Inlägg från: Anonym (Ej norm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ej norm)

Mest män på Happypancake?

Anonym (Singelkvinna) skrev 2014-10-19 10:50:54 följande:

Det är sjukt jobbigt att vara singel och sökande som kvinna idag.

Det vi främst vill ha är trygghet. Tänk om en kille/man kunde kontakt en och lyckas förmedla:

-Hej ensam kvinna, jag erbjuder dig trygghet, styrka och mod.

Men det vi får är följande:

-Hej ålder? Sugen? Har du fler bilder på din kropp? Ska vi ses ikväll jag kan smita från jobbet? Nej jag är inte gift....? Fina bröst du har. Är du kåt? Hur smeker du dig själv? Gillar du 16 cm? Har du testat analsex? Varför inte, är du flata eller? Bla Bla bla.

Eller:

-Hej...... Vad gör du?......ok.......kul.........ja.......nej.......

godmorgon......vad gör du?.........aha......

Zzzzzzzzz........

Vad är det män inte fattar?

Du är inte normen för alla kvinnor.

De flesta kvinnor vill inte bara ha trygghet och det du listar, väldigt många kvinnor vill ha spänning och knulla.

Ni får väl börja med att skriva vettiga profiltexter så det framgår vad ni vill ha.
  • Anonym (Ej norm)
    Anonym (Singelkvinna) skrev 2014-10-19 21:09:50 följande:
    Tro mig, jag är normen för en vanlig singelkvinna.

Jag skulle säga att väldigt få i verkliga livet är ute efter enbart sex. Det är bara en feluppfattning i män huvuden.
    Tro mig, det är du inte. Det faktum att du inte dejtar singelkvinnor gör det omöjligt för dig att veta hur andra singelkvinnor fungerar. Du tror du vet, för du tror du är norm här, men du har helt enkelt fel.

Kvinnor som kommer ur förhållanden vill väldigt ofta leka en tid innan de är redo för nåt nytt seriöst igen. Att du inte vill det är rätt speciellt för dig, men det är ovanligt.
  • Anonym (Ej norm)
    Anonym (Varför?) skrev 2014-10-19 23:33:00 följande:
    Har ändrat inställning. Har bara ons, och skulle det bli mera så ok. Snubben på parkeringen har jag träffat två gånger:) Är kvar på pannkakan igen. Har gett mej många sköna stunder. Senast för 2 timmar sen:)

Har haft säkert 7 killar hemma hos mej.....

Allt från ålder 24-52

Detta passar mej perfekt just nu=))
    Exakt så fungerar det. Kvinnor vet ofta inte vad de vill, eftersom de mörkar det så effektivt att de till och med döljer det för sig själva.

Därför blir det en fungerande strategi för män att ignorera kvinnor när de skriver att de önskar en partner för att rensa rabatten på söndagar, och istället gå direkt mot hennes sexualitet.Män som lyssnar på kvinnor får helt enkelt inte ligga speciellt mycket för kvinnor visar ofta inte det.
  • Anonym (Ej norm)
    Anonym (Singelkvinna) skrev 2014-10-20 20:51:33 följande:
    Så du tror inte jag umgås med andra singelkvinnor? Är delaktig i deras sökande? Torkar deras tårar? Agerar jury åt otaliga kandidater av män som påstår sig erbjuda trygghet men som sen kommer med stånd till första dejten? Du tror inte jag har pep talk + eftersnack med dessa kvinnor?

Det finns ett fåtal kvinnor, ca 1 av 10 som inte orkar med trams och bara vill ha en kk, men du verkar inbilla dig att fördelningen av dessa är 9 av 10 och då är du helt ute och cyklar.
    Du vet vad en liten del kvinnor med specifika egenskaper visar för dig. Om de är dina vänner så är knappast slumpvist valda men liknar dig i många stycken.

Betydligt fler än 1 kvinna på 10  har KKs. Majoriteten av alla kvinnor vill ha ett sexliv även om de är singlar och det leder ofta till KKs eller ONS.

Så nej, eftersom du inte dejtar kvinnor så vet du egentligen ingenting om hur kvinnor fungerar sexuellt.
  • Anonym (Ej norm)
    Anonym (NotMrPerfect) skrev 2014-10-20 22:17:45 följande:

Några kommentarer:

Alltså någon (oavsett kön) som på HP el liknande kontaktsidor säger sig "söka vänner" skulle jag se som någon som har kontaktproblem. 

Att inte ha bild kan väl ha sin förklaring. Man kanske inte vill att ens ex eller hennes vänner skall se ens presentation och man framstår som desperat eller så (kanske bara om man är nyskild). Dessutom är det inte lite ytligt att kräva foto för att ens svara? Det rimmar rätt dåligt med man tycker det inre är det viktigaste. Eller syns det inre så väl på bild? 

Sen tycker jag att majoriteten av de (kvinnliga) profiler jag sett på HP är så enormt trista. En del kan ju dock bli intressanta tack var en snygg profilbild. 

Kvinnors profiler är trista för att de döljer sina sexuella avsikter. De är mer eller mindre designade att göra det, så det är inget man kan göra något åt.
  • Anonym (Ej norm)
    Anonym (Varför?) skrev 2014-10-21 02:50:28 följande:
    Jag har Inte medvetet mörkat. Jag tänkte på ett annorlunda sett när jag blev singel. Trodde jag ville ha ett seriöst förhållande, men kommit på nu att jag inte vill. Trivs otroligt bra men att vara singel.

Sen att män blir otroligt på när man säger att man vill gå på en dejt, är ju en aning jobbigt. Dom borde tänka på att inte bli för på, för då drar man öronen åt sig.

