Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Varför hatar folk SD?

Rataxes skrev 2015-01-11 15:28:46 följande:
    Stödet till renskötsel är i princip bortkastade pengar då det krävs 5 kronor i stöd för varje intjänad krona.

Anser du att övriga partier också utövar en hobby?
    Nej jag anser varken att renskötsel är samernas hobby eller att andra partier utövar en hobby i riksdagen. 
  • KillBill
    Rataxes skrev 2015-01-11 15:28:46 följande:
    Stödet till renskötsel är i princip bortkastade pengar då det krävs 5 kronor i stöd för varje intjänad krona.

Anser du att övriga partier också utövar en hobby?

Om du är känslig med andra använder ordet hobby i en diskussion kanske du ska sluta upp med att begagna dig av ordet själv i diskussioner där det inte hör hemma? Det var ju faktiskt du som startade med att slänga in ordet i debatten.

• KillBill
    Rataxes skrev 2015-01-11 15:39:06 följande:
    Jag bryr mig inte om vad du anser om SD, däremot anser jag att en verksamhet som kräver 5 kr för varje intjänad krona är idiotisk och i bästa fall bör betraktas som en hobby.
    Ok, då vet jag.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-01-12 23:43:18 följande:
    Ingen beskyller en hel religion. 

Några dåd? Listan kan göras mycket lång av alla islamiska terrordåd:

www.thereligionofpeace.com/index.html
    Gert, att "ingen beskyller en hel religion" är  tidernas understatement. Du och några till här på politikerforumet beskyller dagligen religionen islam för både det ena och det andra. 

• KillBill
    Philipsson skrev 2015-01-13 23:26:38 följande:
    Din kompis lägger utsagor i JÅ:s mun, och det försvarar du. Ni är båda diskade för länge sen.
    Vad menar du? Det är ju ett urklipp ur Jimmy Åkessons debattartikel. Skulle han inte ha skrivit detta själv?
  • KillBill
    sjuttiofemman skrev 2015-01-16 07:12:04 följande:
    Ljuger är bara förnamnet. De vill kasta konstnärer i fängelse också, Sd hyllar yttrandefriheten men bara när det gynnar dem själva:

www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/ett-hot-mot-kulturen-sd-politiker-vill-kasta-konstnar-i-fangelse

Och så en sammanfattning (med källhänvisningar) om vad Sd anser när någon gör satir på sd:

www.expressen.se/omtalat/8-tillfallen-som-visar-sverigedemokraternas-hyckleri-kring-yttrandefriheten/
    Hej! Kan du inte göra ett urklipp av din sista punkt, den med de 8 tillfällen som visar SDs hyckleri och lägga in i tråden som ifrågasätter om det ska vara olagligt att skämta eller kritisera Islam?
  • KillBill
    sjuttiofemman skrev 2015-01-16 16:40:44 följande:
    Det har du väl möjlighet att göra själv..? Rätt grundläggande IT-kunskap.
    Självklart, men inte så enkelt från telefonen. Har inte tillgång till min PC förrän senare ikväll. Tycker att det var 8 bra punkter!
  • KillBill
    overdose skrev 2015-01-17 15:34:16 följande:
    Ni förstår inte de mest basala resonemang. Av andra grunder är detsamma som, önskan om invandring med förnuft, önskan om folkhem som politiskt mål, önskan om förnuftig hjälp för nödställda, och önskan av överlevnad för svensk etnicitet.

Varför är du emot det? Kan du säga det offentligt, kan du säga att du vill ha kål på svenskar? Jag tror få folkmördare kan det, men försök.

Och ja, jag vet, inlägget kommer med stor sannolikhet att raderas, men varför? Varför skall det vara ok med viss kritik, men inte med annan?

Men för att svara, folk kommer att fortsätta att strömma till SD ända till det att andra partier förstår att de företräder det svenska folket. Det från vilken all makt utgår.

Jag röstade således på SD för att jag står upp för folkens rätt till sina egna hem, och sitt eget land. Och Sverige och svenskarna är inte annorlunda än andra nationer och länder. Samtidigt röstade jag för dem för att jag inte vill se människor lida i fjärran land.

Tala nu om för oss varför du är emot detta. Jag är säker på att du förstår i vilket fack du redan har hamnat, men du kan ju försöka att överraska oss.

100 tals Sverigedemokrater har lämnat sina platser i kommuner runt om i Sverige på ett tidigare inte skådat vis. Genom att agera otaktiskt har SD förlorat mycket av sin makt i Sveriges riksdag. Vem skulle vilja rösta på en tom stol eller på ett parti i riksdagen som inte kan påverka? Inte människor som tänker till i alla fall.
  • KillBill
    overdose skrev 2015-01-17 15:58:20 följande:
    Eller de som inte tänker till.

Det här är inte en fråga om hur många som lämnat stolar de senaste åren, eller vad tycker du?

Fråga dig själv följande, vad kan lösa problem? Ditt svar är, huruvida man lämnar stolar eller inte.

Eftersom jag inte sympatiserar med sverigedemokraterna så tycker jag att de tomma stolarna är bra men de som röstat på sverigedemokraterna måste ju vara upprörda. Varje röst på en tom stol är ju en röst på antingen de rödgröna med FI eller på alliansen (beroende på styret i den aktuella kommunen). Hur ska en tom stol kunna lösa dina problem? Är du anti SD eller? 

• KillBill
    overdose skrev 2015-01-17 16:50:10 följande:
    Jag är för svensk etnicitet och kultur. Tomma stolar kommer inte att vara tomma för evigt. Det är ett problem i nuet, men inget som inte går att lösa.

Det hela är egentligen ganska enkelt, antingen kan man tala om tomma stolar, eller så kan man tala om etnicitet i Sverige och det självklara att även svenskar måste få leva.

Varför kan du inte leva? Det låter ju förskräckligt. Du kanske har fått för dig att  87% av Sveriges riksdag är  emot svenska traditioner och kultur? I så fall kan det vara bra att känna till att  du har fel. Känns det bättre nu?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?