Inlägg från: Enter Sandman |Visa alla inlägg
  • Enter Sandman

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-02-28 14:54:52 följande:
    Fast varför inte svartpixla de vita som är misstänkta då?

Vad det handlar om är ju att media försöker få mörkhyade personer att framstå som vita. Ditt resonemeng om att ' det är ointressant med hudfärg' håller alltså inte. Alla har vi ju en hudfärg...

Klart det inte är, du har fortfarande inte svarat på varför hudfärgen är viktig.
    Och svara inte med en motfråga nu, utan ge ett ordentligt svar på varför det är viktigt för dig att få veta vilken hudfärg en brottsling har som redan är gripen.
  • Enter Sandman
    Errol Flynn skrev 2014-02-28 15:07:46 följande:
    Som jag sa, vi kanske släpper in fel folk i landet och bör ändra vårt flyktingmottagande?
    Det talas om att 95% av våra flyktingar saknar identitetspapper. Vilka släpper vi in egentligen? Terrorister? Mördare?

2004 saknade 88% identitetspapper.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

Sverige måste värna om sina medborgare och att dölja identiteten på förövarna vid grova våldsbrott är utstuderat för att inte skapa rasism.

Är det fel menar du, att undvika rasism?
    Du kanske kan svara på vad nyttan med att veta en brottslings ursprung är, vad spelar det för roll om personen har sitt ursprung i Skövde, Wien eller Somalia?
    Varför ska privatpersoner ha tillgång till dom uppgifterna?
  • Enter Sandman
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-28 16:21:47 följande:

Såhär blir det varenda gång man ställer en fråga till er anti-SD, frågor som är klara som vatten eller glas besvaras med ett "jag svarar på det sen" eller besvaras inte alls utan ignoreras. ALLTID! Så trött på det så du anar inte.

VARFÖR vitpixlar media? JO för att dra läsarna vid näsan. Fråga någon som jobbar på ett fängelse hur fördelningen av hudfärg eller ursprung ser ut. Det är beklämmande, och jag ville inte tro det först. Jag vet en som jobbar som plit på ett fängelse norr om Stockholm och jag vet en med en mer uppsatt position i Norrland. Bägge säger samma sak som alla andra som jobbar i fängelse säger på nätet: Invandrare/ickesvenskar/nysvenskar står för en extrem majoritet av de intagna, det ligger på ca 90 procent beräknar de mellan tummen och pekfingret.

Så återigen: VARFÖR vitpixlar media? VEM/VILKA gör de en tjänst med denna service?

(Jag personligen kan tycka att det är intressant att veta vad det är för slags människa bakom brottet. Men det hör inte hit, så det är ingen idé att du går på min person nu för det kommer tvär-ignoreras!)

Alltså vänta nu, jag har försökt och försökt och försökt få ett konkret svar på varför det är viktigt att få veta vilken hudfärg en brottsling har, i flera dagar och allt jag får tillbaka är undvikande svar, duckande och motfrågor.
    Så vem som ignorerar frågor kan man verkligen diskutera.
    Nu menar jag inte dig, för jag har inte frågat dig tidigare, men jag gör det nu.
    Varför är det viktigt för dig att få veta hudfärgen på en gripen brottsling, vad ska du med den informationen till?
  • Enter Sandman
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-28 16:21:47 följande:

Såhär blir det varenda gång man ställer en fråga till er anti-SD, frågor som är klara som vatten eller glas besvaras med ett "jag svarar på det sen" eller besvaras inte alls utan ignoreras. ALLTID! Så trött på det så du anar inte.

VARFÖR vitpixlar media? JO för att dra läsarna vid näsan. Fråga någon som jobbar på ett fängelse hur fördelningen av hudfärg eller ursprung ser ut. Det är beklämmande, och jag ville inte tro det först. Jag vet en som jobbar som plit på ett fängelse norr om Stockholm och jag vet en med en mer uppsatt position i Norrland. Bägge säger samma sak som alla andra som jobbar i fängelse säger på nätet: Invandrare/ickesvenskar/nysvenskar står för en extrem majoritet av de intagna, det ligger på ca 90 procent beräknar de mellan tummen och pekfingret.

Så återigen: VARFÖR vitpixlar media? VEM/VILKA gör de en tjänst med denna service?

