• Anonym (Gift(ig) man)

Mest män på Happypancake?

Brukar hänga där ibland, och blir inte riktigt klok på kvinnorna, eller också är det jag som inte har koll på "Koderna" som gäller där?

Det är svårt att överhuvudtaget få kontakt med nån, särskilt när man angett att man är gift, trots att man skriver att man inte är ute efter ett "snedsteg", utan bara söker nån att snacka med.
    Går bättre (men bara lite) när man inte anger civilstånd.

Tolkar det som att det är ett kraftigt överskott på män, så kvinnorna kan välja och vraka! 
    Samtidigt när man hängt där ett bra tag, så ser man att en del kvinnor är kvar, ända sen man gick med faktiskt, så dom kanske har svårt att hitta den rätta?

Nån som har koll på ungefärlig procentsats på fördelningen?

Finns ju 3 kategorier: Vänskap, kort romans och seriöst förhållande.
    Vänskap och seriöst förhållande är förstås vanligast i annonserna! 

Det borde väl gå att hitta nån som kanske inte vill mer, än att "snacka lite skit" i all enkelhet?

Ser väl hyfsad ut (har bild som öppnas vid anmodan), ett trevligt sätt också, skötsam.
    Dock lite blyg, som kanske ligger mig i fatet?

• Svar på tråden Mest män på Happypancake?
  • Theo11

Jag blir bara ledsen när jag läser kommentarerna här.  Hp är ingen uttalad site för att träffa folk att ligga med. Finns det inte tillräckligt med sådana?
    Hela den här inställningen idag till människor skrämmer mig.
    Vi har själva gjort oss till slit och släng varor. Hur glad blir man av att ligga med 100 män eller 100 kvinnor? Vad ger det? Sex blir ju bättre med nån man känner. Dessutom får man så mycket mer emotionellt.

Sen när blev det OK att bedra varandra. Att vara så respektlös mot den man delar sitt liv och barn med? Ni söker efter bekräftelse på helt fel sätt.
    Om man inte är nöjd i sin relation får man lämna den. Man kan inte äta kakan och ha den kvar. Hur glada skulle ni själva bli om ni eran respektive bedrog er.
    En människa är väl mer än fitta och kuk.

Suck.
    Ni borde skämmas över er själva men det sorgliga är att ni inte gör det. 
    Jag skäms för er. 

För män som är seriösa har jag ett svar.. ansträng dig. Jag håller med de som skriver att man inte kan skriva hej hur är läget.
    Vill man ha nåt får man kämpa för det. Det är något en kvinna kommer ihåg.
    Och en kvinna med självrespekt... vill ha respekt. 

Ta hand om er :)

• MikNis

Människo inställningen på HP och datingsidor i allmänhet är ganska kynisk.

Ser man inte bra ut eller har en attraktiv presentation då blir man bort klickad

Theo11 skrev 2014-07-30 13:26:45 följande:

Jag blir bara ledsen när jag läser kommentarerna här.  Hp är ingen uttalad site för att träffa folk att ligga med. Finns det inte tillräckligt med sådana?
    Vi har själva gjort oss till slit och släng varor. Hur glad blir man av att ligga med 100 män eller 100 kvinnor? Vad ger det? Sex blir ju bättre med nån man känner. Dessutom får man så mycket mer emotionellt.

Sen när blev det OK att bedra varandra. Att vara så respektlös mot den man delar sitt liv och barn med? Ni söker efter bekräftelse på helt fel sätt.
    Om man inte är nöjd i sin relation får man lämna den. Man kan inte äta kakan och ha den kvar. Hur glada skulle ni själva bli om ni eran respektive bedrog er.
    En människa är väl mer än fitta och kuk.

Suck.
    Ni borde skämmas över er själva men det sorgliga är att ni inte gör det. 
    Jag skäms för er. 

För män som är seriösa har jag ett svar.. ansträng dig. Jag håller med de som skriver att man inte kan skriva hej hur är läget.
    Vill man ha nåt får man kämpa för det. Det är något en kvinna kommer ihåg.
    Och en kvinna med självrespekt... vill ha respekt. 

Ta hand om er :)

• Anonym (n)

har inte läst alla svaren. Har dock själv varit med på HP och andra siter till och från.  Eftersom jag själv var ute efter en seriös relation så skulle jag givetvis inte skriva till någon som angett sig som gift. Det är nog därför du inte fått så många kontakter TS. Att skriva att man inte är ute efter nåt mer än nån att prata med tror jag att de flesta inte tror är sant. Då kan du hellre hitta nån att samtala med genom nån hobby/förening/Facebook eller ja, tom här på Familjeliv. Att försöka hitta en ren samtalspartner på en datingsite ÄR nog rätt svårt. 

Visst kan man använda en datingsite på olika nivåer men flertalet som ger sig in i denna djungel vill ju ändå träffa nån, inte bara hitta en kompis att prata med 

och sen undrar jag lite ändå: om du är en gift man och du vill hitta andra att prata med, varför söker du då efter kvinnor att prata med? Duger inte din fru? Kan du inte prata med folk du redan känner? Varför kan du inte söka manliga vänner att prata med?  Du måste ju förstå hur det ser ut "gift man söker kvinna, men BARA för att prata med" De flesta tror helt enkelt inte på det, inte på en site som HP Glad

om du bara vill "snacka skit" så finns det andra siter, rena chatsiter om jag inte missminner mig. 

