Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2014-07-20 19:08:59 följande:
    Givetvis kan något som ekonomi haverera "ibland" och utan uppenbara anledningar. Aldrig hört talas om ekonomiska fenomen så som "bubblor" eller hört uttal så som "börsen krashar" och annat som händer "ibland"? Ekonomi lever, då den beror på oss, som lever och förändrar förutsättningarna för ekonomin.

Och ja, det här skapar samhällseffekter att räkna med och rent historiskt så har det - haft en betydligt större påverkan på ekonomin än vad invandring någonsin haft.

Men nu har folk bestämt sig, tydligen - den ekonomiska och negativt kännbara situationen idag, på sina håll, har inget med "bubblor", "finanskriser" eller med blå politik att göra; utan det har tydligen enbart och uteslutande med invandringen att göra.

Folk är inte direkt krypskyttesmarta. Men skit samma..
    Sakta i backarna nu! Vem har sagt att ekonomin har "enbart och uteslutande med invandringen att göra"? Eller är det som vanligt, att du själv har hittat på det argument du sen argumenterar mot?

Ni Sd-hatare använder er ofta av den taktiken, av den demagogin, har jag märkt. Är ni rädda för att vara sakliga?
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-07-20 21:36:47 följande:
    Blir dyrt för oss skattebetalare om Ekeroth ska fnatta omkring på krogen för jämnan. Tja, spriten får man väl anta att han betalar för sin lön - men Säpovakterna lär ju inte vara billiga.

Undrar om det finns någon analys från Uppsala universitet som beräknar samhällets kostnader för Kent Ekeroths krogvanor.

Lustigt att de kom ihop sig. AIK-supportrarna som ville vara på bild tillsammans med Ekeroth lär ju vara sverigedemokrater eller något liknande.

Kan ju vara som med filmen på viftarbataljonens eskapader på Kungsgatan - att Ekeroth krävde royalty - vilket upprörde SD-AIK-klacken - som gärna ville se honom som en av dem.
    Det är ju p.g.a. den hatstämning som du och dina gelikar piskar upp, som killen behöver livvakt. Han behöver det ju uppenbarligen, eftersom han inte får vara ifred.

Känns det bittert att demokratin finns?
  • Philipsson

Enligt SENTIO har nu Sd 13,5%: redir.opoint.com/&OpointData=7bac3c2912a43485ce66b1162a3762c8JmlkX3NpdGU9MTMzMDQmaWRfYXJ0aWNsZT0xMDg5JmlkX3VzZXI9MTQxMSZpZF9hcHBsaWNhdGlvbj0xMDAwMDA4JmlkX3BhcnRuZXI9MiZsYW5nPW5vJm1vbj0xJm1hdGNoZXM9IlNlbnRpbyI0ICJTZW50aW9zIjU=

• Philipsson
    Gert skrev 2014-07-21 08:31:59 följande:

Jag tror SD-hatarna är så arga nu för att SD går framåt.

Sentio Juli. Jag gissar på att SD kommer bli dubbelt så stora som MP i valet.Glad

Hur blir det med trovärdigheten hos S, V, Mp, och Fp, om dessa skulle bilda regering? Det vore ju inte direkt att respektera folkviljan.

Det är ju uppenbart så att många som tidigare har röstat S, nu kommer att rösta Sd.
  • Philipsson
    Velouria skrev 2014-07-21 11:49:16 följande:
    Anser du även att sverigedemokrater står upp för de mänskliga rättigheterna?
    Självklart står Sd upp för de mänskliga rättigheterna. På vilket sätt skulle partiet inte göra det. Det är ju på dig bevisbördan ligger.
  • Philipsson
    Velouria skrev 2014-07-21 11:49:16 följande:
    Om du menar att motståndare till SD är antidemokrater, menar du samtidigt att SD är demokratiska? Anser du även att sverigedemokrater står upp för de mänskliga rättigheterna?
    Och vad skulle det vara för "odemokratiskt" med Sd? Det där ju bara fåniga & tomma argument, som saknar bäring på verkligheten.

Vad menar du egentligen, att om ett parti förespråkar att Sverige accepterar 100 000 flyktingar, så är det partiet mer demokratiskt än ett parti som förespråkar 10 000? I så fall har du ju inte begripit ett skvatt om vad demokrati är för någonting.

Däremot när journalister i public service tilåts att systematiskt racka ner på ett politiskt parti, som i fallet Sd, så är det odemokratiskt. Det påminner då mer om statlig massmedia i diktaturer.
  • Philipsson
    Litet My skrev 2014-07-21 14:35:51 följande:
    Klockrent.

Oavsett gör de "reklam" för sig. Se bara på FL: Hur många trådar finns det om andra partier?

Dock utmärker sig SD väljare åtminstone för mig mer som en sekt än ett parti. Aldrig sett andra partiers röstare starta tråd på tråd som bara handlar om olika vinklingar om just det partiet, eller som smutskastar andra partier lika frekvent, helt plötsligt kom en helt uppsjö av nya tillmälen mot andra partier och deras väljare och politiker. Man skulle kunna tro att SD var ett riktigt stort parti med minst 80% av rösterna men så är det ju inte.
    "80% av rösterna"!?. Det har ju inget parti, någonsin, haft i Sverige. Är det din definition av ett stort parti, att det får över 80%, så har det ju aldrig funnits ett stort parti i detta land.

Man ska inte skryta över sin okunskap.
  • Philipsson
    Litet My skrev 2014-07-21 18:44:25 följande:

Philipsson: Jag skrev "man skulle kunna tro" inte att det var realistiskt. Hur är det med läsförståelsen?

Du skrev "Man skulle kunna tro att SD var ett riktigt stort parti med minst 80% av rösterna men så är det ju inte."

Min läsförståelse är utmärkt (även om din kommateringsförmåga, inte är det)

S är ett riktigt stort parti, och de ligger på runt 30% f.n. Du svamlar om 80%, vilket är  fantasisiffror.

Sd är idag ett stort parti (på väg mot 15%).
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-07-21 20:02:50 följande:
    Du stödjer dig på Metapedia som är nazisternas motsvarighet till Wikipedia.
    Nja, i det här fallet stöder jag mig på de slusatser jag dragit av det fåtal artiklar jag läst av henne.

Varför påstår du saker du inte vet nåt om?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?