Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-11-27 14:15:21 följande:
    Varför ska FDFMGA starta en tråd om Aschberg? Han frågar dig utan att få svar varför du använder prefixet "jude" om allt och inget personer som råkar vara judar sysslar med.

.
    Källa? Du kommer inte att finna nån, lögnhals!
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-11-27 14:06:06 följande:
    Nja, jag anser att judehatet hos många SD-aktivister i allra högsta grad är relevant i en tråd som handlar om varför den sverigedemokratiska subkulturen inte låter sig förenas med svenska traditioner och svensk värdegrund.

Googlar man på "juden aschelberg eller juden aschberg får man i princip inga träffar som avser Robert Aschberg utanför de bruna kloakerna.

Jag skulle väl  snarare vilja påstå att det är mer på sin plats att du startar en tråd om hur det går till när du åkallar nazistiska Metapedia i dina spaningar efter batikhäxor. Men - på  något sätt så tycker jag trots allt att dina uppenbarelser om vilka som är batikhäxor, dina länkar där du inte förstått texten du länkar till och dina återkommande psykiatriska diagnoser ganska väl illustrerar ett sverigedemokratiskt intellekt och alltså fungerar som en indirekt uppvisande av en sverigedemokratisk karaktär - vilket ju inte är helt fel i en tråd som handlar om SD-sekten.

Att däremot en person som brukar hänvisa till nazistiska Metapedia inte känner stanken av judehat -tja, det förvånar mig inte alls.
    Svt skrev 2014-11-15 15:54:02 följande:
    Nu ska vi dock vara ganska klara med att det inte enbart per se är våra judiskägda dagstidningsdrakar som har sysslat med "granskningen". Det råkar vara juden Aschelberg och våldsvänster-Expo/RG som stått för förarbetet, som sedan judemedia villigt publicerat.
    Källa på att Metapedia är en "nazistisk" sajt?

Du strör en massa okvädingsord runt dig, men alla märker vi ju att den store hataren, är du. Knappast mitt fel att du är en batikhäxa, som tar illa vid dig för att jag använder uttrycket.

Du kan kalla mig för nazist om du vill, om det ger dig nåt, men upplysningsvis så har jag ingenting emot vare sig judar, zigenare eller svarta, handikappade, utvecklingsstöda, homosexuella, eller andra grupper som nassarna ogillade. Däremot ogillar jag miljöpartister och batikhäxor. Är man nasse då?
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-11-28 00:23:06 följande:
    Rättelse:

Varför ska FDFMGA starta en tråd om Aschberg? Han frågar Svt utan att få svar varför Svt  använder prefixet "jude" om allt och inget personer som råkar vara judar sysslar med.
    En ursäkt vore också på sin plats. Men du kanske inte fick lära dig det av dina föräldrar, att man ber om ursäkt när man felaktigt beskyller personer för saker & ting.

När det gäller din polare FDFMGA, så håller han på med att diskutera huruvida R. Aschberg betraktar och/eller kan betraktas som jude. Det är en klassisk pseudodiskussion, som han gott kan föras i en annan tråd.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-11-28 07:53:44 följande:
    Fick lite att göra men jag vill gärna kommentera din seans också.

Nej, du vet inte vad alla tycker eller märker. Du förstår inte det, men du kan inte veta vad andra än du själv tänkerSkrattande

Att du far runt här i tråden och kallar folk batikhäxor är ditt problem, själv anser jag att det skulle vara nyttigare för dig med ordentlig lästräning i stället för batikhäxespaning.

Ja herregud, det verkar finnas ett helt regemente med stålkärringar i SD-tåget, helt obetalbart egentligen att det finns tydligt ockulta inslag i samband med SD-sekten.
    Är du inte en batikhäxa då?
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-11-28 00:49:06 följande:
    Metapedia är ett nätbaserat uppslagsverk med högerextremistisk och åtminstone bitvis antisemitisk och nynazistisk profil som använder sig av wikiteknik

Ansvarig utgivare för webbplatsen är Anders Lagerström.[3][10]

Lagerström har tidigare varit aktiv i det nynazistiska ungdomsförbundet Nationell Ungdom och även senare distriktsordförande i det högerextrema Nationaldemokratisk Ungdom [11]

http://sv.wikipedia.org/wiki/Metapedia
    Pinsamt att du försöker belägga att Metapedia är en "nazistisk websajt" med källor från sådana som är motståndare till sajten. Det är liksom inte mycket till bevis.

Oavsett det, diskutera sakfrågan istället. Vad "betyder" ordet/begreppet "batikhäxa"? Har du något att invända mot Metapedias definition? Är det inte så att "batikhäxa" i språket används just med den dennotation som där beskrivs?

