Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Och Åkesson förlänger sjukskrivningen.

Snart dags för arbetsträning och omställningsbidrag medan knivarna vässas bland kombattanterna i resterna av SD-lednngenSkrattande

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    sjuttiofemman skrev 2015-01-27 23:14:48 följande:
    Fas 3, du glömde fas 3 :)
    Skrattande
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-28 09:07:57 följande:
    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/ingvarpersson/article20221062.ab
    Ja, jag såg den igår (var det nog) och tänkte att den var given i den här tråden - men sen glömde jag bort den eftersom Förintelsens dag tydligen innebar att forumets antifeminister kände sig extra förfördelade, så de blev ett himla liv och kiv.

Vad är väl de brott som judarna utsattes för i jämförelse med förföljelsen av oss vita män, typ.

Tack för hjälpen!
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-28 10:16:51 följande:
    Vi (?) vita, KRÄNGCKHTa män har det alltid värst, per definition!! :-P
    Sannerligen!

Den vite mannens börda väger tungt, men enkom för oss bärare - andra ser med löje och förakt på de samhällets stöttepelare vi utgör. Våra kvinnor flockas i klasar kring o-vita män, våra barn förnekar sitt ursprung. Vi har blivit satta på undantag och den diskriminering som pk-samhället utsätter oss för är infernalisk i sin omänskliga grymhet.

Själv funderar jag på att ta semester från bördan, smörja in mig med svart skokräm och äntligen få bli sedd som den människa jag är bakom mitt vita skinn.
  • FDFMGA

Ipsos undersökning från igår är rätt intressant, såtillvida att det fortfarande är lika stor andel väljare som anser att SD har den bästa flykting/integrationspolitiken som i augusti förra året.

Vad som har hänt är kanske att vid senaste valet så röstade de som anser att bästa metoden att hantera invandring och integration är utifrån att främlingsfientligt perspektiv i större utsträckning än tidigare.

Enligt Ipsos är det 15 procent som anser att SD har den bästa politiken avseende invandring/integration medan det exempelvis är 22 procent som anger S som bästa alternativ för att hantera dessa frågor.

www.dn.se/nyheter/politik/valjarna-bara-skolan-viktigare-an-integrationen/

• FDFMGA
    FDFMGA skrev 2015-01-30 09:40:43 följande:

Ipsos undersökning från igår är rätt intressant, såtillvida att det fortfarande är lika stor andel väljare som anser att SD har den bästa flykting/integrationspolitiken som i augusti förra året.

Vad som har hänt är kanske att vid senaste valet så röstade de som anser att bästa metoden att hantera invandring och integration är utifrån att främlingsfientligt perspektiv i större utsträckning än tidigare.

Enligt Ipsos är det 15 procent som anser att SD har den bästa politiken avseende invandring/integration medan det exempelvis är 22 procent som anger S som bästa alternativ för att hantera dessa frågor.

www.dn.se/nyheter/politik/valjarna-bara-skolan-viktigare-an-integrationen/

Röstade på SD i större utsträckning än tidigare.
  • FDFMGA

Velouria skrev 2015-02-01 19:15:31 följande:

Vad menar hon egentligen? https://twitter.com/interasistmen/status/561920462230675457/photo/1

Hon är inte ensam. Du kan se samma fenomen bland kulramstrillarna inom SD - när de räknar på hur lång tid det dröjer innan en majoritet av Sveriges befolkning är muslimer. En person med ursprung i ett muslimskt land kommer alltid att klassas som muslim liksom alla ättlingar i evighet amen - när toksektens räknepräster har seans.

Det är liksom det fina i den rasistiska kråksången att muslim lika gärna kan användas som ett etniskt begrepp som ett religiöst.

Jag antar att det var därför den där Dispatch-människan kunde påstå att det bara är muslimer som är muslimer hon ogillar - hon har alltså inget emot kristna eller ateistiska "muslimer"
  • FDFMGA
    Velouria skrev 2015-02-02 01:01:00 följande:
    Ah, då förstår jag bättre. Så en sverigedemokrat kan inte skilja mellan etnicitet och religionstillhörighet. Alla som kommer från t.ex. Iran är muslimer. Till och med de iranier som är kristna och judiska. På så sätt blir ju "nationalitet" och "etnicitet " två helt betydelselösa begrepp. Då kan vi bara dela upp världen i två (sverigedemokratiska) grupper: muslimer och icke-muslimer.

Vad enkelt.
    Ja, i åtminstone delvis.

Inte särskilt konstigt mot bakgrund av i hur stor utsträckning de här människorna väljer att skapa sig en bild av andra människor eller andras sätt att vara. De väljer ut några representanter som får ge egenskaper till hela gruppen och då blir muslim både ett etniskt och ett religiöst begrepp.

Alltså Dispatchmänniskan har inget emot muslimer som inte är muslimer - men muslimer är de iallafallSkrattande
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2015-02-03 09:54:01 följande:
    Undrar om Expressen vore lika pigga på göra en kampanj för tjejerna som vill slippa slöjorna och hederskulturen i förorterna, när de blir jagade för att de ser ut som svennar?

Sannolikt inte
    Det hoppas jag.

Jag vet inte vad som skrevs om exempelvis "Glöm inte Pela och Fadime" i förra månaden. Det var väl 12 år sedan Fadime Sahindal mördades då.
  • FDFMGA

Ett av flera skäl till att Sverige aldrig kommer att utgöra en god jordmån för SD.

Länken går till SvT men samma undersökning refereras det till i dagens DI, men där är artikeln en plustjänst så den går inte att länka till.

tinyurl.com/mvr3rqe

Svar på tråden Varför hatar folk SD?