nihka skrev 2014-01-14 23:58:00 följande:
Märkligt att så många "kommentarfältsidioter" väljer Avpixlat som stödjs av SD. Sajten är skyldig att rensa exempelvis kränkande och rasistiska kommentarer, och det kanske de gör men inflödet är väl såpasst omfattande att det är mer regel än undantag att hitta olämpligheter där.
Ytterigare en sak som gör att folk hatar SD - deras nätsupporters och den sajt som gör det möjligt för dem att samlas och spy. Avpixlat är inte känt utan ökänt. Jag har aldrig hört någon irl erkänna att man hänger där och kommenterar och det tar jag som ett tecken på att man fattar att det handlar om en högst tveksam sajt.
Idioterna finns överallt - de "antirasistiska" kommentarsfältsmupparna hänger bara på andra ställen, och eftersom deras okonstruktiva hat ses som bättre och ädlare än "rasisternas" blir de inte lika stigmatiserade. Så enkelt är det. Personligen tycker jag alla näthatare, oavsett politisk hemvist, borde beläggas med internetförbud.
På den tiden Pär Ström hade Genusnytt (en jämställdistisk eller antifeministisk blogg, beroende på vem du frågar - du känner säkert till den) var det tätt mellan de osakliga angreppen från feminister i kommentarsfältet. Det togs för det mesta med jämnmod av bloggaren - han var väl van - men de gånger han ändå invände något verkade konsensus bland opponenterna vara något i stil med "sluta gnälla för helvete, du kränkta vita man". Till och med i morgonsoffor och debattprogram gjorde sig folk lustiga över det. Och då snackar vi inte kritik mot det han sa, utan mot honom som person. Rent pajaseri, alltså.
Som sagt, visst näthat är ädlare och bättre än annat.