Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Varför hatar folk SD?

Jag hittade en vädigt bra sammanställning i Anne Rambergs blogg till varför  jag inte sympatiserar med SD:

?Om man besvärar sig med att läsa bara ett axplock av de motioner till Sveriges riksdag som SDs främsta företrädare står bakom blir man förskräckt. Det gäller såväl förslagen som motiven.
    Motionerna handlar om allt från införandet av spartanska fängelser för utländska medborgare, förbud mot böneutrop, åldersbestämning av immigranter, invandringssystem enligt ett poängsystem, avskaffandet av tolkservice för invandrare vid myndighetskontakter, förbjudande av religiösa attribut inom polisen, registrering av intagnas ursprungsnationalitet och invandrarbakgrund, förbud för polisen att verka för ökad rekrytering av minoriteter eller visst kön, till förbud mot dubbelt medborgarskap. För att beviljas svenskt medborgarskap ska den sökande vidare bedömas bli en tillgång för Sverige. Vidare förekommer ett antal mer eller mindre vildsinta förslag om ökade krav på icke europeiska asylsökande. En annan motion vill förbjuda fyrverkerier på andra nationers helgdagar. Bara vid vissa svenska högtider och särskilda tillfällen ska fyrverkeri kunna godtas. En motionär önskar stoppa den etniska diskrimineringen av svenska medborgare på arbetsmarknaden. Av partiprogrammet kan vidare bland annat utläsas att samkönade par inte ska få adoptera
    ?

https://annerambergs.wordpress.com/2014/12/30/decemberoverenskommelsen-och-rattssamhallet/

• KillBill
    Gert skrev 2015-01-01 10:50:14 följande:

Hatet mot SD-politiker fortsätter. På nyårsnatten blev William Hahne, fullmäktigeledamot i Stockholms stadshus, oprovocerat misshandlad. Vänstern lyfter inte ett finger för att stoppa det "goda våldet".

twitter.com/William_Hahne/status/550414992714268672/photo/1

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Gert, Sverigedemokrater har vid flera tidigare tillfällen hittat på liknande historier och därför är det inte längre någon som tror på dem.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-01-01 10:50:14 följande:

Hatet mot SD-politiker fortsätter. På nyårsnatten blev William Hahne, fullmäktigeledamot i Stockholms stadshus, oprovocerat misshandlad. Vänstern lyfter inte ett finger för att stoppa det "goda våldet".

twitter.com/William_Hahne/status/550414992714268672/photo/1

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Tittar du närmare på bilden (den första bilden på Twitter är bättre) så ser det faktiskt ut som att han orsakat blodet själv genom att klämma en finne i pannan och låta blodet rinna ner för ansiktet. Så djävla lågt...
  • KillBill

I Williams första inlägg önskar han alla Gott nytt. I Williams andra inlägg 1 timme senare hävdar han plötsligt att han är utsatt för en hatattack. Trovärdigt...

Jag hoppas media granskar denna händelse.

• KillBill
    kenneth768768 skrev 2015-01-01 12:40:17 följande:
    Du menar att media ska visa hans blodiga ansikte och skriva, kolla vad han ljuger? Nja det är nog bättre att ligga lågt.

Varför ligga lågt? Jag tycker att media ska granska våra politiker. Framförallt när politiker ljuger eller när politiker blir utsatta för hatbrott.

Det är tydligt att här ligger en hund begraven så jag tycker att frågan förtjänar uppmärksamhet. Varför tycker du att det är bättre att ligga lågt?

• KillBill
    kenneth768768 skrev 2015-01-01 13:27:57 följande:
    Eftersom han är blodig i ansiktet finns det ju så att säga risk att den historia han påstår var som det faktiskt gick till, han kanske hade svårt att veta hur han skulle formulera sig på rätt sätt efter att ha blivit slagen. Och då får ju granskningen motsatt effekt, man vill ju få fram att han ljuger,moch omdet visar sig att han inte ljög....ja du förstår.

Ja men varför tycker du (som verkar sympatisera med SD) att saken inte ska granskas?

Jag vill veta sanningen oasett om sanningen är att William Hahne är utsatt för ett hatbrott eller om sanningen är att William Hahne ljuger

• KillBill
    Philipsson skrev 2015-01-02 12:46:38 följande:

Brandbomber mot moskeer. Ja, vad annat att vänta? Sådana motsättningar dyker ju alltid upp när olika kulturer slåss om det sociala herraväldet, inom ett specifikt territorium.

Vilka ska då hållas ansvariga?

På ett enskilt plan självklart de som kastar brandbomberna. På ett politiskt plan självklart de politiker som har skapat denna situation.

Med den logiken så anser du förstås att det norska stortinget har det politiska ansvaret för mordet på 69 ungdomar år 2011?

• KillBill

Philipsson, Jag tycker att det är tramsigt att påstå att det skulle vara politikernas eller samhällets fel att främlingsfientliga bränner ner moskéer.

Jag får känslan av att det är mycket vanligt förekommande bland högerextrema män att de inte vill stå för vad de själva gör (eller vad gruppen gör) och i tillägg så är de extremt lättkränkta och känner sig orättvist behandlade. Vad har hänt med dessa svenska män? Jag är rädd för att det beror på extrem brist på testosteron!

Svar på tråden Varför hatar folk SD?