Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

effemgea skrev 2013-12-17 23:03:49 följande:
    Ja, jag hade förväntat mig ett svar från den vitryska om han tror att det är möjligt att föra en sansad diskussion om invandringspolitik med kritiska förtecken så länge FL låter SD-flocken härja fritt här på FL. 

Fast inget svar är ju också ett svar.Obestämd
    Lugna dig. Svar kommer, dock ej nu.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Ermenegildo skrev 2013-12-19 13:00:43 följande:
    Exempel på typiskt ekonomiskt missförstånd från SD:are. Mängden mat på bordet är inte förutbestämd, tvärtom är vi beroende av fler unga som lagar mat, så att de gamla får efterrätt. Det väsentliga är alltså inte att begränsa antalet gäster, utan att se till att de som deltar också lagar och inte bara äter. Hur gör vi det - det är tiotusenkronorsfrågan. Den enda som slåss är för övrigt den där frustrerade sure skånepågen som inte gillar nya människor och som inte kan laga mat eftersom han fick tvåa i hemkunskap. Han gör vad han kan för att starta matkrig och han blir helt rabiat för att några nya gäster läser sin egen bordsbön. 
    Tricket blir således att hålla tillströmningen av matgäster och möjligheten för varje matgäst att själv bidra till matlagningen hyfsat jämna. Inte som nu, bara fylla på med matgäster och låta dem vänta i uppemot 10-15-20 år tills det möjligen finns fler kockplatser att fylla.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2013-12-22 12:36:47 följande:

Haha jag visste att ni inte lever i verkligheten men snälla du, Sd:are blir uteslutna ur facken på löpande band och offerkoftan åker på. Hur har Sd påverkat menar du? Och vad?

Facken tar ju avstånd från Sd.
    Ja. Hänger man fram offerkoftor så beredvilligt ska man inte bli förvånad när de sedan också används.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Alltså den här jävla tråden...

På ena sidan den vanliga SD-intelligensreserven kryddat med pajasar med nya alias som dyker upp och försvinner snabbare än man hinner säga acetylsalicylcykel.
    På den andra en bunt självgoda dryga pajasar som verkligen tycks tro att alla som i någon mån stödjer SD vill se ett nytt Nazityskland i Sverige.

Nivån är så låg, från båda sidor, att jag inte längre vet vad jag ska säga.

• Vitrysk hockeyhjälte
    Ermenegildo skrev 2013-12-27 14:21:39 följande:
    Lyft nivån då! Jag skulle gärna delta i en sansad debatt om invandring och integration. Jag tillhör inte de som tror att SD-anhängare i gemen är nazister eller eftersträvar en diktatur. Däremot tror jag de har kunskapsluckor och att merparten är rasister. Bara det faktum att man gör invandring- eller flyktingpolitik till huvudfråga tyder på att man antingen är irrationell - vilket troligen beror på okunskap - eller rationell, dvs drivs av rasism.
    Orkar inte. Vis av erfarenhet vet jag att det dessvärre snarare slutar med att jag sänker min nivå än att mina antagonister lyfter sin. Jag har börjat undvika att skriva i de här trådarna mer och mer av den anledningen.

Angående flykting- och invandringsfrågan är det helt enkelt så i min värld att det är just där jag (och många med mig, därav SD:s ständiga ökningar) och de styrande politikerna står längst ifrån varandra. Jag upplever att resonemangen ofta går ungefär typ "de rödgröna/Alliansen är egentligen inte så hemska och skulle väl gå alldeles utmärkt att rösta på, om det bara inte vore för den där mångkulturvurmen no matter what". Så ligger i alla fall landet för min del.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Ermenegildo skrev 2013-12-27 14:41:38 följande:
    Men då borde du ta dig en funderare på varför den frågan är så viktig för dig. För om du nu är en intelligent person, vilket du synes påstå, inser du att ekonomi, skola, kriminalitet and what have you bara är svepskäl. Vill man på allvar adressera de frågorna börjar man inte rimligen i invandringsfrågan.
    För att jag är rasist så klart, det verkar du ju redan ha bestämt dig för. Apropå att SD brukar anklagas för att ha för enkla förklaringsmodeller för saker och ting.

Det är min bestämda uppfattning att invandringspolitiken spelar en betydande roll för såväl ekonomin, skolan och kriminaliteten. Man importerar en underklass som inte ges några realistiska möjligheter att hamna i något annat än utanförskap eftersom det inte ens finns meningsfyll sysselsättning nog åt oss (inrikes som utrikes födda) som redan bor här. Att påstå att detta har obefintlig till högst begränsad påverkan på ekonomin är att vara väl naiv. Vissa kommuner går på knäna och har inte råd att ta emot fler invandrare och flyktingar pga t.ex. skenande socialbidragskostnader - svaret från styrande organ blir då att antyda att det kan bli tal om att tvinga dessa kommuner fortsätta i alla fall. Samma hjulspår, huvudet i sanden. Mångkultur über alles, om 20-30 år kommer ni tacka oss! Goddag yxskaft, liksom.

