Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

Jag tycker inte folk som är här illegalt ska ges några fördelar alls, i någon form. T.ex. sjukvård ska vara tillgänglig för dem på samma villkor som för vem som helst annars.

• Vitrysk hockeyhjälte

Hög nivå härinne nu. 

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Enter Sandman skrev 2013-12-12 12:37:28 följande:

Det är väl bra att sanningen kommer fram om dom här typerna.
    Polityren krackelerar nu och vi får se med egna ögon vad det är för patrask som vill ha våra röster.
    Det är på tiden.
    Ja, det. Men lika förbannat verkar det inte räcka att angripa det som faktiskt är något att angripa - nej, krydda det gärna med drapor om fånig klädsel och "sexuell frustration som går ut över hunden".

Man blir ofta mer förbryllad när dylika idiotier kommer från folk som i övrigt framstår som rätt vanliga, hyggliga människor. Att hobbyrasbiologer och notoriska spammare inte håller någon vidare nivå är inte mer än man kan vänta sig, men när det kommer från folk som faktiskt klarar att bygga upp begripliga resonemang och meningar blir fallet på något sätt så mycket högre.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Velouria skrev 2013-12-12 12:47:11 följande:

Jag vet...kunde inte låta bli. My bad. SD-are kan jag inte vara så seriös om och då blir jag sådär barnslig i hur jag skriver. Men det är jättebra att det finns sajter om synar dem så mycket som de gör och därför vill jag dela med mig så att folket (iaf de som läser i FL) får den riktiga bilden av vilka det är som representerar SD. Det är nåt med SD's politik som gör att folk uttalar sig som de gör. Här kan man tydligt säga "ingen rök utan eld".
    Problemet, eller vad man nu ska säga, är ju att det inte spelar särskilt stor roll hur mycket SD gör bort sig - det ändrar inte hur folk upplever situationen och problemen som finns med dagens invandringspolitik. Även om man så röker ut SD så till den milda grad att de aldrig mer kommer i närheten av någon fyraprocentsspärr (dvs hamnar långt under densamma) har det begränsad betydelse. Det känns lite som att klippa av ogräset men lämna rötterna kvar och sedan bli förvånad när det kommer upp nytt. Eller tror folk på allvar att bara SD försvinner kommer i princip varenda människa att börja tycka det är odelat positivt och helt problemfritt med mångkultur, att flyktingmottagningen plötsligt blir jättemycket billigare, att segregationen och utanförskapet som kommer av att vi inte har nog med arbeten åt dem (invandrade som infödda) som redan bor här försvinner i ett nafs och att vuxna män slutar mygla sig in i landet under förespegling att de är barn?

SD är inte problemet. SD är ett resultat av problemet. Sverige förtjänar SD och SD förtjänar Sverige som det ser ut just nu. Så enkelt är det.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Ermenegildo skrev 2013-12-12 13:00:48 följande:
    Jag håller inte alls med. Problemet är att en stor del av svenskarna är lite allmänt frustrerade utan att riktigt sätta fingret på varför, utan att förstå grundläggande sammanhang om samhälle och ekonomi och då hittar en till synes enkel förklaring och en tydlig grupp att skylla allsköns elände på. Och det är inte direkt första gången i historien så sker. Tyvärr har vi itne blivit så mycket mer upplysta, fastän all information idag finns tillgänglig.
    Ja, och gruppen det bör skyllas på är gruppen politiker. Om folk nu har så inåthelvete fel om invandringen - om det verkligen är näst intill ett måste att bibehålla nuvarande eller till och med en ännu högre tillströmning av nya invånare, varför inte bara gå ut och förklara det på ett sansat sätt? Varför inte beskriva hur man tänker om det nu är sant det där som jag stör mig så mycket på, att vi tydligen måste ta in en massa folk för förvaring _nu_ så att vi har arbetskraft så det räcker till ett möjligt underskott om 20-30 år?

Utan floskler och moralkakor, sådant har vi fått nog av redan. Med andra ord är en person som Erik Ullenhag fullständigt överflödig i regeringen.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2013-12-12 18:42:24 följande:

Anmärker på nivån i ett forum på familjeliv bland privatpersoner - tänker rösta på ett parti, gärna ända in i regeringen, helst i majoritet, vars medlemmar sitter och håller en lägre nivå bakom anonyma nick på avpixlat med mera.

Det här kan sammanfatta den genomsnittlige svensken som lägger sin röst på Sverigedemokraterna.

Du ska inte prata om nivå överhuvudtaget. Dina egna alster uppnår väl knappt verkshöjd?

Jag tänker för övrigt inte rösta SD, men jag förstår varför de blir större och större. Det är inte minst pga sådana som du.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Rikard skrev 2013-12-14 11:10:25 följande:

Det här tycker jag är en intressant fråga.
    Jag är för åsiktsfrihet (vilket inte är detsamma som att jag tänker låta idiotiska åsikter stå oemotsagda), men skulle jag tolerera vilka åsikter som helst på min arbetsplats?

Jag är i en position där jag anställer människor. På vår arbetsplats är nästan hälften invandrare eller barn till invandrare, vi har även en ganska jämn könsfördelning (även om fördelningen mellan kvinnojobb och mansjobb inom arbetsplatsen är skamligt traditionell). Skulle jag med berått mod anställa någon som jag vet är emot halva personalstyrkan p.g.a deras etnicitet? Det vore ju en närmast fientlig handling mot de i personalen med utländsk bakgrund.

Lyckligtvis har jag aldrig hamnat i den situationen, men om det skulle visa sig att vi anställt någon som uttalar sig nedlåtande om andra människor så skulle vi definitivt ta den personen åt sidan och förklara att det är ett beteende vi inte tolererar på vår arbetsplats.

Även om de nedlåtande uttalandena görs mot t.ex. sverigedemokrater? Eller är visst hat okej?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2013-12-14 21:02:50 följande:
    Underbart jobbat!! En rättvisans och dygdens man denna Rikard - helt enkelt en stolt svensk som gör att andra svenskar kan hålla huvudet högt! Bara att uppfostra de som inte vill bete sig bättre, via forum som via arbetsplatser.
    Åligger det media att "uppfostra dem som inte vill bete sig bättre"? Du ser inga problem alls med den nuvarande utvecklingen?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Philipsson skrev 2013-12-14 22:53:39 följande:
    Det är där vi befinner oss. Det "roliga" är att de som försvarar denna ordning, har en tendens att kalla sig för "demokratins försvarare". De är ju, uppenbarligen, raka motsatsen.
    Ja. Just så är det. Men i den goda sakens namn är till och med dylika övertramp tillåtna.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Rikard skrev 2013-12-14 23:20:34 följande:
    Jag har inget problem med att vara intolerant mot de intoleranta.

Sverigedemokraterna står för hat, vilket de om och om igen visar. Jag är emot hat och vill ha en arbetsplats där alla kan trivas och känna sig trygga och välkomna. Då platsar inte personer som ogillar andra på grund av deras etnicitet in. Så enkelt är det.

Sverigedemokraternas hatideologi är  en just ideologi, medan hudfärg, kön och födelseplats är något som man varken kan rå för eller ändra. Det rimliga är att man bedömer människor utifrån deras handlingar (t.ex. hur de bemöter andra människor) och åsikter (t.ex. att de är Sverigedemokrater) än att bedöma dem efter färgen på deras hud.
    Så att vara sverigedemokrat är att "ogilla andra för deras etnicitet"? Den våldsamt förenklade bilden av verkligheten är jag inte riktigt beredd att skriva under på.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?