• Anonym (Gift(ig) man)

Mest män på Happypancake?

Brukar hänga där ibland, och blir inte riktigt klok på kvinnorna, eller också är det jag som inte har koll på "Koderna" som gäller där?

Det är svårt att överhuvudtaget få kontakt med nån, särskilt när man angett att man är gift, trots att man skriver att man inte är ute efter ett "snedsteg", utan bara söker nån att snacka med.
    Går bättre (men bara lite) när man inte anger civilstånd.

Tolkar det som att det är ett kraftigt överskott på män, så kvinnorna kan välja och vraka! 
    Samtidigt när man hängt där ett bra tag, så ser man att en del kvinnor är kvar, ända sen man gick med faktiskt, så dom kanske har svårt att hitta den rätta?

Nån som har koll på ungefärlig procentsats på fördelningen?

Finns ju 3 kategorier: Vänskap, kort romans och seriöst förhållande.
    Vänskap och seriöst förhållande är förstås vanligast i annonserna! 

Det borde väl gå att hitta nån som kanske inte vill mer, än att "snacka lite skit" i all enkelhet?

Ser väl hyfsad ut (har bild som öppnas vid anmodan), ett trevligt sätt också, skötsam.
    Dock lite blyg, som kanske ligger mig i fatet?

• Svar på tråden Mest män på Happypancake?
  • Anonym (Ej norm)
    Anonym (Singelkvinna) skrev 2014-10-19 21:09:50 följande:
    Tro mig, jag är normen för en vanlig singelkvinna.

Jag skulle säga att väldigt få i verkliga livet är ute efter enbart sex. Det är bara en feluppfattning i män huvuden.
    Tro mig, det är du inte. Det faktum att du inte dejtar singelkvinnor gör det omöjligt för dig att veta hur andra singelkvinnor fungerar. Du tror du vet, för du tror du är norm här, men du har helt enkelt fel.

Kvinnor som kommer ur förhållanden vill väldigt ofta leka en tid innan de är redo för nåt nytt seriöst igen. Att du inte vill det är rätt speciellt för dig, men det är ovanligt.
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Varför?) skrev 2014-08-09 00:37:54 följande:

Men vissa av dom var ju inte ärliga. En jag pratade med hade skrivit ' seriöst förhållande' Vi började prata och när en dejt kom på tal så ville jag träffas på en pub i stan, bara för att ses o tjöta lite. Han ville ses på en parkering utanför Willys där jag bor för att sen åka hem till mej. DÅ kom det fram att han bara vill ha en kk... Kunde han ju skrivit i sin presentation då. Ser inget fel att vilja ha en kk, men då får man ju gå ut med det från början. Klart man föredrar öppenhet och ärlighet ( från början)

Har ändrat inställning. Har bara ons, och skulle det bli mera så ok. Snubben på parkeringen har jag träffat två gånger:) Är kvar på pannkakan igen. Har gett mej många sköna stunder. Senast för 2 timmar sen:)

Har haft säkert 7 killar hemma hos mej.....

Allt från ålder 24-52

Detta passar mej perfekt just nu=))
  • MikNis
    Anonym (Singelkvinna) skrev 2014-10-19 10:50:54 följande:

Det är sjukt jobbigt att vara singel och sökande som kvinna idag.

Det vi främst vill ha är trygghet. Tänk om en kille/man kunde kontakt en och lyckas förmedla:

-Hej ensam kvinna, jag erbjuder dig trygghet, styrka och mod.

En man som erbjuder det i fetstil,  dennes kuk kommer att omslutas av kvinnokön..  
  • Anonym (Singelkvinna)
    Anonym (Ej norm) skrev 2014-10-19 21:48:43 följande:

Tro mig, det är du inte. Det faktum att du inte dejtar singelkvinnor gör det omöjligt för dig att veta hur andra singelkvinnor fungerar. Du tror du vet, för du tror du är norm här, men du har helt enkelt fel.

Kvinnor som kommer ur förhållanden vill väldigt ofta leka en tid innan de är redo för nåt nytt seriöst igen. Att du inte vill det är rätt speciellt för dig, men det är ovanligt.

Så du tror inte jag umgås med andra singelkvinnor? Är delaktig i deras sökande? Torkar deras tårar? Agerar jury åt otaliga kandidater av män som påstår sig erbjuda trygghet men som sen kommer med stånd till första dejten? Du tror inte jag har pep talk + eftersnack med dessa kvinnor?

Det finns ett fåtal kvinnor, ca 1 av 10 som inte orkar med trams och bara vill ha en kk, men du verkar inbilla dig att fördelningen av dessa är 9 av 10 och då är du helt ute och cyklar.
  • Anonym (NotMrPerfect)

Några kommentarer:

Alltså någon (oavsett kön) som på HP el liknande kontaktsidor säger sig "söka vänner" skulle jag se som någon som har kontaktproblem. 

Att inte ha bild kan väl ha sin förklaring. Man kanske inte vill att ens ex eller hennes vänner skall se ens presentation och man framstår som desperat eller så (kanske bara om man är nyskild). Dessutom är det inte lite ytligt att kräva foto för att ens svara? Det rimmar rätt dåligt med man tycker det inre är det viktigaste. Eller syns det inre så väl på bild? 