Segregationen ökar, aversionen mot samhället ökar, motsättningarna mellan grupper ökar. Så enkelt är det.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Lägg därtill att jag också - det här är väl även det rasistiskt i mångas ögon kan tänkas - anser att det finns vissa kulturer och religioner (inga namn...) som börjat få fäste här mycket i och med invandringen och som i en hel del fall tar sig uttryck som jag menar inte underlättar för någon när det gäller anpassning till det svenska samhället. Islam i mer ortodox form (jag tänker här mer Somalia än Balkan) har som jag ser det ingen plats i ett modernt samhälle utan dess mekanismer motarbetar allt vad integration och lyckad mångkultur heter betydligt mer än den annars överallt bespottade svenska smygrasismen.

• Vitrysk hockeyhjälte
    Ermenegildo skrev 2013-12-27 15:33:29 följande:
    Det är inte en fråga man har en uppfattning om - det är ren fakta. Men du vill inte ta till dig dem utan väljer, som andra SD-anhängare en enkel utväg; låt oss skylla alla Sveriges problem på invandringen. Se dig omkring i Sverige. Vilka problem är unika för Sverige?

Att få ner motsättningar är ju viktigt - hur bidrar du till det?
    Ok, så här då: det brukar heta att kriminalitet inte har med ursprung och etnicitet utan med samhällsklass att göra. Enkelt uttryckt: folk som har det sämre ställt hänfaller oftare åt kriminalitet. Detta är bevisat enligt konstens alla regler och så långt verkar de flesta vara överens.

En icke obetydlig del av den här "underklassen" utgörs emellertid av invandrare - som, som jag tidigare nämnt, inte ens ges någon realistisk möjlighet att komma in i samhället på ett tillfredsställande sätt utan som endast tas hit och, ja, vad? Förvaras kanske, i brist på bättre ord. Det leder till utanförskap, det leder till en aversion mot det svenska samhället och det leder uppenbarligen i en del fall till kriminalitet. Det funkar inte.

I vilka svenska skolor är resultaten som sämst? Är det i problemområden, där det ofta bor många invandrare, eller är det i medel- och överklassområden? Är det rimligt att man i vissa skolor i Sverige har uppemot 80-85 procent elever som inte har svenska som modersmål och som en följd därav inte sällan har svårigheter att tillgodogöra sig undervisning på svenska? Är det konstigt att sådana elever har svårt att uppnå godkända studieresultat?

Och stämmer det inte att ett antal kommuner, däribland t.ex. Södertälje, själva larmat om att pengarna inte räcker för att hantera det stora inflödet av nyanlända?

Det är som att Ullenhag känner sig så jävla nöjda och goda bara för att dörrarna står på vid(are än resten av Europa) gavel här, men skiter i att det faktiskt inte slutar med att man gett någon PUT och beviljat socialbidrag etc. Det är snarare då det börjar.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Ermenegildo skrev 2013-12-27 22:49:31 följande:
    * Länder med betydligt lägre invandring har inte mindre kriminalitet. Det finns ingen styrkt korrelation mellan brottslighet och invandring. Sedan är det riktigt att en misslyckad integration och utanförskap överhuvudtaget leder till risk för kriminalitet. Där diskuterar jag gärna vad man kan göra.
    * Nej, självklart har ungdomar som bara varit i Sverige ett par år svårt att nå tillfredsställande skolresultat. Men jag tror på många av dem i alla fall. I SD-retoriken beskrivs de däremot ofta nedsättande som hopplösa analfabeter utan ambitioner.
    * Jag tycker Södertälje arbetat på ett bra och konstruktivt med integrationsfrågor i många år. Jag är inte sosse men har full respekt för Anders Lago och hans synpunkter. Han är ett utmärkt exempel på att man kan vara kritisk till invandrgingspolitik utan att vara rasist eller hänfalla åt fördomar.
    Just det. Och det jag menar är det mest rimliga och uppenbara att göra är att minska invandringen tills dess att de som bor här nu (eller åtminstone en försvarbart stor del av dem) "kommit in i samhället", dvs lärt sig språket hjälpligt och kommit in i arbetslivet. Det ligger inget som helst egenvärde i att ha den mest generösa invandringspolitiken i Europa bara för att. Anpassa därefter inflödet av nya invånare till vad bostadstillgången, arbetsmarknaden och socialförsäkringssystemet klarar av.

Jag menar att man med det synsättet i långa loppet kan hjälpa många fler än med dagens "vi kör tills vi krockar"-taktik. Ger man folk en realistisk möjlighet att snabbare bli en del av samhället kommer det upplevda utanförskapet att minska och folk kommer inte att hinna börja "hata" i samma utsträckning - och det i särklass mest effektiva sättet att uppnå detta är att se till att folk kommer i arbete.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Och så kommer man in och redan har ett par nya alias dykt upp.

Varför inte bara ta hinten och sluta omregga dig/er hela jävla tiden?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?