Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

Ju mer Sd-hatarna vräker ut sin avsky mot partiet i massmedia och i s.k. sociala medier, desto mer växer det. Snacka om kontraproduktivt.

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-26 11:32:08 följande:
    Precis! Och är det inte roande att "knugen" faktiskt är en av de få invandrarättlingar som lever upp till alla myter? Han lever på bidrag, han har snott svenskars jobb, han kör dyra bilar och knullar runt efter behag, men vill att hans invandrarfru ska gömmas under hatten... hans barn får bara gifta sig med hans tillåtelse, och han äter konstiga saker. Och reser runt på svenska skattepengar.

Men det är klart, han är ju "ett undantag" va.
    Själv är jag förvisso republikan, men det blir ju lite konstigt när du bara tycker det är fel när Knugen utnyttjar systemet, men tycker det är helt okej när andra invandrarfamiljer gör det.

En smula koherens, tack.
  • Philipsson
    Recodo skrev 2014-11-26 00:03:08 följande:

Hur är SD's politik rasistiskt?

Precis, det finns ingenting i Sd:s politik  som är rasistiskt. En och annan rasist finns det säkert i partiet, men det finns det säkert i alla partier.

Nån som minns Valstugereportaget, förutom jag själv?

Finns miljöförstörare i Mp också. Romson t.ex.

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-26 14:29:30 följande:
    Wow, ironi är inte din paradgren va? Också republikan, och poängen är just att SD hyllar knugen men vill sätta dit alla andra som de påstår lever på samma vis. Så koherensen är det SD du ska kräva av.
    Det är inget konstigt att man vill undvika att folk utnyttjar välfärdssystemen, oavsett ursprung/etnicitet.

Du verkar ju bara ha problem med att kungahuset gör det, men tycka att det är okej när andra gör det.

En smula koherens, tack.
  • Philipsson
    Svt skrev 2014-11-26 14:35:01 följande:
    Man hoppas på det. MP är direkt skadliga för Sverige och bör hållas bortom inflytande.
    Det har du helt rätt i. Jag tror de flesta har insett det vid det här laget. T.o.m. en del av dem som röstade på partiet.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-11-26 17:09:56 följande:
    På vilka grunder kallar du Robert Aschberg för juden Aschelberg och varför lallar du om judemedia?

Judendom ärvs på mödernet så frågan är välmotiverad.

Jag tror inte att Robert Aschberg anser sig vara jude, men det gör du - varför?
    Svt skrev 2014-11-15 15:54:02 följande:
    Nu ska vi dock vara ganska klara med att det inte enbart per se är våra judiskägda dagstidningsdrakar som har sysslat med "granskningen". Det råkar vara juden Aschelberg och våldsvänster-Expo/RG som stått för förarbetet, som sedan judemedia villigt publicerat.
    Vadå "tror inte". Om du nu inte vet, varför opponerar du dig då?

• Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-11-26 23:53:11 följande:
    Jag tror inte att du kan förstå det, men jag kan ju försöka.

Det  är inte jag som har kallat Aschberg för juden Aschelberg utan en från SD-sekten. Det är alltså inte jag som ska bevisa att han inte är jude, utan den som kallar honom juden Aschelberg som ska förklara sig.

Jag undrar alltså på vilka grunder hen klassar Aschberg som jude eftersom judendom ärvs på mödernet och mig veterligt så var Aschbergs mor inte judinna. 

Men jag förväntar mig inget svar lika lite som jag förväntade mig ett svar från dig när du påstod att en DN-artikel handlade om anhöriginvandring och sen krumbuktade dig i evighet för att slippa erkänna att du inte förstått artikeln.

Jag har googlat lite på "juden aschberg"och det blir inga seriösa träffar utan man kommer till nazistsajter av olika slag, några direkt obehagliga med utlämnande av personuppgifter till misshagliga personer och  uppmaningar om att höra av sig till dem.

Min gissning är att sverigedemokraten hade glömt var hen befann sig när hen skrev inlägget, alltså att det var ett misstag att kloakstanken skulle bli så tydlig.

