Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2014-01-15 11:53:52 följande:
    Med andra ord så antas det, att det andra lägret beter sig snarlikt. Finner inte mycket som tyder på det, även om extremgrupper - som exempelvis AFA - säkerligen gör det. En snabbtitt på exempelvis stora forum som Flashback, visar upp en ganska entydig sida av vulgärt uttryckta åsikter samt svårt etiskt försvarbara åsikter - bland just rasister.

Tror att man någonstans glömmer, att antirasismen finns i den generella Svensson - medan rasismen inte alls företräds av den generella svensken överhuvudtaget. Det finns helt enkelt en annan, och avsevärt lägre, koncentration utav dårar bland antirasister.
    Det finns ju en hel hoper rättshaveristtyper, på båda sidor - inte minst här på FL. Men det kanske du har missat?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-01-15 13:35:02 följande:

Och polisen trodde inte att en antirasistisk demonstration skulle attackeras, inte Säpo heller. De hade tydligen fel. Hade de inte försvarat sig så lär rasisterna ha misshandlat ännu fler, mitt framför barnfamiljer. Skärp dig nu, försvarar du detta? Skäms du inte?
    Först antyder du att någon av dina antagonister skulle vara Kent Ekeroth och sedan hävdar du att det är att försvara rasister att påpeka att vänsterextrema inte är ett dugg bättre själva? Skäms du inte?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-01-15 13:40:04 följande:

Ja man vet ju inte, sd's politiker har ju för vana att uttrycka sina rätta jag bakom anonyma nick.
    Jag tar avstånd från allt våld, har inte sett er göra det.
    I så fall undrar jag om inte du är Markus Allard, utesluten vänsterpartist som hyllade Revolutionära Fronten på Facebook.

Jag tar avstånd från allt våld, oavsett vem som utför det. Jag tycker inte att vänstervåld är lite lite ädlare och bättre än högerdito eftersom det ju är "för en god sak".
  • Vitrysk hockeyhjälte
    themia skrev 2014-01-15 13:56:05 följande:
    Menar du att våld för att försvara demokratin mot fascister och terrorister, är lika illa som våld med avsikt att rasera demokratin till förmån för fascistisk diktatur?
    Jag menar att vare sig AFA och deras gelikar eller NSF och deras utför någonting som ens tillnärmelsevis borde räknas som "försvar av demokratin".
  • Vitrysk hockeyhjälte

Jag tror nog Digge m.fl. har rätt också i att många har svårt för SD eftersom (för) många av deras nätfans är sådana jubelidioter.

• Vitrysk hockeyhjälte

Får för mig ibland att anmälan = borttagning. Och detta oavsett trådämne.

• Vitrysk hockeyhjälte

Man frågar sig ju också varför de "svenska" värderingarna generellt framstår som betydligt mer moderna och jämställda än de "saudiarabiska". Det kan väl inte bero på den där religionen som man inte behöver känna sig det minsta rädd för och hotad av, eller?

• Vitrysk hockeyhjälte

Ni som tror att det så kallade näthatet endast kommer från "rasisterna" skulle kanske ta och läsa detta. Jag delar troligen inte Anna Trobergs syn på särskilt mycket egentligen (även om jag faktiskt röstade på PP i senaste EU-valet), men just här är hon tamigfan mitt i prick.

• Vitrysk hockeyhjälte
    effemgea skrev 2014-01-19 19:34:31 följande:
    Fast är han oskyldig så är det för jävligt - även en sverigedemokrat ska kunna få gå på krogen om han uppför sig skötsamt.

Men har han kallat en annan gäst för "jävla hora", ja då var det helt rätt att slänga ut honom.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-01-19 20:24:45 följande:

Och om du hade avkrävts legitimation i Stockholms tunnelbana med motiveringen att människor uppehåller sig olovligt i landet, hade du varit OK med det också?
    Jag hade varit helt okej med det. Det är för mig inte konstigare än att bli stoppad i en nykterhetskontroll med bilen för att det finns andra som kör fulla.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?