effemgea skrev 2013-12-30 17:13:30 följande:
Jag tycker nog inte det. Ur mitt perspektiv så tycks det vara så att du och Rataxes och Philipsson - hur olika eller lika ni i övrigt kan tänkas vara åsiktsmässigt - har det gemensamt att ni är de där åskådarna som hela tiden gnäller på spelets kvalitet men som ofrånkomligt gör självmål så fort de vågar sig ut på plan.
Min avsikt är inte att starta någon ny vendetta, det hade vi väl nog av under dina förra alias, men jag roades av det faktum att om jag länkar till ett intressant radioprogram och kommenterar att programmet också är ett exempel på att det inte alls är så instängt och PK i den offentliga debatten kring invandring så kommenterar du sarkastiskt om att generalisera utifrån ett enstaka exempel.
Du får förlåta mig - men när du bara några inlägg senare gör detsamma själv så tycker jag att det kan vara värt att påpeka. kom med i matchen i stället för att bara rusa in på plan för att göra självmål vid enstaka tillfällen.
Helt ärligt - jag tror att du skulle kunna tillföra en del om du lämnade åskådarplatsen för gott.
Jag tror jag börjar förstå nu - dina förolämpningar mot mig beror helt enkelt på att du lever i villfarelsen att grejen med språktesterna var det enda exempel jag hade på att det är för lågt i tag i invandringsdebatten i Sverige. Ett ytterligare exempel som dessutom ligger betydligt närmare i tiden är rasistdrevet mot Peter Wolodarski efter att han upplåtit annonsplats i DN åt en bok som inte målar upp en enhälligt positiv bild av invandringens konsekvenser för Sverige.
Inte förvånande - du är ju rätt bra på att misstolka saker.