Men, man går ju givetvis hellre på en dejt med en som inte vill ha kik och visa sina kukar så fort det bara går. Det är avtändande.

Har ändrat min status till vönskap, för det fattar alla vad som menas med det, ifrån seriöst förhållande. Med det valet, så medföljer ju det jobbiga ynglar visserligen, men det för jag ta då;)
    Det var ju exakt det jag sa. Du vet inte om att du mörkar för din egen sexualitet är dold för dig som kvinna. Det var därför du trodde du ville ha nåt som du inte alls ville ha. Det här är orsaken till att män agerar som de gör. Vi ignorerar vad kvinnor säger och mer direkt på, eftersom det är vad vi vill, och oftast vad kvinnan vill också, även om hon inte är medveten omdet.

Du är ett skolexempel helt enkelt.
  • Anonym (Ej norm)
    Anonym (Varför?) skrev 2014-10-21 02:52:08 följande:
    Oj tror du verkligen det?
    Ja hon tror verkligen det; kvinnor är ofta övertygade att alla andra kvinnor funkar precis som de.

Hon har naturligtvis helt fel.
  • Anonym (Ej norm)
    Anonym (Singelkvinna) skrev 2014-10-21 07:23:18 följande:

Jag tror inte jag vet.

Det dök ju precis upp en kvinna som gillar att bara ligga.

1-0 till mig alltså.
  • Anonym (Ej norm)
    Anonym (nyfiken karl) skrev 2014-10-21 15:37:25 följande:
    Hur går man mot hennes sexualitet då?  
    Riktning mot. Alltså till. Det är en tveeggad preposition.
  • Anonym (Ej norm)
    Anonym (Varför?) skrev 2014-10-21 11:02:06 följande:
    Här
    Välkommen.
  • Anonym (Ej norm)
    MikNis skrev 2014-10-21 16:00:23 följande:

Man ska inte förringa kvinnors sexualdrift.

Under de rätta förutsättningarna är den överväldigande.

Sen är det ju så att man visar fram olika sidor beroende på vem man träffar, omgås man en "pryd" person då visar man en annan sida än den man gör mot en mera levnadsglad person så att säga...  

Problemet är att samhället lär pojkar/män att kvinnor fungerar som de ser ut att göra på ytan. Och dessutom kopplar man respekt och andra underliga begrepp till sexualitet.

Så killen som verkar lam för tjejen är ofta inte alls pryd, han tror bara att han uppfyller vad tjejen vill och beter sig "respektfullt". Hon spelar med i det spelet med just honom men sen kommer hon att leva ut sexuellt med en annan man som inte bryr sig om samhällets normer lika mycket.
  • Anonym (Ej norm)
    MikNis skrev 2014-10-21 18:32:47 följande:

Tja det räcker att besöka lite olika festivaler/tillställningar där de rätta förutsättningarna finns för att se kvinnor som är så kåta att de inte vet vart de ska göra av sig själv... 

Eller Ibiza.
  • Anonym (Ej norm)
    Anonym (Singelkvinna) skrev 2014-10-21 19:32:28 följande:
    Ja du är nog mer normen för singelkvinnor. Som dejtar på parkeringar och drar hem otaliga män i alla åldrar för att enbart bli påsatt. My bad.
    Snyggt. Slutshaming av en kvinna som verkar ha en funktionell sexualitet av en kvinna som först gnäller på att män inte fungerar på hon vill och sen dessutom gnäller på att andra kvinnor inte fungerar som hon vill.

Du kanske ska ändra inställningen själv istället för att försöka ändra på majoriteten av alla andra människor. Det behöver ju inte vara precis alla andra människor det är fel på.
  • Anonym (Ej norm)
    Daniel 723 skrev 2014-10-21 23:49:10 följande:
    Tror vissa bara är avis....! Tungan ute

Extremt frustrerad också. Sådär låter man bara om man inte är nöjd med sitt liv.
  • Anonym (Ej norm)
    Anonym (Varför?) skrev 2014-10-22 00:21:53 följande:
    Joo just det. Har visst mött en på en parkering. Han stod på nordostans parkeringsgarage i sin vita arbetsbil. Jag gick fram, vi sa hej och kysstes. Sen hoppade jag in i hans bil, han körde mej hem. Vi gick upp till mej och hade gudomlig sex.

Jag blir påsatt, han blir påsatt. Alla nöjda och glada.

Yes, your bad.
    Så låter en glad och nöjd kvinna som tycker om sitt liv.

Grattis, ha så kul du kan under ditt enda liv, och lyssna inte på gnällspikar.
  • Anonym (Ej norm)
    MikNis skrev 2014-10-22 21:24:59 följande:
    Känns som om att jag inte bryr mig, men din inställning i tråden tyder på att du inte riktigt har koll på hur saker och ting fungerar  

Sen tycker jag att du verkar vara fördömmande gentemot andra människor...
    Jodå, moralpredikningar så det räcker.
  • Anonym (Ej norm)
    Anonym (Singelkvinna) skrev 2014-10-22 21:01:49 följande:

Haha jag älskar mitt liv, det är fantastiskt. Och jag har 1 kk som även är min bästa vän. En otroligt fin man som visar mig respekt och bryr sig om mig.

Hur mycket respekt har man för sig själv när man drar hem okända män och delar det mest intima av sig själv med nån man inte känner? Sjukdomar?

Men det är klart ni killar klappar varför? På ryggen, ni vill ju bara tömma och glömma och det går inte med tjejer som har självrespekt ;)

Så du ligger med män samtidigt som förväntra dig sexlös dejting med andra män. kanske därför männen inte är så intresserade då. Dubbelmoral är inte sådär hett i en framtida partner.
Svar på tråden Mest män på Happypancake?