Kan du inte lägga i bevis att "batikhäxa" betyder nåt annat än det som står på Metapedia, så förstår jag inte varför du käbblar om denna sak.
  • Philipsson
    de Robespierre skrev 2014-11-28 09:26:49 följande:

Och nu svarar Cameron på gårdagens siffror om det ökande antalet invandrare i England. Mer restriktioner för EU-immigranter samt hot om att annars lämna EU: 
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6030975

På söndag folkomröstar Schweiz om ett förslag om att minska invandringen till landet rejält.
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6030847

Hur lång tid tar det innan Cameron blir kallad för "nazist" av FL-mobben?
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-11-28 11:31:07 följande:
    Tja, enligt dina spaningar så är jag säkert det - men du borde nog försöka lära dig läsa ordentligt i stället för att spana efter batikhäxor.

Men det är betydligt mer intressant varför du anser att Robert Aschberg är jude.

Jag skulle vilja påstå att han är etnisk svensk med en farfar som var jude, ungefär som jag själv är etnisk svensk med italienskt påbrå.

Det är lite obehagligt att unkna värderingar om att ett judiskt påbrå slår igenom så starkt att man är jude även om det judiska förfäderna finns flera generationer tillbaka - tror du att din syn på judar kan sammankopplas med dina Metapediastudier eller ska man relatera den till din okunnighet?

Jag menar - det är ju iallafall en nazistisk kloak du brukar åkalla under dina spaningar efter batikhäxor.
    Jag har aldrig påstått att RA är jude. Öva upp läskunnigheten, nolla!
  • Philipsson
    de Robespierre skrev 2014-11-28 11:49:15 följande:
    Ordet nazist lär ju aldrig hända efter landets upplevelser från kriget. Men det är tydligt att han närmar sig UKIP och deras politik. Precis samma sak som man kan se i andra länder. Italien, Ungern, Norge, Frankrike osv. Han kan säkert kallas för populistisk av många.
    Du glömde att räkna upp Moderaterna...:)
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-11-28 12:18:11 följande:
    Oj!

Det verkar som att batikhäxespaning inte är bra för blodtrycket.

Är det strålning du tagit emot som får dig att anse att det är ok att påstå att Aschberg är jude eller har du hämtat inspiration från nazistkloaker som Metapedia.

Jag kan faktiskt hjälpa dig att tolka Metapedias definition av batikhäxa. Du klarar ju inte ens av att hålla dig till den.

Är det rentav på grund av din lässvaghet som du kverulerar så intensivt här i trådenSkrattande
    Du påstår att jag har kallat RA för "jude". Så bevisa då det, att jag skulle ha gjort det, istället för att ägna dig åt en massa svammel.
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-11-28 21:13:20 följande:
    Absolut. Kommer direkt efter du bett om ursäkt för sådant som "dum" och "batikhäxa". Men du kanske inte fick lära dig det av dina föräldrar, att man ber om ursäkt när man felaktigt beskyller personer för saker & ting. Sedan kan du be om ursäkt för "lögnhals" eftersom jag inte ljög utan misstog mig - därav min rättelse. Eller så kan du åtminstone göra vad jag gör när jag misstar mig: utfärda en rättelse.

Vidare har du ingen aning om vilka mina "polare" är, men du har vid flera tillfällen utnämnt olika personer vilket jag tycker du ska upphöra med. Alla som inte gillar dig eller vad du säger är inte automatiskt "polare" med varandra.

Kritisera den som använder uttryck som "judemedia" och "juden Aschelberg" istället för att kritisera den som lyfter fram att personer i den här tråden använder språk som uttrycker ett nazistiskt synsätt.
    Klandra den som lögnaktigt påstår att jag kallar RA för "jude" istället, för att jag konstaterade att han är av judisk släkt, vilket han ju är, och så har berättat i offentligheten, åtminstone i ett (1) sammanhang, i ett tv-program jag råkade se.

Men det är kanske "nazistiskt" att konstatera det.

Inte nog med att ni kommer med falska beskyllningar. Ni hittar dessutom på vad de begrepp betyder, som ni använder för att beskylla folk med.

Att Sd skulle vara nazistiskt är ju bara hittepå som Sd-hatare använder sig av för att ni saknar argument. Tvärtom har ju partiet tagit ställning FÖR Israel i flera sammanhang.

Själv tycker jag att Palestina visst ska ha rätt till en egen nation, och att en tvåstatslösning vore det bästa, så i det avseendet avviker jag definitivt från Sd:s hållning i frågan. Så jag är mer "nazistisk" än Sd i det avseendet, även om jag tycker det är väl magstarkt att bli kallad "nazist" för den sakens skull.

Man kan dock konstatera att den retorik som en del pro-Israel-debattörer använder sig av - d.v.s. att kalla alla som klandrar Israel för dess hållning gentemot palestinierna, för antisemiter och nazister -, påminner ganska mycket om den retorik som många Sd-hatare tillämpar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?