• nanneN

Mest män på Happypancake?

Det är väl som på alla andra kontaktsidor, det är kvinnornas marknad!
    Som kvinna kan man välja och vraka, som man har man tur om man ens får ett enda svar på sina kontaktförsök.

Jag trodde faktiskt inte att det verkligen var sådan stor skillnad förrän en kille bad mig att skapa en falsk profil, utge mig för att vara man och försöka få kontakt.
    Trots att det var en profil som verkligen borde attrahera kvinnor så fick jag som bäst ett svar på ca 200 kontaktförsök. Det var verkligen en ögonöppnare när man som tjej har inboxen full varje gång man loggar in utan att man ens behöver göra något.

• nanneN
    Theo11 skrev 2014-07-30 13:26:45 följande:

Jag blir bara ledsen när jag läser kommentarerna här.  Hp är ingen uttalad site för att träffa folk att ligga med. Finns det inte tillräckligt med sådana?
    Hela den här inställningen idag till människor skrämmer mig.
    Vi har själva gjort oss till slit och släng varor. Hur glad blir man av att ligga med 100 män eller 100 kvinnor? Vad ger det? Sex blir ju bättre med nån man känner. Dessutom får man så mycket mer emotionellt.

Men för oss som är kapabla att skilja på sex och känslor då?
    Jag har inte sex med någon för att få något emotionellt, jag har sex för att få fysisk njutning. Behöver jag emotionellt stöd så skaffar jag en partner eller vänder mig till familj/vänner.

Jag skulle inte påstå att jag blir direkt glad av att ligga med 100 män, men å andra sidan så ligger jag inte med män för att bli glad heller så jag förstår inte riktigt vad det har med saken att göra.
    Jag ligger med män för att jag vill bli tillfredställd, och efter 100 män så vore det väl fan om inte några av dom skulle lyckas. ;)
  • nanneN
    Anonym (Varför?) skrev 2014-08-07 00:54:07 följande:
    Verkar lite så att det är så man får göra. Visst har jag legat med killar jag inte vart ihop med. Träffade mina barns pappa när jag var 19, så efter det har det varit lugnt. Men vill man ha sex är det nog den metoden som du gör som gäller. Det är helt nytt för mej, så jag får nog bara vänja och anpassa mej. Men det känns sådär kul att dom flesta killar går stenhårt ut med knulla så fort dom kan på dejtingsidor. Även om dom skrivit "seriöst förhållande" Osmart av dom iaf att gå ut så hårt med engång, kan ju vara lite normala i början och SEN ev ta upp det hör med sex. Jag har iaf gått ur HP, killarna var ju inte kloka:((
    Så kan man ju se det. Eller så inser man att dom faktiskt bara är ärliga med vad det är dom är ute efter.
    Jag för min del föredrar att en kille är rak och öppen med vad det är han vill.
  • nanneN
    xSpinell skrev 2014-08-07 17:13:30 följande:
    Tack nanneN Flört(inte för att jag kommit längre än FL vad gäller dejting)

Men det är ju roligt att höra att det finns någon tjej/kvinna som
    uppskattar  "rak öppen ärlighet"
    Nu bör det väl kanske också tilläggas att anledningen att man uppskattar öppen ärlighet är för att man då direkt kan tacka nej och spara båda parter en massa tid, så tolka det inte som att jag hoppar i säng med varenda kille som direkt säger att dom är ute efter sex.
  • nanneN
    Anonym (Singelkvinna) skrev 2014-10-22 21:01:49 följande:

Hur mycket respekt har man för sig själv när man drar hem okända män och delar det mest intima av sig själv med nån man inte känner? Sjukdomar?

Vem har pratat om det mest intima? Vi pratar väl om att ha sex?
    Försök förstå att för många så är sex faktiskt bara sex, inget särskilt intimt, hemligt eller skamfyllt utan något man ägnar sig åt för att man gillar det.

Och vad gäller sjukdomar så redan på 1800-talet uppfann företaget Goodyear något som kallas kondom. Du kanske skulle ta och googla på det, en mycket användbar uppfinning. Dessutom är det ju inte alla som går runt och bär på en massa sjukdomar, finns ju ganska gott om friska människor här i världen också.
    Anonym (Singelkvinna) skrev 2014-10-22 21:01:49 följande:

Men det är klart ni killar klappar varför? På ryggen, ni vill ju bara tömma och glömma och det går inte med tjejer som har självrespekt ;)

Jag är tjej och jag klappar!
    Jag vill också bara ha spontan sex ibland, drar gärna hem en snygging från krogen för ett snabbt ligg och skickar hem honom morgonen efter för att aldrig se honom igen.
    Jag får det jag vill ha och han får det han vill ha och ingen tar skada, så varför inte? Kan inte se något negativt med det. Att det dessutom retar upp moraltanter så trosorna snurrar sig på dom ser jag enbart som ett stort plus. :D

• nanneN
    rossolito skrev 2015-01-21 13:24:38 följande:

Tycker det relativt lätt att träffa kvinnor på HP. Varit med en vecka och säkert fått 10 st gilla och flirtar varje dag. Får en del mejl samt får ofta svar på mejl jag själv skriver. Tycker männen på tråden bara gnäller över utebliven kärlek. Tänker mig att männen slarvar att läsa vad kvinnorna söker? Jag som är 42 år skriver ju inte till en 21 årig tjej direkt om de inte söker någon i min ålder? Kärlek får man inte bara. Man måste ta tag i det själv också. Däremot en hel del kvinnor utan bild. Otrogna eller blyga? Teorier? Osäker själv på det.

Det är faktiskt så enkelt att man som tjej inte behöver ha någon bild.
    En helt blank profil får hundratals mail per vecka även om man inte fyller i ett skit så länge det står att det är en kvinna.
  • nanneN
    rossolito skrev 2015-01-21 14:41:48 följande:

Okej.. Men om någon utan bild får intresse för en kille så kanske han inte bryr sig om att svara om hon saknar bild? Jag har inte så stort intresse av bildlösa profiler direkt. Tänker att det finns nån anledning av att inte ha bild som inte är positiv.

Som tjej behöver man inte visa något intresse, det handlar mer om att välja bland dom hundratals erbjudanden man får ändå. :)
Svar på tråden Mest män på Happypancake?