Jag gissar att nedanstående är säkert vardagsmat för kloakdjuren men anser att det stinker ju på en familjesajt.
    Nu ska vi dock vara ganska klara med att det inte enbart per se är våra judiskägda dagstidningsdrakar som har sysslat med "granskningen". Det råkar vara juden Aschelberg och våldsvänster-Expo/RG som stått för förarbetet, som sedan judemedia villigt publicerat.
    Du gör ditt bästa för att undvika sakfrågorna, i vanlig ordning; när nu M lanserar förslag som gör att de närmar sig Sd så vill du slippa diskutera det, utan börjar babbla om formalia som inte har med saken att göra. Du stoppar huvudet i sanden!

Jag skrev ett inlägg med hänvisningar till SVT där saken diskuterades, men tyvärr tog FL bort det, och jag ids inte skriva ett nytt. Hade du varit intresserad hade du ju kollat upp det själv. Men du verkar göra ditt bästa för att undvika nyheter om verkligheten.

När det gäller Aschberg så är ju också det en pseudodiskussion. Han är av judisk släkt, punkt, och än sen då? Huruvida han själv identifierar sig som jude eller inte, vet varken du eller Svt. Du babblar om att judendom ärvs på mödernet, men vem som helst vet ju att det inte är så enkelt. Det varierar. I grunden är det en identifikationsfråga. Om du är så intresserad av RA får du väl starta en tråd om det.

Dock, som sagt, detta är en pseudofråga, som de som vill slippa diskutera sakfrågor, ägnar sig åt.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-11-26 23:59:26 följande:
    Nej men är du i farten nu när svt-bilden har fått störningarGlad

Hur går det med den där undersökningen du skulle ta fram som visar att SD-riksfdgsledamöterna inte har den våldsamma överrepresentation som visas i en annan tråd.

Var det något du gissat dig till och sen bara snöt ur näsan  utan att förstå att innehållet skulle synas.Skrattande
    Du påminner om tidningsledningen i den där filmen med Clint Eastwood, True crime. En lirare är dömd till döden, oskyldigt, ska det visa sig. Istället för att granska fallet, hänger den tidning Clintan är journalist på, upp sig på att åklagaren är en man, och börjar fråga sig varför det finns så få kvinnliga åklagare inom åklagarväsendet! Man upphöjer en pseudofråga till huvudsak!

Att killen sitter i dödscell, skiter ju tidningen i. Ja, bortsett från Clintan då, som räddar honom undan e-stolen till sist. Clintan står liksom för förståndet i filmen.

• Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-11-27 06:40:54 följande:
    Philipsson skrev 2014-11-27 01:34:06 följande:
    Du påminner om tidningsledningen i den där filmen med Clint Eastwood, True crime. En lirare är dömd till döden, oskyldigt, ska det visa sig. Istället för att granska fallet, hänger den tidning Clintan är journalist på, upp sig på att åklagaren är en man, och börjar fråga sig varför det finns så få kvinnliga åklagare inom åklagarväsendet! Man upphöjer en pseudofråga till huvudsak!

Att killen sitter i dödscell, skiter ju tidningen i. Ja, bortsett från Clintan då, som räddar honom undan e-stolen till sist. Clintan står liksom för förståndet i filmen.
    Nej, du förstår inte, vilket jag inte heller förväntat mig.

Det är mycket möjligt att det står att Aschberg är jude i ditt husorgan Metapedia, men det är ju just ett exempel på en nazistisk kloak.

Om en sverigedemokrat kallar Aschberg för juden Aschelberg ja då är det hen som ska belägga att Aschberg är jude och så kanske lära sig skillnaden mellan öknamn och smeknamn.

Kräket påstod nämligen att Aschelberg var ett smeknamn.
    Jag förstår mycket väl, att du blott är intresserad av skendebatter, som den demagog du är.

Jag föreslår att du startar en tråd om hr Aschberg.
  • Philipsson

Läs AL www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article19925557.ab

Till skillnad från Silberstein menar AL att högern nu girar åt Sd:s håll.

Silberstein säger ju att M egentligen hela tiden tyckt så, men att det var Reinfeldt som förespråkade massinvandring, och att partiet anpassade sig till honom, men att partiet nu tar avstånd från hans politik.
    --
    Vad jag menar är att vid ett eventuellt nyval, så kan nu knappast nån rösta på M och samtidigt förespråka massinvandring. I så fall röstar man ju emot det partiet står för.

En intressant utveckling.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?