Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-08-05 00:53:48 följande:
    Jo, SD vill ta bort allt stöd till muslimska intressegrupper. Jag har däremot inte hört några invändningar från SD mot kristna eller hinduiska dito.

Det tycker jag låter diskriminerande.
    Är det jämlikhet för dig, när muslimska intressegrupper får statsbidrag, men inte kristna eller hinduistiska?
  • Philipsson
    Rataxes skrev 2014-08-06 11:23:54 följande:
    Nu delas det ju ut en massa pengar till andra vidskepliga också, inte bara muslimer.
    Källa på det?
  • Philipsson

Sd:s valfilm. En klar vinnare:

Jag tror det blir 15%. Isf blir Sd troligtvis vågmästare igen.

En röd-grön majoritetsregering vore en knock out-förlust för Sverige och svenskarna.

• Philipsson
    Kunigunda skrev 2014-08-07 00:47:34 följande:
    Jaha. Så jag har inbillat mig. Jag arbetar med utbildning och mina kontakter med asylsökande har inget med beslutsprocessen att göra. Ofta framkommer deras berättelser först efter många möten, till mig eller till de rektorer, kuratorer eller lärare som möter dem. Att i sin yrkesroll lyssna till professionell, högutbildad personal som har regelbundna kontakter med dem (jag), eller att som bekant grunda sin uppfattning från oprofessionell, lågutbildad personal som pratar med obehöriga om individer på asylboendet (du) är två olika sätt att ta reda på hur verkligheten är beskaffad. Var och en får väl välja vilken man föredrar.
    Dessa asylboenden handlar ju bara om att redan rika individer berikar sig ännu mer på allmänhetens bekostnad.

De politiker som driver denna politik borde anklagas för förskingring av allmänna medel! På våra sjukhus, äldreboenden (de få som finns kvar) och inom hemtjänsten, går personalen på knäna, för att resurserna inte räcker till. Våra gamla lämnas ensamma och nedpissade. Ovärdigt en s.k. välfärdsstat. Våra gemensamma resurser hamnar hos folk som inte har betalat skatt i detta land - invandrare -, och hos dem som berikar sig på invandringen.

Begriper du inte att Sverige befinner sig i fritt fall? Om detta fortsätter kommer Sverige inte att kunna ta emot en enda flykting, och inga flyktingar och utvandrare kommer att vilja komma hit.

För att inte nämna skolan...svensk skola har befunnit sig i ett dekadent tillstånd sen 40 år tillbaka, och nu är det värre än någonsin, och inte lär det bli bättre så länge eleverna bara kan kommunicera på främmande språk!
  • Philipsson
    Kunigunda skrev 2014-08-07 08:12:35 följande:
    Gör nu en jämförande analys mellan det du just skrev och värdegrunden i läroplanen. Begrepp som solidaritet, värdet med kulturell mångfald etc syns inte direkt i det du skriver.
    Men du, nu får du väl skärpa dig. Ska du jämföra vad JAG säger med Läroplanen. Det var ju Sd:s program ju skulle jämföra med Läroplanen. Är du lat?

Du påstår en massa saker men är för lat för att läsa igenom ett partiprogram.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-08-07 10:57:02 följande:
    Jo, jag har barn i skolan.

Jag har också haft vänner och släkt som fått dödliga sjukdomar och vårdats av den svenska sjukvården i ett flertal år där enorma resurser sattes in på att ge dem den bästa tänkbara behandling och där bemötandet av dem var så bra man bara kan tänka sig.

Min uppfattning är att ni sverigedemokrater "pissar" på allt och alla i syfte att få Sverige att framstå som ett land i fritt fall.

Det enda som tycks befinna sig i fritt fall är SD-sektens moral.
    Du pratar mycket om sekter här, Det är nog så att du att du själv tillhör den tydligaste: det där kotteriet som utgör pk-sekten.
  • Philipsson
    Kunigunda skrev 2014-08-07 20:43:08 följande:
    Det finns dömda brottslingar i alla partier. Dock är det SD som grundar sin politik på att man ska ta krafttag mot brottslighet och genom att peka ut invandrare som mer kriminella än andra. Ändå har partiet tvingats aktivt rensa ut kriminella ur partiet, för att gå från 24 % till 10 % förtroendevalda med tidigare domar. Det är ju journalister (för SR, AB, Expressen etc) som sammanställt dessa undersökningar och SD brukar försvara sig med en blandning av att "det där tror jag inte på" och "det är inte Jimmies bord". Om jag lägger upp något här kommer du bara ropa pk-media.
    Källhänvisning?

• Philipsson

Enligt SIFO ligger nu Sd på 9% (+0.2), vilket i praktiken betyder över 10% (och kanske över 11% också) eftersom SIFO alltid underskattar väljarstödet för Sd.

opinion.se/

• Philipsson
    Kunigunda skrev 2014-08-09 13:16:41 följande:
    Jag frågade huruvida rasister kan vara riktiga kristna.
    Var Bernard Gui en "riktig" kristen?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?