Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2015-04-19 14:50:08 följande:
    Nej, det tycker jag inte. Däremot ska bidragsberoende skrotas och asylinvandringen ska minska med minst 90%. Helst till Finlands nivåer.
    Ok Gert, tar du emot hemlösa och socialt utsatta människor i ditt eget hem?
    Fyra hundra tusen euro motsvarar ungefär i svenska kronor fyrtio tusen miljarder kronor påstår SD i Sveriges riksdag
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-19 15:06:08 följande:
    Nej. Jag vurmar inte heller för att Sverige ska ta emot utländska tiggare och flyktingar med öppna armar.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Med din egen logik så är du alltså själv en hycklare..
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-19 15:14:05 följande:
    Alla är hycklare. Men somliga är värre hycklare än andra. Speciellt dom som vurmar för mångkulturen men inte ger pengar till tiggare och hjälper flyktingar i sina hem.

Därav är alla förutom sverigedemokrater den värsta sortens hycklare eftersom SD är det enda parti som vill förbjuda tiggeri och minska flyktinginvandringen med minst 90%.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Gert, nu tror jag att du gör du en logisk kullerbytta igen. Den värsta sortens hycklare måste väl ändå vara en hycklare som beskyller andra för att hyckla?
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2015-04-19 17:06:12 följande:
    Nej, i likhet med Greider anser jag att det är välfärdsstatens uppgift att erbjuda bostäder för flyktingar, inte hans eller min.

Däremot har du gett uttryck för åsikten att den som anser att flyktingar är välkomna till Sverige i så fall ska dela med sig av sitt boende. Utifrån din egen åsikts inneboende logik ska du därför ge dig iväg till Syrien eller Irak och visa att man bäst hjälper på plats.

Det fanns en tid när sociala insatser i betydligt större utsträckning än idag var välgörenhetsorienterad och den som fick hjälp fick också bocka och buga för den som gav hjälpen. Det finns till och med en tendens att detta synsätt är på väg tillbaka - något jag anser vara avskyvärt.

Jag begär inte att du ska åka till Irak för att i praktiken bli varse att man inte kan hjälpa på plats - jag påpekar bara att detta egentligen är konsekvensen av ditt eget synsätt.

Greider däremot har en helt annan syn på välfärdsstatens kontra individens ansvar och svarade knäppskallen som ringde upp honom utifrån detta synsätt.
    Klockrent!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-20 18:23:43 följande:

Så där ja. Då var ordningen återställd igen.

Inizio April

MP: 6,1%
    SD: 16,3%

MP ökar mer än SD och de Rödgröna ökar försprånget mot Allianspartierna. Kul att det gläder dig!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-20 18:45:32 följande:
    Det som gläder mig är att MP backar och SD ökar jämfört med Sifos aprilmätning. Men det är ju bara för att Sifo myglar med siffrorna.
    Du förstår väl att du bara kan jämföra resultatet mellan två undersökningar från samma företag? I den undersökning som du refererar till har MP ökat mer än SD.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-20 19:00:39 följande:
    Jag förstår att du gläds över att MP har ökat 0,1% mer än SD. Som SD-hatare gäller det att glädas åt det lilla man kan. Själv gläds jag över att SD är 10,2%-enheter större än MP. Mohaha!!
    Har jag sagt att jag är glad? Det är ju du som som verkar munter över ett resultat där MP har ökat mer än SD och där de Rödgröna har ökat försprånget till Alliansen.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-20 19:23:11 följande:
    Vad menar du? V sitter inte i regeringen. S och MP är fortfarande mindre än Alliansen.
    Försöker du flytta fokus? Jag har inte pratat om regeringen och Vänsterpartiet räknas faktiskt till de Rödgröna.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-21 16:31:41 följande:

Snart är SD största parti bland män. Vad säger ni feminister om det? Hahahya!!!!

www.aftonbladet.se/nyheter/article20658916.ab

Att SD kommer fortsätta att vara ett av riksdagens minsta partier bland kvinnor och feminister? Hahahay
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-21 17:35:30 följande:
    Ju större SD blir desto fler kvinnor kommer rösta på dom. Mohahaha! Dessutom vet ju alla att det är männen som har makten i samhället.
    Gert, män som tycker som dig har sin storhetstid bakom sig.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?