Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

Ermenegildo skrev 2013-12-30 16:17:45 följande:
    OK, låt oss säga att du får som du vill, invandringen begränsas från 2014 till 0. Hur löser du nu integrationsproblemen?
    Jag har inte pratat om att minska invandringen till noll.

Däremot menar jag att det säger sig självt att gruppen "invandrare i utanförskap" inte bör växa med samma takt som i dag om man inte fyller på den nedifrån i högre takt än folk avancerar ur den på andra sidan.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    effemgea skrev 2013-12-30 16:43:14 följande:
    Ett underbart exempel på hur oförmågan att se sig själv som en del av en diskussion kan få rätt komiska effekter.

Om jag skulle generalisera utifrån det jag läst av grabbarna som tycker att det politiskt korrekta Sverige lägger locket på och kallar all invandringskritik för främlingsfientlighet så är det just där det brister, kanske beroende på att även dessa personer delar en aning av offermentaliteten och självförhärligandet med SD-aktivisterna.
    Att använda enskilda företeelser som måttstock är tydligen okej när det görs åt rätt håll.
    Det är _inte_ särskilt högt i tak vad gäller invandringsdebatten i det här landet. Fp fick inte ens föreslå sina berömda språktester utan att diverse debattledare och krönikörer började med det sedvanliga orerandet om "fiske i grumliga vatten" och "underblåsning av kritik mot islam".

Däremot kan jag hålla med om att det inte gynnar debatten att SD:are och andra av "näthatartyp" häver ur sig sina klokheter i tid och otid och förväntas bli tagna på allvar.
    Ah, ett yxhugg från FMGA igen. Ja, SD-trådarna vore ju inte SD-trådarna om man inte finge ta betäckning för ett sådant lite nu och då.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    effemgea skrev 2013-12-30 17:13:30 följande:
    Jag tycker nog inte det. Ur mitt perspektiv så tycks det vara så att du och Rataxes och Philipsson - hur olika eller lika ni i övrigt kan tänkas vara åsiktsmässigt - har det gemensamt att ni är de där åskådarna som hela tiden gnäller på spelets kvalitet men som ofrånkomligt gör självmål så fort de vågar sig ut på plan.

Min avsikt är inte att starta någon ny vendetta, det hade vi väl nog av under dina förra alias, men jag roades av det faktum att om jag länkar till ett intressant radioprogram och kommenterar att programmet också är ett exempel på att det inte alls är så instängt och PK i den offentliga debatten kring invandring så kommenterar du sarkastiskt om att generalisera utifrån ett enstaka exempel.

Du får förlåta mig - men när du bara några inlägg senare gör detsamma själv så tycker jag att det kan vara värt att påpeka. kom med i matchen i stället för att bara rusa in på plan för att göra självmål vid enstaka tillfällen.

Helt ärligt - jag tror att du skulle kunna tillföra en del om du lämnade åskådarplatsen för gott.
    Jag tror jag börjar förstå nu - dina förolämpningar mot mig beror helt enkelt på att du lever i villfarelsen att grejen med språktesterna var det enda exempel jag hade på att det är för lågt i tag i invandringsdebatten i Sverige. Ett ytterligare exempel som dessutom ligger betydligt närmare i tiden är rasistdrevet mot Peter Wolodarski efter att han upplåtit annonsplats i DN åt en bok som inte målar upp en enhälligt positiv bild av invandringens konsekvenser för Sverige.

Inte förvånande - du är ju rätt bra på att misstolka saker.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 15:57:55 följande:
    Ytterligare en orsak till att hata Sd:
    wp.me/p2oCcR-3h9
    Och det den länken visar är vissas självpåtagna oförmåga att skilja mellan religionen (islam) och människorna som utövar den (muslimer). Jag avskyr islam av hela mitt hjärta men avskyr inte per automatik alla muslimer för det.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-01-04 19:35:34 följande:

Och jag är nyfiken på hur man kan vara så totalt indoktrinerad och hjärntvättad att man inte är mottaglig för nya insikter alls?
    Det beror väl på vem som levererar dessa försök till insikter. Du och några till i den här tråden (på båda sidor) kommer nog inte att omvända någon.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-01-05 22:23:16 följande:
    Effemgea har hållit på ÄNNU längre än jag och människan borde få medalj för att inte ha låtit sig provoceras av en person som visat gång, på gång, på gång, på gång att det helt saknas gränser.
    Han är å andra sidan en av världens mest lättprovocerade människor. I klass med mig faktiskt.

Att inte ta åt sig av vad uppenbara rättshaverister skriver är faktiskt inte ens särskilt svårt.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2014-01-07 04:54:14 följande:

Lögner och förställning, inte på ekonomisk nivå eller så det drabbar politisk trovärdighet - utan så det drabbar människors anseenden och förutsättningar som människor.

Inget annat etablerat parti eller någon annan etablerad folkströmning, sysslar med sådant. Helt enkelt en klick svensk kultur som önskas bevaras.

Förstår du ens själv vad du skriver?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    effemgea skrev 2014-01-07 10:18:14 följande:
    Det handlar väl mest om man väljer att vilja förstå eller om man föredrar att göra sig lustig över andra.

Analkist. Kommer osökt att tänka på gossebarnet som hade sidfoten "Jag köper alltid blandfärs för då vet jag att minst två djur dödats.

Jag tror att intresset för att debattera politik ibland är mindre än intresset för de egna piruetterna.

Nyss nämnde skribent ger ett minst sagt vimsigt intryck och har så gjort genom hela tråden. De flesta andra SD-hatare brukar man i alla fall kunna tolka hjälpligt, men på Digestive går åtminstone jag bet gång på gång. Det enda jag greppat är att vederbörande tycker om att kalla andra för lögnare.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    themia skrev 2014-01-07 12:04:36 följande:
    Nu vred du på perspektivet, även om jag håller med i sak när det gäller föräldrarna.
    Barnen har inte fått sin sak prövad.
    Barnen är alltid oskyldiga.
    Det är ju rätt skamlöst att först helt bortse från avvisningsbeslut - ofta upprepade sådana - och stanna kvar i landet illegalt för att därefter sätta barn till världen och använda dessa som "sköldar" när avvisningen slutligen ska verkställas.

Att verkställa avvisningarna innan barn hinner produceras faller inte heller i god jord (se reaktionerna på REVA-projektet) utan det är tydligen också "inhumant".

Ett av många exempel på hur absurt naiv den svenska invandringspolitiken ter sig för mig.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    hajna skrev 2014-01-08 02:10:36 följande:
    Sverige har varit ett mångkulturellt samhälle under hela sin existens. Det har alltid funnits flera kulturer här. Ända från den tid då man kan börja tala om ett svenskt kungadöme fram till idag. 

Det är alltså inte så att någon försökt "göra sverige till ett mångkulturellt samhälle" - Sverige har alltid varit det. 

Du kan ju inte skriva om vår historia bara för att det ska passa din förvirrade retorik.
    Därmed inte sagt att vi ska ge bakåtsträvande religioner och primitiva hederskulturer och annat något inflytande. Inte ens i mångkulturens namn.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?