Sen tycker jag att majoriteten av de (kvinnliga) profiler jag sett på HP är så enormt trista. En del kan ju dock bli intressanta tack var en snygg profilbild. 

• Anonym (Ej norm)
    Anonym (Varför?) skrev 2014-10-19 23:33:00 följande:
    Har ändrat inställning. Har bara ons, och skulle det bli mera så ok. Snubben på parkeringen har jag träffat två gånger:) Är kvar på pannkakan igen. Har gett mej många sköna stunder. Senast för 2 timmar sen:)

Har haft säkert 7 killar hemma hos mej.....

Allt från ålder 24-52

Detta passar mej perfekt just nu=))
    Exakt så fungerar det. Kvinnor vet ofta inte vad de vill, eftersom de mörkar det så effektivt att de till och med döljer det för sig själva.

Därför blir det en fungerande strategi för män att ignorera kvinnor när de skriver att de önskar en partner för att rensa rabatten på söndagar, och istället gå direkt mot hennes sexualitet.Män som lyssnar på kvinnor får helt enkelt inte ligga speciellt mycket för kvinnor visar ofta inte det.
  • Anonym (Ej norm)
    Anonym (Singelkvinna) skrev 2014-10-20 20:51:33 följande:
    Så du tror inte jag umgås med andra singelkvinnor? Är delaktig i deras sökande? Torkar deras tårar? Agerar jury åt otaliga kandidater av män som påstår sig erbjuda trygghet men som sen kommer med stånd till första dejten? Du tror inte jag har pep talk + eftersnack med dessa kvinnor?

Det finns ett fåtal kvinnor, ca 1 av 10 som inte orkar med trams och bara vill ha en kk, men du verkar inbilla dig att fördelningen av dessa är 9 av 10 och då är du helt ute och cyklar.
    Du vet vad en liten del kvinnor med specifika egenskaper visar för dig. Om de är dina vänner så är knappast slumpvist valda men liknar dig i många stycken.

Betydligt fler än 1 kvinna på 10  har KKs. Majoriteten av alla kvinnor vill ha ett sexliv även om de är singlar och det leder ofta till KKs eller ONS.

Så nej, eftersom du inte dejtar kvinnor så vet du egentligen ingenting om hur kvinnor fungerar sexuellt.
  • Anonym (Ej norm)
    Anonym (NotMrPerfect) skrev 2014-10-20 22:17:45 följande:

Några kommentarer:

Alltså någon (oavsett kön) som på HP el liknande kontaktsidor säger sig "söka vänner" skulle jag se som någon som har kontaktproblem. 

Att inte ha bild kan väl ha sin förklaring. Man kanske inte vill att ens ex eller hennes vänner skall se ens presentation och man framstår som desperat eller så (kanske bara om man är nyskild). Dessutom är det inte lite ytligt att kräva foto för att ens svara? Det rimmar rätt dåligt med man tycker det inre är det viktigaste. Eller syns det inre så väl på bild? 

Sen tycker jag att majoriteten av de (kvinnliga) profiler jag sett på HP är så enormt trista. En del kan ju dock bli intressanta tack var en snygg profilbild. 

Kvinnors profiler är trista för att de döljer sina sexuella avsikter. De är mer eller mindre designade att göra det, så det är inget man kan göra något åt.
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (NotMrPerfect) skrev 2014-10-20 22:17:45 följande:

Några kommentarer:

Varför skulle dom ha kontaktproblem? Dom kanske faktiskt söker vänner och utgår ifrån det, för att senare märka om dom passar ihop eller inte. Men åt andra sidan så vet ju inte jag hur dom tänker... På riktigt....

Sen finns alternativet att ha låsta bilder på HP. Man låser bara upp dom till den man vill.

Tror dom flesta är nyfikna på vem man pratar med. Sen har jag börjat prata med flera st som inte haft bild, längre konversationer. Dom har varit trevliga. Alla är inte rötägg.

Då är uppenbarligen min pres och bilder ok, jag får en hel del mail, glad är jag för det
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Ej norm) skrev 2014-10-21 00:41:38 följande:

Exakt så fungerar det. Kvinnor vet ofta inte vad de vill, eftersom de mörkar det så effektivt att de till och med döljer det för sig själva.

Därför blir det en fungerande strategi för män att ignorera kvinnor när de skriver att de önskar en partner för att rensa rabatten på söndagar, och istället gå direkt mot hennes sexualitet.Män som lyssnar på kvinnor får helt enkelt inte ligga speciellt mycket för kvinnor visar ofta inte det.

Jag har Inte medvetet mörkat. Jag tänkte på ett annorlunda sett när jag blev singel. Trodde jag ville ha ett seriöst förhållande, men kommit på nu att jag inte vill. Trivs otroligt bra men att vara singel.

Sen att män blir otroligt på när man säger att man vill gå på en dejt, är ju en aning jobbigt. Dom borde tänka på att inte bli för på, för då drar man öronen åt sig.

Men, man går ju givetvis hellre på en dejt med en som inte vill ha kik och visa sina kukar så fort det bara går. Det är avtändande.

Har ändrat min status till vönskap, för det fattar alla vad som menas med det, ifrån seriöst förhållande. Med det valet, så medföljer ju det jobbiga ynglar visserligen, men det för jag ta då;)
Svar på tråden Mest män på Happypancake?