska ta vägen. Hoppas ju såklart att något snart är på g, men har också förstått att det kan dröja veckor...

• maggie84

Här har det varit lugnt resten av veckan sen, inget mer ont eller något. Mycket sammandragningar härom kvällen och natten igen men bara det, inga värkar ihop med det. 2 veckor till beräknat bf idag, så det är väl ingen panik. Men det ska bli så spännande att få ha sin lilla bebis på "rätt" sida istället och skönt att snart slippa den här magen! Förstår att det måste vara lite krångligt med en 3-åring hemma som vill leka med en. Själv är jag förskollärare och det var verkligen frustrerande sista tiden jag jobbade att inte kunna leka med barnen på det sätt man var van vid! Har varit väldigt skönt att vara hemma den här veckan, har känts välbehövligt att få gå ner i varv och ta dagarna i sin egen takt.
    Hm...hade det varit jag MLI242 hade jag nog trott att det var vattnet som gått, men jag vet inte... inte slemproppen då? Fast då kanske det inte hade varit så vått direkt... Ring och fråga om du är fundersam annars!

• maggie84

I fredags blev vi föräldrar till en helt perfekt liten flicka! :)
    Natten mellan torsdag och fredag gick jag upp vid 1 och märkte att slemproppen börjat lyssna. Då började också småvärkar med jämna mellanrum under hela natten. Det var hanterbart en bra stund in på förmiddagen på fredagen, men runt halv tolv började jag klocka dem mer noggrant för att se hur tätt det var. På en timme tilltog de i styrka rejält. Skulle äta lunch vid 13-tiden och sen ringa förlossningen var planen. Efter en hamburgare var jag tvungen att gå på toa. Då gick vattnet. Ringde förlossningen direkt och värkarna tilltog i styrka hela tiden. Vi åkte ganska direkt. Blev inskrivna runt 14.30, sen följde några väldigt intensiva timmar med värkar och krystningar. Kl. 18.28 var hon ute! Gick ganska fort med andra ord...
    Idag har vi kommit hem och jag försöker smälta allt...många blandade känslor i omlopp!
    Heja på er andra som väntar nu och lycka till! Glad

• maggie84

Åh, bf + 10, förstår att det är segt! :(
    Sätter de igång 14 dagar efter beräknat bf hos dig också?

Svar på tråden November bebisar 2013 följas åt fram till BF?