(Jag personligen kan tycka att det är intressant att veta vad det är för slags människa bakom brottet. Men det hör inte hit, så det är ingen idé att du går på min person nu för det kommer tvär-ignoreras!)

Och en sak till på vilket sätt är det ens relevant hur fördelningen på ett fängelse ser ut.
    Du vet väl att det är individer vi pratar om, och oavsett hur fördelningen än ser ut så säger det ingenting överhuvudtaget om andra individer med samma hudfärg eller ursprung.
    Är det inte där skon klämmer, att man vill påvisa nån sorts kollektiva egenskaper hos vissa grupper, och om man gör det då är man ute och cyklar, då är man ute och hetsa mot folkgrupper, det är det vi brukar kalla rasism.
    Och det är jag jävligt glad över att media inte underblåser.
    Tycker du att media ska delta i en sån hetsjakt på människor?
  • Enter Sandman
    Errol Flynn skrev 2014-02-28 16:25:49 följande:
    Ja det är fel att undvika rasism genom att mörka. Är sanningen rasistisk?

Sanningen är flexibel och beroende på hur man väljer att vinkla och vilken del av sanningen man väljer att lyfta fram och vilken del man väljer att dölja.
    Är det rätt att media ska medverka till hetsjakt på människor?

Och du svarade inte heller på min fråga varför ska du veta hudfärgen på en redan gripen brottsling, vad ska du med den informationen till, till vilken nytta gagnar det och vems nytta?
  • Enter Sandman
    Errol Flynn skrev 2014-02-28 17:05:08 följande:
    Klart det är intressant. Om invandrare är i minoritet i Sverige men i majoritet vad gäller brott och socialbidrag kanske modellen vi har idag inte funkar?

Så du är ok med att bli dömd utifrån vad andra svenskar gör?
    För det är ju det som händer och  jag tycker inte det är ok att behandla människor så.
    Man kan tycka vad som helst om invandringspolitiken och det är ok.
    Men när man börjar generalisera människor då är man ute på farliga vägar, det är sånt som leder till hat, rasism, diskriminering, våld och ett hårdare samhälle.
    Vill du ha ett sånt samhälle, förutom att det är jävligt elakt och orättvist.
    Men jag vet det är ju enkelt att döma ut en hel grupp baserat på vad en minoritet gör.
    Jag avskyr sånt, för det gör illa oskyldiga människor, och det är något jag alltid kommer kämpa mot.
  • Enter Sandman

Vad det beträffar sanningen så är den upp till betraktaren,
    Med andra ord beror det på vilka glasögon man har när man tillar på sk. sanningar.
    Så självklart kan sanningen vara rasistisk, om personen bär dom glasögonen.
    Det här vet alla politiker om, inom politik finns inga sanningar, utom möjligen röstresultaten, i övrigt handlar det om åsikter.

• Enter Sandman
    Errol Flynn skrev 2014-02-28 18:22:31 följande:
    Nej jag vill inte ha ett elakt samhälle. Men inte heller det som är på väg att skapas i Sverige just nu. Är det bra med ghetton och kåkstäder? Är det snällt att ta in människor som det inte finns arbete eller bostäder till och döma dem till ett liv i utanförskap? Ta in människor som kommer från en kultur så skild från vår att de aldrig kan integreras? Husbykravallerna är bara början.

Här håller jag med dig, det är för bedrövligt,
    Vi måste göra om och göra rätt, men förhoppningsvis så lär vi oss under tiden och ger fan i att upprepa samma misstag.
    Men vad jag inte tror är att lösningen är att stänga vår dörr för människor som flyr för sina liv.
    Och jag tror inte på att skuldbelägga grupper för vad enskilda individer gör.
  • Enter Sandman
    LadyInRed skrev 2014-02-28 18:36:30 följande:
    Ja, fakta verkar svenska medborgare, överlag, vara rädda för. De skyller hellre ifrån sig än att ta sitt ansvar för vårt lands fortsatta framgång och fortsätta vara att exempel på hur ett land ska vara för övriga världen.

Nej, vi väljer hellre att höja avgiften på kollektivtrafiken istället för att förhindra doften av curry i svenska trappuppgångar!

Precis, som när den kvinnliga sd-politikerns svar när hon fick information och fakta.

"Det tror jag inte på"

Ridå.
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-02-28 18:50:31 följande:
    Som när den där manliga S-politikern inte trodde på informationen han fick.

Jag vet inte vem du syftar på. Länk?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?