• Mli242

November bebisar 2013 följas åt fram till BF?

Hej! tänkte att vi kunde följas åt fram tills bebisen kommer? tips och råd, symtom krämpor ja allt!

Jag har BF 21 november med mitt första barn, har haft en jätte bra graviditet! ingen halsbränna, inga cravings, inga vattensamlingar, ingen foglossning, ja har klarat mig helt enkelt.

Jag har ca 3 veckor kvar och börjar bli såååå otålig!! vill ha bebis nu!  har börjat fått "mensvärk" sen 4 dagar tillbaka som kommer och går i toppar, värk i rygg och ett tryck neråt. Jag blir knäpp av å vänta tror hela tiden att det är något på gång. har köpt hallonbladste å få se om det ger något före, under och efter förlossningen. började faktiskt få förvärkarna efter jag började dricka det ( 4 dagar sen)... så vet inte om de är teet eller inte. önskar verkligen att bebisen kommer tidigare är så rädd att den ska växa på sig å vara stor... har för övrigt varit väldigt liten hela graviditeten men man vet ju aldrig.. min sambo vägde 5000g när han kom ut =/ å jag vägde 3600g.. så man vet aldrig! "hen" får gärna väga 2900g =P lagomt. Så nog pratat om mig! Berätta hur ni haft/har det tips å råd å ja allt ni kommer på! skulle vara såå kul å se hur de blir för var och en!
    Skrattande 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-03 17:30
    glömde skriva att jag är i vecka 38 (37+2) =D

• Svar på tråden November bebisar 2013 följas åt fram till BF?
  • Nov13

Jag är i vecka 36+2 med bf 28/11. Har väldigt mycket sammandragningar och förvärkar. Hoppas min lilla bebis kommet tidigare! :)

• Mli242

å va kul! =) hur har din graviditet varit hittils? ska till bm imorgon å se om bebis är fixerad än.. känns nästan så, det sticker och känns tungt neråt.

• maggie84

Bf 23 november här. Har mått bra i stort sett hela graviditeten, förstår ju att det finns de som har det betydligt värre så jag har verkligen försökt att inte klaga. Illamående om kvällarna mellan v. 10 och 16 ungefär. Och foglossninsbesvär till och från. Jobbade sista dagen i fredags så nu är det vila och väntan...
    Har haft väldigt mkt sammandragningar sista veckorna och var hos läkaren förrförra onsdagen för att kolla upp det, men allt såg ut som det skulle, ingen förlossning på g då. Bebisen ligger med huvudet neråt och fixerat iaf. Har inte haft så mkt smärtor innan men igår kväll vid sex-tiden började en molande "mensvärk" i ena sidan av ryggen och magen. Det har suttit i hela natten och inte släppt ännu. Inte några direkta toppar eller dalar, utan ungefär konstant smärta...dock helt hanterbart än så länge, inte så jag inte vet var jag ska ta vägen. Hoppas ju såklart att något snart är på g, men har också förstått att det kan dröja veckor...

• konichiwa

Jag ska ha mitt andra barn om ca 10 dagar. Jag mår också ganska bra, det är lite jobbigare att vara gravid om man har en 3-åring hemma, men min man gör typ allt så jag ska inte klaga :) Längtar dock efter att kunna busa med mitt stora barn snart utan att ha en stor mage i vägen! 

Jag har lite sammandragningar och ont i ryggen och blir svimfärdig när jag går i trappor! 

Är mer nervös för förlossning och att ta hand om en bebis den här gången konstigt nog!  

• Mli242

idag var jag hos BM. bebis hade sjunkit ner men va fortfarande "ruckbar".. trodde den hade fixerat sig eftersom jag känt sånt tryck mot blygdbenet och stickningar emellanåt... men den va på god väg. =) nätterna är så otroligt jobbiga nu, springer på toa säkert 7 gånger och har svårt att sova! igår kunde jag bara inte somna! det kröp i kroppen och kände mig såå orolig i kroppen, fick gå upp å dricka ett glas mjölk, då somna jag =D fortsätter att dricka mitt hallonbladstee i hopp om att det skall hjälpa =P. fortfarande bara mensvärk lite då och då. Kan inte vattnet bara gå!! blir tokig!! Skrattande

• josefyyyn

10 dagar kvar till bf, är sååå rastlös och otålig! Så fort jag får förvärkar så tror jag att det är på g men sen försvinner det efter en stund.. elaka bebis som bara luras :( är så less på att vara gravid nu!

• Mli242

haft ihållande mensvärk nu i snart två dygn... massa sammandragningar. igår rann det till 3 gånger mellan benen, sprang på toan å de va en stor fläck som runnit igenom trosan direkt... som vatten. blev fundersam.. andra gången efter 3 min å sen en gång inatt när jag skulle på toa, då va det en fläck igen större än en fem krona... men inget mer efter det... undra va de kan va ???Obestämd

• maggie84

Här har det varit lugnt resten av veckan sen, inget mer ont eller något. Mycket sammandragningar härom kvällen och natten igen men bara det, inga värkar ihop med det. 2 veckor till beräknat bf idag, så det är väl ingen panik. Men det ska bli så spännande att få ha sin lilla bebis på "rätt" sida istället och skönt att snart slippa den här magen! Förstår att det måste vara lite krångligt med en 3-åring hemma som vill leka med en. Själv är jag förskollärare och det var verkligen frustrerande sista tiden jag jobbade att inte kunna leka med barnen på det sätt man var van vid! Har varit väldigt skönt att vara hemma den här veckan, har känts välbehövligt att få gå ner i varv och ta dagarna i sin egen takt.
    Hm...hade det varit jag MLI242 hade jag nog trott att det var vattnet som gått, men jag vet inte... inte slemproppen då? Fast då kanske det inte hade varit så vått direkt... Ring och fråga om du är fundersam annars!

• Elin8401

Hej ja e beräknad den 25

Slemproppen har lossnat i 3omgångar.

1g i förrgår då va den genomskinlig

Å 2g i går då va den gulaktig... Men inget idag.. Har molande värk i svanken å som mensvärk fram.. Har haft lite förvärkarna men inga regelbundna å inga jätte starka..

Nu hoppas ja att h*n vill titta ut snart

• Länny90

Bf 28/11.
    Bebisen var fixerad förra veckan. har mensvärk/molvärk varje dag samt stickningar neråt. Ska till Bm på måndag. Hoppas bebisen vill komma ut nu!

Svar på tråden November bebisar 2013 följas åt fram till BF?