Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2015-01-05 21:09:45 följande:
    Menar du mig? Då kan jag informera dig att jag varken är fylld av hat eller rädsla.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Jag uppfattar dig som rädd och hatisk mot islam.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-01-05 21:18:47 följande:
    Bara för att jag inte vill att Sverige ska bli ett muslimskt land med böneutrop innebär det inte att jag är rädd eller hatisk.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Ja men är det inte en skillnad mellan att inte vilja något och att dagligen flera månader i rad skriva spaltmeter med kritik mot invandring och islam. Jag tolkar det som rädsla och hat.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-01-05 21:22:43 följande:
    17-åringen skrek antagligen kristna ord som "jävla horunge" och "din fitta". Den här människan är även åtalad för ohörsamhet mot ordningsmakten. Det är troligt att hen kommer rösta på Vänsterpartiet i nästa val.
    Har du kommit fram till att det även finns rötägg bland antirasisterna. Grattis
  • KillBill
    nihka skrev 2015-01-05 21:29:51 följande:
    Nej, Gert har kommit fram till att de bara finns där.
    Hmm förmodligen. Debatten känns något polariserad
  • KillBill
    Philipsson skrev 2015-01-08 14:18:33 följande:

Dådet i Paris är en konsekvens av mångkulturen. Den som inte inser det är bakom flötet.

Nu i Frankrike, i nästa vecka i Sverige.

Det du säger är lika insiktsfullt som att påstå att Anders Behring Breivik är en konsekvens av främlingsfientliga partier som Sverigedemokraterna.  

• KillBill
    Gert skrev 2015-01-10 13:31:50 följande:
    Det ligger mycket i det. Rasism behövs i samhället för att inte terroristerna ska förstöra det civiliserade samhället.
    Så du försvarar rasism?
  • KillBill
    Gert skrev 2015-01-10 13:40:42 följande:
    Definiera rasism. 

För mig handlar rasism om principen att bedöma individer efter grupptillhörighet etc. och inte efter vad de gör eller önskar. Exempelvis att uttala sig negativt om människor från arabvärlden  eller att hävda att samer inte är svenskar (för att ta ett aktuellt exempel från en annan tråd).

• KillBill
    Gert skrev 2015-01-10 13:31:50 följande:
    Det ligger mycket i det. Rasism behövs i samhället för att inte terroristerna ska förstöra det civiliserade samhället.

Jag upprepar frågan. Försvarar du rasism? Är rasism bra?

• KillBill
    Gert skrev 2015-01-10 14:19:50 följande:
    Konservatism är bra, mycket som anses vara konservativt är rasistiskt idag. Det är synd.

Det liberala PK-etablissemanget anser att det är rasism att förbjuda hitrest tiggeri eller dra ner på invandringen från arabvärlden. Det tycker jag inte är rasism. 

Konservatism har i sig inget med rasism att göra. Däremot främlingsfientlighet?

Snälla, kan du inte förklara det där med att du inte tycker att samer är svenskar i den där andra diskussionstråden som du startat?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?