• nanneN
    Theo11 skrev 2014-07-30 13:26:45 följande:

Men för oss som är kapabla att skilja på sex och känslor då?
    Jag har inte sex med någon för att få något emotionellt, jag har sex för att få fysisk njutning. Behöver jag emotionellt stöd så skaffar jag en partner eller vänder mig till familj/vänner.

Jag skulle inte påstå att jag blir direkt glad av att ligga med 100 män, men å andra sidan så ligger jag inte med män för att bli glad heller så jag förstår inte riktigt vad det har med saken att göra.
    Jag ligger med män för att jag vill bli tillfredställd, och efter 100 män så vore det väl fan om inte några av dom skulle lyckas. ;)
  • Anonym (Varför?)
    nanneN skrev 2014-08-06 16:33:30 följande:

Men för oss som är kapabla att skilja på sex och känslor då?

Jag har inte sex med någon för att få något emotionellt, jag har sex för att få fysisk njutning. Behöver jag emotionellt stöd så skaffar jag en partner eller vänder mig till familj/vänner.

Jag skulle inte påstå att jag blir direkt glad av att ligga med 100 män, men å andra sidan så ligger jag inte med män för att bli glad heller så jag förstår inte riktigt vad det har med saken att göra.

Jag ligger med män för att jag vill bli tillfredställd, och efter 100 män så vore det väl fan om inte några av dom skulle lyckas. ;)

Verkar lite så att det är så man får göra. Visst har jag legat med killar jag inte vart ihop med. Träffade mina barns pappa när jag var 19, så efter det har det varit lugnt. Men vill man ha sex är det nog den metoden som du gör som gäller. Det är helt nytt för mej, så jag får nog bara vänja och anpassa mej. Men det känns sådär kul att dom flesta killar går stenhårt ut med knulla så fort dom kan på dejtingsidor. Även om dom skrivit "seriöst förhållande" Osmart av dom iaf att gå ut så hårt med engång, kan ju vara lite normala i början och SEN ev ta upp det hör med sex. Jag har iaf gått ur HP, killarna var ju inte kloka:((
  • nanneN
    Anonym (Varför?) skrev 2014-08-07 00:54:07 följande:
    Verkar lite så att det är så man får göra. Visst har jag legat med killar jag inte vart ihop med. Träffade mina barns pappa när jag var 19, så efter det har det varit lugnt. Men vill man ha sex är det nog den metoden som du gör som gäller. Det är helt nytt för mej, så jag får nog bara vänja och anpassa mej. Men det känns sådär kul att dom flesta killar går stenhårt ut med knulla så fort dom kan på dejtingsidor. Även om dom skrivit "seriöst förhållande" Osmart av dom iaf att gå ut så hårt med engång, kan ju vara lite normala i början och SEN ev ta upp det hör med sex. Jag har iaf gått ur HP, killarna var ju inte kloka:((
    Så kan man ju se det. Eller så inser man att dom faktiskt bara är ärliga med vad det är dom är ute efter.
    Jag för min del föredrar att en kille är rak och öppen med vad det är han vill.
  • xSpinell
    nanneN skrev 2014-08-07 04:10:37 följande:
    Så kan man ju se det. Eller så inser man att dom faktiskt bara är ärliga med vad det är dom är ute efter.
    Tack nanneN Flört(inte för att jag kommit längre än FL vad gäller dejting)

Men det är ju roligt att höra att det finns någon tjej/kvinna som
    uppskattar  "rak öppen ärlighet"

För något som jag uppskattar är också tjejer/kvinnor som är raka och
    ärliga från start , för när det blir för mycket krusiduller så får det
    lika gärna vara .
  • nanneN
    xSpinell skrev 2014-08-07 17:13:30 följande:
    Tack nanneN Flört(inte för att jag kommit längre än FL vad gäller dejting)

Men det är ju roligt att höra att det finns någon tjej/kvinna som
    uppskattar  "rak öppen ärlighet"
    Nu bör det väl kanske också tilläggas att anledningen att man uppskattar öppen ärlighet är för att man då direkt kan tacka nej och spara båda parter en massa tid, så tolka det inte som att jag hoppar i säng med varenda kille som direkt säger att dom är ute efter sex.
  • Anonym (Varför?)
    nanneN skrev 2014-08-07 04:10:37 följande:

Men vissa av dom var ju inte ärliga. En jag pratade med hade skrivit ' seriöst förhållande' Vi började prata och när en dejt kom på tal så ville jag träffas på en pub i stan, bara för att ses o tjöta lite. Han ville ses på en parkering utanför Willys där jag bor för att sen åka hem till mej. DÅ kom det fram att han bara vill ha en kk... Kunde han ju skrivit i sin presentation då. Ser inget fel att vilja ha en kk, men då får man ju gå ut med det från början. Klart man föredrar öppenhet och ärlighet ( från början)
  • Kvinna 27

Jag är med på HP och är ute efter kort romans. Nu har jag fått väldigt fina svar och bestämt träff för fysiskt mys ;) Med fina svar menar jag något som återkopplar till min presentation t.ex.

När jag tidigare sökte vänskap så skickade alla bara kukmått till mig XD

Svar på tråden Mest män på Happypancake?